supahcomputernerd Skrevet 2. mai 2008 Del Skrevet 2. mai 2008 (endret) Bra disse, ikke mye mer og si, men E*** A**** E********, ikke ha 4gb minne på et 32bit operativ system, da trekker maskinen minne fra grafikk-kortet, og da blir kortere varmere og at den ville yte dårligere, ta bare og bruk 2gb vis du ikke har et 32bit operativ system. Ciào! Rett meg vis jeg tar feil, men hva jeg har hørt fra en god del folk dette skrev en dude på komplett sin side. stemmer dette? Jeg vil ikke miste noe av minne til grafikkortet! Endret 3. mai 2008 av supahcomputernerd Lenke til kommentar
Ratleto Skrevet 2. mai 2008 Del Skrevet 2. mai 2008 Hehe. Mye tull der gitt. Fakta er som følger: Totalt minne på 32-bits OS kan kun være 4 GB. Windows setter av noe internt, og grafikkortminnet teller i opptellinga, så dersom du putter 4 GB "vanlig" minne i maskinen, vil OSet kun klare å bruke 3-3,2 GB av dette, noe avhengig av hvor mye minne det er på grafikkortet. Minne fra grafikkortet "forsvinner" ikke, og det blir i alle fall ikke varmere. Lenke til kommentar
supahcomputernerd Skrevet 2. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2008 Hehe. Mye tull der gitt. Fakta er som følger: Totalt minne på 32-bits OS kan kun være 4 GB. Windows setter av noe internt, og grafikkortminnet teller i opptellinga, så dersom du putter 4 GB "vanlig" minne i maskinen, vil OSet kun klare å bruke 3-3,2 GB av dette, noe avhengig av hvor mye minne det er på grafikkortet. Minne fra grafikkortet "forsvinner" ikke, og det blir i alle fall ikke varmere. Hva mener du med at OSet kun klarer å bruke 3-3,2gb? Har forresten XFX GeForce 8800GT 512mb Lenke til kommentar
StormKnight Skrevet 2. mai 2008 Del Skrevet 2. mai 2008 (endret) Når OSet er bare 32 bit, har du kun ca 4 milliarder adresser. Dvs adresseringsrom til ca 4 GB minne. Det er ikke bare RAM som må adresseres, grafikkort, cache osv må også ha adresser. Men til trådstarter, ikke bty deg om hva han på komplett.no sa. Sett inn 4GB! Så kan du oppgradere til 64 bits OS hvis du trenger mer enn 3,2 GB minne. Med 64 bits OS har du 18.446.744.073.709.551.616 adresser. Endret 2. mai 2008 av StormKnight Lenke til kommentar
supahcomputernerd Skrevet 2. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2008 still dont get it... det dere sier er at grafikkortet mitt for stå i fred og alt annet funker perfekt, men jeg får bare brukt ca. 3,2GB av minne? Lenke til kommentar
StormKnight Skrevet 2. mai 2008 Del Skrevet 2. mai 2008 (endret) Ja, OSet ditt får kun tilgang til ca 3,2GB minne, hvis du bruker 32bits OS. Grafikkortet får stå i fred. Skaff 64bits opperativsystem hvis du vil ha mer inn dette i maskinen din! Endret 2. mai 2008 av StormKnight Lenke til kommentar
supahcomputernerd Skrevet 2. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2008 ok og takk takk! sorry for at jeg er delvis retard men vil jo gjerne at alt skal funke! (PS. første gang jeg bygger egen pc, men det skjønte dere kanskje) Lenke til kommentar
StormKnight Skrevet 2. mai 2008 Del Skrevet 2. mai 2008 Ingen problem, finnes få dårlige spørsmål, men mange dårlige svar! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå