Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fikk beskjed i dag om at AVG 7.5 free edition ville miste sine oppdateringer i slutten av Mai.

Bestemte meg da for å slette AVG 7.5 og innstallere AVG 8.0

Men her fikk jeg problemer, AVG 8.0 ville ikke la seg innstallere, og AVG 7.5 ville heller ikke la seg reinstallere, i windows sikkerhetssenter lyser grønn lampe, som viser at ett aktiv antivirus system virker, men jeg kommer ikke inn på AVG 7.5 fordi avinnstaler er slettet, jeg finner heller ikke AVG 7.5 på nettet lengre for reinstallering og ny avanstallering på riktig måte, jeg har med andre ord gjort minst ett par feil her.

Har noen noe gode råd her?

Hvordan skal jeg få fjernet AVG 7.5 helt, eller enda bedre lastet det ned på nytt for riktig avinnstallering?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei

Takker for ett lynkjapt svar.

Har i min visdom? tidvis laget backup,er, eller reinnstalasjoner, fant en fra begynnelse av April 2008, hvor det meste var laget kopier av.

Vanlig gjenoppretting hjalp ikke, der manglet noen filer, som kernel? osv, men med min backup fra begynnelse av April fikk jeg gjenopprett AVG 7.5, med en betydelig påfølgende oppdatering selvfølgelig.

Men hvordan skal jeg nå oppdatere til versjon 8.0?

Skal jeg avinstallere 7.5 først, eller kjøre versjon 8.0 og så avinstallere versjon 7.5?`

Har brukt AVG free edition ett par år og er meget godt fornøyd, har også AVG super antispy betalingsversjonen.

Ser her at det å lage seg reinstallasjoner kan være til hjelp, dette bruker jeg å gjøre 3-4 ganger i året etter å ha kjørt diverse virus og antispy programmer i sikkerhetsmodus.

Lenke til kommentar

Bare så vi prater om det samme.

Viss alt fungerte bra med avg 7.5,da tenkte jeg på at du skulle sette den tilbake med denne.

Start->kjør

Lim inn fet tekst %systemroot%\system32\restore\rstrui.exe

Viss du ikke må bruke avg så er avira bra.

Det er den vi som er en del i denne delen forumet er den beste av de gratise.

http://www.free-av.com/

Nå kan vi se på noen logger viss alt går skeis.

Har muligheten til og fjerne antivirusprogram manuelt.

Endret av SNIPPSAT
Lenke til kommentar

Alt er ved det gamle nå, med versjon 7.5, men siden den er på vei ut ville jeg oppdatere til versjon 8.0, men det går ikke, får beskjed om at installasjon failed, før dette får jeg beskjed om å avslutte / avinstallere AVG super antispy, men det gjør også installasjonen av AVG 8.0 automatisk, antaglig går kontrollen av dette inn under det øvrige hos versjon 8.0, også AVG anti rootkit free fjernes ser jeg, men det hjelper ikke når jeg ikke får installert hovedprogrammet 8.0 - jeg får vente noen dager for så å prøve igjen.

Er ellers godt fornøyd med versjon 7.5 men når den ikke lar seg oppdatere etter slutten av Mai, må jeg se etter alternativer hvis jeg ikke får versjon 8.0 opp å gå, tenkte senere å kjøpe utgaven, men nå ser det mere tvilsomt ut.

Takker forøvrig for linken til Avira, hvis jeg ikke får versjon 8.0 til å funke før Juni må jeg skifte antivirus program, har lastet ned setup, så jeg har dette klart.

Endret av ulfjoh01
Lenke til kommentar

Ja, prøvde det sist nå, gjorde det samme når jeg oppdaterte fra versjon 7.2? til 7.5 - forskjellen er at jeg nå i tillegg har AVG anti-rootkit og AVG super anti-spy betalingsversjon som egne programmer.

Når jeg kjører installering av versjon 8.0 får jeg beskjed om å stenge ned AVG super anti-spy, men programmet stenger selv disse under installasjon av versjon 8.0 ( jeg tror kontrollen av disse 2 programmer blir lagt inn i versjon 8.0 ), men jeg får ikke versjon 8.0 opp å gå, får bare beskjed om at installasjonen failed.

Lenke til kommentar

Synes du skal henvende deg til avg om dette og høre hva som bør gjøres.

AVG sin rootkit og antispywareprog har bestandig vært gratis (mener du kanskje SuperAntispyware pro - betalingsversjonen?). Det kan være en ide å slå av slike program når du installerer, da disse har realtime beskyttelse og kan derfor slå ut på program som prøver å installere/forandre div prosesser.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082

Versjon 7.5 skal jo støttes ut året. Hvor har du i fra at det bare skal støttes ut Mai? Mulig jeg tar feil, men det var nå det AVG har sagt tidligere.

Lenke til kommentar
Versjon 7.5 skal jo støttes ut året. Hvor har du i fra at det bare skal støttes ut Mai? Mulig jeg tar feil, men det var nå det AVG har sagt tidligere.

Fikk beskjed tidligere i kveld om dette på skjermen, oppdateringer til versjon 7.5 opphører ved utgangen av Mai.

Har vært på forumsiden til AVG grisoft og kikket, de er flere som har samme problem, med defekte installasjonslinker, osv, får vente og se.

Lenke til kommentar

Har prøvd igjen flere ganger, AVG anti-spyware og AVG anti rootkit blir avinstalert ved kjøring av installasjon 8.0 men den får jeg ikke til å funke, får denne beskjed:

Local machine: installation failed

Installation:

Error: Action failed for registry key HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Windows: creating registry key....

Error 0x80070005

Lenke til kommentar
hos meg gikk installasjonen uten problemer .

jeg har windwos xp

hva med å ført instalere og så avinstalere de avg programmene du har?

avg

Har prøvd alle mulige kombinasjoner, men som jeg sier versjon 8.0 lar seg ikke installere hos meg, hverken før eller etter avinnstallering av andre AVG programmer.

Dessuten skal versjon 8.0 selv avinstallere program som går inn i den nye versjon og det er anti-spyware delen, og muligens anti-rootkit.

Når jeg har kjørt første installering av versjon 8.0 så er, som jeg sier AVG antispyware og anti-rootkit borte, ergo så er de avinstallert via versjon 8.0 - men versjon 8.0 er ikke up and go, hos meg derimot får jeg meldingen instalation failed "se innlegg ovenfor"

Men versjon 8.0 lar seg heller ikke installere når både AVG 7.5, AVG anti-spyware og AVG anti-rootkit er borte, får samme feilmelding.

Uansett hvordan jeg prøver dukker denne feilmelding opp:

Local machine: installation failed

Installation:

Error: Action failed for registry key HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Windows: creating registry key....

Error 0x80070005

Lenke til kommentar

Har avinstallert AVG 7.5, skal prøve Avast og Avira, har begge email-scannere, og kjører noen automatiske scanninger, eller må jeg scanne selv?

Avira er forferdelig treg å laste ned , nedlastingen blir avbrutt, kun en gang har jeg greid å få den nedlastet, men pga av alle gjenopprettinger og reinnstallasjoner er Avira forvunnet.

Må tilføre at jeg har prøvd både Avira og Avast uten problemer med innstallering, og ente opp med Avira inntil videre, begge krevde mere resurser enn AVG 7.5

Endret av ulfjoh01
Lenke til kommentar

Jeg testet også AVG 8, men opplevde da random restarter ca annenhver dag. Har aldri opplevd det tidligere med PC-en jeg har nå. Så skylden legger jeg på AVG 8 :)

Etter at jeg avinstallerte AVG 8 og reinstallerte AVG 7.5 har jeg ikke opplevd noen restarter på 3 dager, så regner med at jeg har fått tatt den skyldige.

Får heller prøve AVG 8 igjen når de slutter å oppdatere 7.5.

Endret av jobra1
Lenke til kommentar
Jeg testet også AVG 8, men opplevde da random restarter ca annenhver dag. Har aldri opplevd det tidligere med PC-en jeg har nå. Så skylden legger jeg på AVG 8 :)

Etter at jeg avinstallerte AVG 8 og reinstallerte AVG 7.5 har jeg ikke opplevd noen restarter på 3 dager, så regner med at jeg har fått tatt den skyldige.

Får heller prøve AVG 8 igjen når de slutter å oppdatere 7.5.

Ser på forumsiden til Grisoft at det er blitt flere som har samme problem som meg, de mislykkes med installasjon av versjon 8.0 og får melding: installation failed, couldn,t create registry key.

Har slettet versjon 7.5 og når jeg bruker reinstallasjonen jeg har fra begynnelse av April får jeg bare deler av versjon 7.5 ikke komplett og oppegående, har også prøvd trialversjonen 8.0 med samme tullet.

Har ikke hatt så mye bry med reinstallasjoner siden jeg måtte reinstallere windows hos den lokale data pusher for ett par-tre år siden, dette grunnet av at når jeg prøver å installere versjon 8.0 så forsvinner avg antispy og antirootkit, har også prøvd å deaktivere teatimer hos spyboot osv, uten at det hjalp.

Avast og Avira derimot har jeg installert og avinstallert en rekke ganger det siste døgnet uten problemer, har som sagt nå avira gående, er litt usikker på dens emailscanning, har kikket litt på betalingsversjonen også.

Synd dette med AVG, ser flere som får versjon 8.0 installert, men med påfølgende problemer, jeg likte AVG 7 serien, ikke noe fancy blinkende lamper og tull, brukbart var programmet også etter mine kriterier, vet ikke når de først slapp ut versjon 8.0, men har en mistanke om at det muligens er noe halvfabrikata de har lempet ut.

Ser også der er flere nedlastingslinker der leverer versjon 8.0 med feil, hvordan dette kan ha seg vet jeg ikke, men alt bør jo komme fra Grisoft, de er jo de som sitter på oppskriften for å si det slik.

Endret av ulfjoh01
Lenke til kommentar

for noen dager siden opplevde jeg at pcen bare helt plutselig starter på nytt av seg selv ( 2 dager etter hverandre ), men nå ser det ut til den feilen er feilen er forsvunnet.

det pussige er at de bare startet opp på nyt en gang pr kveld .

jeg mistenkte avg for å være synderen men er langt så sikker

det har ikke vert noen problemer med selve installasjonen

nå har det ikke skjedd noe på noen dager så da er nok den feilen forsvunnet.

Endret av elg-elg123
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...