Gå til innhold

"""LØST"""CPU-vifte som passer til Asus Maximus Formula


Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte dette hovedkortet og valgte å kjøpe Zalman CNPS9700LED Ultra Quiet CPU Kjøler viften.

 

jeg fant ut at denne viften ikke passer fordi anordningen som viften skal festes i, bakplaten eller hva det nå heter, kræsjer i varmesprederne som ligger rundt cpusocket.

 

Så det jeg trenger hjelp til er å finne en cpu vifte som er god (skal bruke Q9300 2.5GHz cpu)og som også har slik festeanordning siden dette ikke følger med hovedkortet som standard.

Jeg ønsker helst å få tips ifra folk som har dette hovedkortet fra før av slik at de vet hva de snakker om.

 

Takker for tipsene på forhånd...

 

update: noen som har prøvd ASUS Silent Knight II?

Endret av rosewell
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du prøvd å skikkeleg å få den til å passe ?

Eg har sjølv både Asus Maximus Formula SE med sånn skikkeleg kjøleribber rundt på heila HKet, har også Zalman 9700CPULED eller ka honen den heitte.

Eg fekk fint plass til den, dog litt trangt på der kjøleribba er størst, men fekk knota den på plass. Det var vel kanskje ein liiiten mm som kolliderte med cpu-kjølaren, men eg fekk fint knota den på plass fordi om.

 

Så får håpa du får det til også !:)

Endret av avRack
Lenke til kommentar
Har du prøvd å skikkeleg å få den til å passe ?

Eg har sjølv både Asus Maximus Formula SE med sånn skikkeleg kjøleribber rundt på heila HKet, har også Zalman 9700CPULED eller ka honen den heitte.

Eg fekk fint plass til den, dog litt trangt på der kjøleribba er størst, men fekk knota den på plass. Det var vel kanskje ein liiiten mm som kolliderte med cpu-kjølaren, men eg fekk fint knota den på plass fordi om.

 

Så får håpa du får det til også !:)

 

 

hahaha din knall!! etter at jeg leste kommentaren din så gikk jeg å prøvde igjen. Finner da ut at de 2 klipsa som man skal feste bøyel som holder vifte på plass, den ene er jo 2-4mm mindre enn den andre. alså dette går jo alikevel! da jeg prøvde å sette denne cpu festet motsatt vei iforhold til igår

 

hehehe jeg elsker når jeg tar så grunding feil som dette...

Endret av rosewell
Lenke til kommentar
Har du prøvd å skikkeleg å få den til å passe ?

Eg har sjølv både Asus Maximus Formula SE med sånn skikkeleg kjøleribber rundt på heila HKet, har også Zalman 9700CPULED eller ka honen den heitte.

Eg fekk fint plass til den, dog litt trangt på der kjøleribba er størst, men fekk knota den på plass. Det var vel kanskje ein liiiten mm som kolliderte med cpu-kjølaren, men eg fekk fint knota den på plass fordi om.

 

Så får håpa du får det til også !:)

 

Veldig off topic, men hvor kjøpte du Asus Maximus Formula SE? Jeg finner det ikke i noen nettbutikker. Vil ha SE på grunn av vannkjølingsnipplene.

Lenke til kommentar
Kjøpte det på netshop.no i januar. Det er berre laga eit begrensa antall av dei, så det ser ut som dei er tom rundtom no.

 

Eit anna alternativ, helst betre enn Formula SE er, Asus Maximus Extreme - kr 1956

 

Flotte greier! Tusen takk.

 

En annen ting, hvor store nipler er det på hovedkortet? Finner ingen info om det noen steder, og det er ganske kjekt å vite når man skal handle slanger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...