Wæsp Skrevet 2. mai 2008 Del Skrevet 2. mai 2008 God kveld Jeg og en kamerat har planer om å lage et forum-spill, ikke noe seriøst, bare til et prosjekt vi har tenkt på lenge nå. Men nå har det seg sånn at dette er ikke det letteste man kan lage. Så da er spørsmålet mitt: Har noen forslag til hva jeg bør lese på, evt. laste ned? Kan HTML, en del CSS, Dreamweaver etc. Takker for innspill Lenke til kommentar
Neverio Skrevet 2. mai 2008 Del Skrevet 2. mai 2008 Hvis du bare skal ha et forum er det bare å skaffe seg et web hotell som støtter php og mysql, så kan du laste ned phpbb2 eller 3 og installere på web hotellet deres. www.phpbb.com / www.phpbb.no Lenke til kommentar
Wæsp Skrevet 2. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2008 Jeg vil helst lage et eget, et orginalt et liksom. PHPBB forum er det så mange som bruker, jeg vil lage et eget forum med eget design og sånn. Hvis du skjønner hva jeg mener Lenke til kommentar
Wackamole Skrevet 2. mai 2008 Del Skrevet 2. mai 2008 Prøv i PHP tråden, tror du får mer svar der... men ontopic: og lage et forum som er mye arbeid, trengs det en del erfaring innenfor serverside programmering.. etter å ha lest postene dine, så tror jeg ikke du kan altfor mye php eller asp programering. så ville nokk det vært best for deg og innstallere et phpbb eller lignende på et webhotell. -Famen Lenke til kommentar
Wæsp Skrevet 2. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2008 For å være ærlig kan jeg ikke noe PHP eller ASP, har ikke giddet å lære meg det når jeg kan HTML og CSS, men nå som jeg vil lage et forum er vel kanskje det en fordel Hørt at det ikke er så vanskelig å lage forum i DW (DreamWeaver), men det er sagt av proffer. echo $_POST $_GET mysql_query() mysql_select_db() mysql_connect() mysql_fetch_array() mysql_num_rows() while() htmlentites() str_replace() Disse er det vel sikkert også fint å ha litt kunnskap med? Men men, jeg får lese litt og titte litt på det, så får vi se hva det blir til Tar gjerne imot flere svar Lenke til kommentar
Wackamole Skrevet 2. mai 2008 Del Skrevet 2. mai 2008 (endret) Et fullblods forum slik som phpBB ligger på rundt 20 000 linjer med kode (pluss design). hvis du ikke kan php så burde du ikke begynne på noe så stort som et forum. begynn med en gjestebok eller et kontaktskjema, så kan du avansere fra dette lære litt fra nettet, gå noen tutorials osv. så kanskje etter et år med prøving og feiling og utvikling av nye script og ideer, så kanskje da kan du lage et forum. men foreløpig så ville jeg valgt noe annet enn og scripte dette selv. EDIT: Det går ikke ann og lage et forum i DW, DW er et WYSIWYG editor som man bruker for og kode design og slikt, den kodingen som foregår i DW må man kode manuelt uanz, man kan ikke la DW kode et forum automatisk. -Famen Endret 2. mai 2008 av Famen Lenke til kommentar
Wæsp Skrevet 2. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2008 Ok xD Takk for svar i alle fall Lenke til kommentar
Krom-stag Skrevet 2. mai 2008 Del Skrevet 2. mai 2008 Du kan jo prøve med et SMF-forum, der kan du lage en css fil. Lenke til kommentar
Wackamole Skrevet 2. mai 2008 Del Skrevet 2. mai 2008 (endret) Også vil jeg benytte annledningen til og fortelle deg om Retningslinje nummer #12 som forbyr bilde i signaturen, nå har du sjangsen til og endre det før en moderator sier ifra EDIT: SMF-forum -Famen Endret 2. mai 2008 av Famen Lenke til kommentar
Garanti Skrevet 3. mai 2008 Del Skrevet 3. mai 2008 Hva er definisjonen på et forum? Jag har laget et enkelt, flatt forum der alle postene ligger i en tekstfil, fordi jeg ikke gidder å betale for mySQL. Dette fungerer foreløpig fett for min og de andre brukerene sin del (vennegjengen), men selvsagt, et spillforum krever mer dynamisk funksjonalitet. Lær deg PHP/mySQL, dette lille forumet mitt lagde jeg omtrent to uker etter at jeg begynte med PHP Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå