Gå til innhold

Bioshock, et par spm, og kan det anbefales?


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Lastet ned demoen for et par dager siden, og har kommet til en turret på en do (kanskje 15min spilling), altså ikke veldig langt, men ble bergtatt allikevel. Eneste som virket litt dystert, var stemningen. Er det alltid i det samme miljøet og rommene, eller er det litt over vannet også?

 

Frister veldig å kjøpe spillet, siden dataen skrudde alt på high og det rett og slett var drit fin grafikk! Eneste jeg lurer på er om det er så bra som mange sier? Er nemlig endel som sier det er dårlig, bla. på brukererfaringene på diskusjon.no (http://prisguide.gamer.no/product.php?productId=22331&view=userReviews).

 

Fikk også et par plasmids i løpet av starten, og synes det gikk litt i surr etterhvert (etter bare 15min), men 4 våpen og 2 plasmids. Fant heller ikke ut hva den andre plasmiden gjorde..

 

Noen som kunne svart på disse rare spørsmålene, og er det virkelig verdt pengene (299kr her jeg bor)?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ok, spørs om jeg satser på dette da. Men hva gjør egentlig den andre plasmiden? (bare lurer ;) )

Hvis du gir meg navnet på den så kan jeg nok svare deg, men husker ikke hvilke du fikk i demoen..

(var det electric bolt som sender støt eller muligens incenerate som setter fyr på fiender?)

Lenke til kommentar

Jeg har spillet på 360, men det er allikevel et spill og anbefale, spillet er strålende og det har en intens og trist historie, en av de aller beste spillene som kom i fjor og det er blitt et av mine aller beste kjøp, så det er absolutt vært prisen.

Lenke til kommentar

Jeg har bare sett positive omtaler av bioshock, men synes det er et drittspill selv, er lut lei av alle spillene der man ikke ser hvor man er hen for det er så mørkt. Det er en dårlig doom og fear og farcry clone der de har brukt opp igjen de kjedelige "dagbok"-klippene som kommer etterhvert, som liksom skal lage en story, men hvis hvis man skal høre alle blir spillet 90% tørr og lite fengende lydbok og 10% action. Radiosamtalen med den klisjeaktige skotten er like kjedelig og subtitles er ikke i takt med de som blir sagt engang. Når man skal "hacke" seg inn på ting får man absurd nok opp et meningsløst pipes-minispill, skjønner ikke hvorfor de har tenkt at det var en god ide, det er jo hacking man driver med ikke rørlegger arbeid. Og det er ikke skummelt sånn som fear og doom var. Hvem gidder å spille et spill der man må ha gamma på fullt for å kunne se hva som foregår.

Endret av Bellicus
Lenke til kommentar
Jeg har bare sett positive omtaler av bioshock, men synes det er et drittspill selv, er lut lei av alle spillene der man ikke ser hvor man er hen for det er så mørkt. Det er en dårlig doom og fear og farcry clone der de har brukt opp igjen de kjedelige "dagbok"-klippene som kommer etterhvert, som liksom skal lage en story, men hvis hvis man skal høre alle blir spillet 90% tørr og lite fengende lydbok og 10% action. Radiosamtalen med den klisjeaktige skotten er like kjedelig og subtitles er ikke i takt med de som blir sagt engang. Når man skal "hacke" seg inn på ting får man absurd nok opp et meningsløst pipes-minispill, skjønner ikke hvorfor de har tenkt at det var en god ide, det er jo hacking man driver med ikke rørlegger arbeid. Og det er ikke skummelt sånn som fear og doom var. Hvem gidder å spille et spill der man må ha gamma på fullt for å kunne se hva som foregår.

 

Må si meg svært uenig med deg.

Spilte gjennom spillet på nyt for bare noen dager siden og skjønner ikke hvor du for det fra at man ikke ser hvor man er osv ? kanskje det bare skyldes at du har en elendig skjerm eller noe ? Og det med dagbøkene som man hører etterhvert er jo bare noe som for en enda mer inn i historien og en kan slappe av og nyte omgivelsene litt før en setter i gang videre.

Og stemme skuespillet er noe av det beste jeg har hørt i et spill så henger ikke helt med deg fordi du har noe i mott en fra skottland?

men men alle har jo en egen mening om saker og ting ^^

Lenke til kommentar

Nei, har ikke noe dårlig skjerm, men kanskje det har å gjøre med at jeg sitter i en loftsleilighet med store vinduer på alle vegger, så kanskje jeg har fått et dårlig inntrykk på den måten, savnet en lommelykt i bioshock, men det er jo ikke helt et lommelykt-spill. Men uansett så levde jeg meg mer inn i far cry og fear, og begge disse spillene tilbød noe helt nytt, bioschock virker som en resirkulert utgave av disse to spillene.

 

Den beste delen av bioschock var helt i begynnelsen med flykræsjet, og etter det virket det veldig mørkt og monotont og lite nyskapende.

Endret av Bellicus
Lenke til kommentar
Men uansett så levde jeg meg mer inn i far cry og fear, og begge disse spillene tilbød noe helt nytt

Kan du utdype hvordan far cry og fear tilbød noe _helt_ nytt og hvordan bioshock er resirkulert av di 2 spillene?

 

ps. ingen problemer med lys etc i bioshock, du ser lett hvor du går/er.

Endret av JRL
Lenke til kommentar

Det beste i spillet var starten og flykrasjet. Etter det gikk det ironisk nok raskt nedover. :p

 

Jeg har blandete følelser for BioShock. På den ene siden ser jeg at det er et veldig bra spill. Miljøene, historien, fiendene, plasmidene, dagbøkene og så videre er bra laget og gir deg helt klart en bra stemning. Teknisk sett er det meget bra.

 

Men likevel ble jeg aldri helt fenget av spillet. Greit, det er et bra spill teknisk. Men likevel syntes jeg det ble ganske kjedelig. Det er lett å skjønne tankegangen til han der fyren (Andrew Ryan?), og det er lett å få medfølelse med fiendene. Noen er selvsagt slemminger, men mange er bare vanlige folk jeg ikke har lyst til å drepe. I stedet ville jeg heller ha lett etter en kur og hjulpet dem, men det hintes ikke engang om det. (skjønt jeg spilte aldri igjennom, så jeg aner ikke hva som skjer på slutten).

 

Men som sagt ble det for kjedelig for meg. Historien er grei nok, men jeg har liksom sett det meste før. Plasmid høres kult ut, men i bunn og grunn er det stort sett bare tradisjonell magi. Miljøene er interessante, men hvilke spill satser på kjedelige miljøer? Fiendene har sine sider, men de ble for ensformige for meg. Greit nok, jeg burde ikke ha forventet mutatanter med fire armer eller gigantiske blekkspruter, men likevel ble det fort kjedelig. Har de for eksempel ingen dyr i den byen? Ingen barn? (unntatt Little Sister, selvsagt).

 

Og uansett hvordan man snur og vender på det er det en spirituell oppfølger til System Shock-serien, men personlig syntes jeg den ikke ble i nærheten av like bra, dessverre.

Lenke til kommentar
Det beste i spillet var starten og flykrasjet. Etter det gikk det ironisk nok raskt nedover. :p

 

Jeg har blandete følelser for BioShock. På den ene siden ser jeg at det er et veldig bra spill. Miljøene, historien, fiendene, plasmidene, dagbøkene og så videre er bra laget og gir deg helt klart en bra stemning. Teknisk sett er det meget bra.

 

Men likevel ble jeg aldri helt fenget av spillet. Greit, det er et bra spill teknisk. Men likevel syntes jeg det ble ganske kjedelig. Det er lett å skjønne tankegangen til han der fyren (Andrew Ryan?), og det er lett å få medfølelse med fiendene. Noen er selvsagt slemminger, men mange er bare vanlige folk jeg ikke har lyst til å drepe. I stedet ville jeg heller ha lett etter en kur og hjulpet dem, men det hintes ikke engang om det. (skjønt jeg spilte aldri igjennom, så jeg aner ikke hva som skjer på slutten).

 

Men som sagt ble det for kjedelig for meg. Historien er grei nok, men jeg har liksom sett det meste før. Plasmid høres kult ut, men i bunn og grunn er det stort sett bare tradisjonell magi. Miljøene er interessante, men hvilke spill satser på kjedelige miljøer? Fiendene har sine sider, men de ble for ensformige for meg. Greit nok, jeg burde ikke ha forventet mutatanter med fire armer eller gigantiske blekkspruter, men likevel ble det fort kjedelig. Har de for eksempel ingen dyr i den byen? Ingen barn? (unntatt Little Sister, selvsagt).

 

 

Er enig i alt han sier, ble kjedelig for raskt og det på de 10 timene jeg brukte, tror dette spillet er for "casuals".

 

Atmosfæren i begynnelsen var det beste med hele spillet, etter du fikk hagla ble alt jævla døll siden ingenting var "skummelt/farlig" mer. Big daddy skulle nesten være uslåelig....Du kan jo ta jævlene med skiftnøkkelen (på maks vanskelighet...)

Endret av TronDoZY
Lenke til kommentar

Faktisk kan du ta alle fiendene i hele spillet med skiftnøkkelen om du er tålmodig. Når du "dør" respawner du i et lite kammer, men ingen av fiendene regenererer. Det gjør at du kan denge løs en stund, dø, denge løs, dø, denge løs, dø og så videre helt til fiendene er døde. Det er grenser for hvor skummelt et spill er om du vet du ikke kan dø. ;)

Lenke til kommentar

Vel det sistnevnte kan jo slås av med den siste patchen som kom. Jeg synes BioShock er et veldig bra spill jeg da. Jeg har selv aldri spillt System Shock og jeg har heller ikke spillt Fear. Så jeg kan ikke se noen sammenheng her siden jeg ikke har spillt dem. Men jeg synes historien, det stilige designet, musikken, stemmene, de moralske valgene og alt du kan gjøre med plasmidene gjør spillet utrolig bra. Jeg ble fenget av historien. Anbefales.

Endret av RogueAlien
Lenke til kommentar

Hehe, skal innrømme at tanken har streifet meg. Men jeg synes det er greit å støtte utviklerene om det er et bra spill, og om jeg liker det. Er fast bestemt på å kjøpe Mass Effekt når det kommer, men hadde vært greit med noe før det, og helst på den lovlige metoden ;)

Lenke til kommentar

Men kjøp det til xbox. Kopibeskyttelsen til PC-versjonen holdt på å ødelegge spillet totalt. Heldigvis er det rettet til en viss grad i en patch, men likevel. Vi snakker to installeringer, og that's it. Kjøp ny kopi om du vil installere enda en gang. Som sagt er det rettet i en patch til fem, seks installeringer, men hadde jeg visst om den kopibeskyttelsen tidligere hadde jeg aldri kjøpt BioShock selv om jeg elsket System Shock. ;)

 

Men for å ta det kort:

 

Likte du System Shock-serien bør du prøve en demo da mange syntes det blir for likt, bare dårligere.

 

Likte du ikke System Shock-serien bør du holde deg unna.

 

Har du aldri spilt System Shock-serien bør du kjøpe BioShock.

 

Enkelt og greit. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...