Gå til innhold

Tar 4gb ram minne fra grafikkortet?

Anbefalte innlegg

Bra disse, ikke mye mer og si, men E*** A**** E********, ikke ha 4gb minne på et 32bit operativ system, da trekker maskinen minne fra grafikk-kortet, og da blir kortere varmere og at den ville yte dårligere, ta bare og bruk 2gb vis du ikke har et 32bit operativ system. Ciào!

Rett meg vis jeg tar feil, men hva jeg har hørt fra en god del folk

dette skrev en dude på komplett sin side.

stemmer dette? Jeg vil ikke miste noe av minne til grafikkortet!

Endret av supahcomputernerd
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hehe. Mye tull der gitt.

Fakta er som følger:

Totalt minne på 32-bits OS kan kun være 4 GB. Windows setter av noe internt, og grafikkortminnet teller i opptellinga, så dersom du putter 4 GB "vanlig" minne i maskinen, vil OSet kun klare å bruke 3-3,2 GB av dette, noe avhengig av hvor mye minne det er på grafikkortet.

Minne fra grafikkortet "forsvinner" ikke, og det blir i alle fall ikke varmere.

Lenke til kommentar
Hehe. Mye tull der gitt.

Fakta er som følger:

Totalt minne på 32-bits OS kan kun være 4 GB. Windows setter av noe internt, og grafikkortminnet teller i opptellinga, så dersom du putter 4 GB "vanlig" minne i maskinen, vil OSet kun klare å bruke 3-3,2 GB av dette, noe avhengig av hvor mye minne det er på grafikkortet.

Minne fra grafikkortet "forsvinner" ikke, og det blir i alle fall ikke varmere.

Hva mener du med at OSet kun klarer å bruke 3-3,2gb?

Har forresten XFX GeForce 8800GT 512mb

Lenke til kommentar

Når OSet er bare 32 bit, har du kun ca 4 milliarder adresser. Dvs adresseringsrom til ca 4 GB minne.

Det er ikke bare RAM som må adresseres, grafikkort, cache osv må også ha adresser.

Men til trådstarter, ikke bty deg om hva han på komplett.no sa. Sett inn 4GB! Så kan du oppgradere til 64 bits OS hvis du trenger mer enn 3,2 GB minne. Med 64 bits OS har du 18.446.744.073.709.551.616 adresser.

Endret av StormKnight
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...