Gå til innhold

Skal xboxen stå eller ligge?

Anbefalte innlegg

Gah!

RROD crits Snurris for omglol dmg!

.... Ang topic, jeg har også hørt og fått gode argument (lufting osv) på at liggende er bedre.

En kompiss av meg har hatt den liggende hele tiden, og har enda til gode å få RROD, mens jeg og mine 2 andre kompisser som har den stående har alle fått RROD.

Kan være en tilfeldighet så klart.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har hatt konsollen både stående og liggende, og har fortsatt til gode å få RROD. Eneste jeg har passa på er å ha minst 1cm klaring på alle sidene som ikke vender mot underlaget. Bak bør det være 1m, siden all den varme luften kommer ut der. Andre ting er at jeg har lytta til vifta, når den har gått for fullt har jeg åpna vinduet/døren, så det blir litt ventilasjon, som regel går det et minutt eller to, så er vifta nede på et nivå hvor den blir overdøva av drevet. Uavhengig av om temperaturen i rommet har gått ned eller ikke (ikke spør).

Det aller aller viktigste imo, er at du har en godt luftflytning i det rommet konsollen skal være i, og for all del ikke ha den inni noe skap, eller i en hylle med rygg, spesielt hvis du vender bakdelen av konsollen mot ryggen i hylla.

Endret av Eremal
Lenke til kommentar

Når konsollen min var ny, så satt jeg den først i stående posisjon. Jeg syntes den lagde merkelige lyder - som hørtes ut som vibrasjon fra drevet når det leste på max. La den ned, og vibrasjonslydene forsvant. Har hatt den liggende siden da. RROD oppstod når den lå, så vet ikke helt hvor mye det har å si.

Jeg har bygget minn X360 opp på en liten eske, slik at den er hevet ~20cm fra bakken. Esken ligger midt under og er ganske liten, slik at den ikke dekker noen av kjølehullene i kabinettet. Viftene går på lavere turtall i dag etter at jeg hevet den, en når den lå rett ned på gulvet i tvbordet.

Lenke til kommentar
Jeg har hatt konsollen både stående og liggende, og har fortsatt til gode å få RROD. Eneste jeg har passa på er å ha minst 1cm klaring på alle sidene som ikke vender mot underlaget. Bak bør det være 1m, siden all den varme luften kommer ut der. Andre ting er at jeg har lytta til vifta, når den har gått for fullt har jeg åpna vinduet/døren, så det blir litt ventilasjon, som regel går det et minutt eller to, så er vifta nede på et nivå hvor den blir overdøva av drevet. Uavhengig av om temperaturen i rommet har gått ned eller ikke (ikke spør).

Det aller aller viktigste imo, er at du har en godt luftflytning i det rommet konsollen skal være i, og for all del ikke ha den inni noe skap, eller i en hylle med rygg, spesielt hvis du vender bakdelen av konsollen mot ryggen i hylla.

Har dører på sidene i hyllen, og skal sette noen knotter under xboxen sånn at den står bra og får luftinG..

Lenke til kommentar

Hadde min stående frem til dvd drevet gikk i stykker for 3 gang på under et år.

Aldri sett RROD på min kjære, men dvd-drevet må være lagd av en sadist uten like.

Folka på MS mente den like fint kunne stå som ligge, og at dette ikke var grunnen til mine problemer, men etter siste gang lot jeg den ligge bare for sikkerhets skyld.

Eneste fordelen med å få så mange like feil på et år er at MS gir deg et spill i erstatning, så nå har jeg skaffet både Viva Piniata og PGR3 pgr av at boksen gikk til dundass.

Min blir liggende til noe annet er bevist for meg om at å ha den i stående skaffer en mer problemer.

Lenke til kommentar
Hadde min stående frem til dvd drevet gikk i stykker for 3 gang på under et år.

Aldri sett RROD på min kjære, men dvd-drevet må være lagd av en sadist uten like.

Folka på MS mente den like fint kunne stå som ligge, og at dette ikke var grunnen til mine problemer, men etter siste gang lot jeg den ligge bare for sikkerhets skyld.

Eneste fordelen med å få så mange like feil på et år er at MS gir deg et spill i erstatning, så nå har jeg skaffet både Viva Piniata og PGR3 pgr av at boksen gikk til dundass.

Min blir liggende til noe annet er bevist for meg om at å ha den i stående skaffer en mer problemer.

støtter deg der.

Har hatt min stående i lengre tid, og DVD drevet gikk nå i stykker.

Ser egentlig for meg at ett DVD drev vil klare seg bedre i liggende tilstand ennn i oppreist.

Samme er det med HD DVD spilleren, den lagde litt rare lyder stående, men la den pent å pyntelig ned og alle ulydene var borte.

Lenke til kommentar

Min er liggende, hadde den stående før, men da ble cdene ripet opp

nå som den er ligende så ripes cdene mye mindre opp enn de gjorde før, pluss at det ikke er fare for at den skal dette ned ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...