Marko_lol Skrevet 2. mai 2008 Del Skrevet 2. mai 2008 hei jeg skal kjøpe ny data til komfirmasjonen og jeg har tengt og kjøpe to Sapphire Radeon HD 3870X2 1GB. men da lurer jeg på hvor mye w skal skal ha. noen forslag??????? Lenke til kommentar
Core2Dude Skrevet 2. mai 2008 Del Skrevet 2. mai 2008 Jeg ville vært på den sikre siden og kjøpt en god kvalitets psu med minst 750W! mindre enn dette kan bli litt på grensen tror jeg, men det kommer jo også litt ann på hvilke andre deler du har i PC-en. Lenke til kommentar
Marko_lol Skrevet 5. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2008 bare trenger man ikke mer???????????????????? Lenke til kommentar
hamtidamti Skrevet 5. mai 2008 Del Skrevet 5. mai 2008 prøv denne siden: http://extreme.outervision.com/psucalculatorlite.jsp da velger du hva du skal ha i pcen din, så regner den ut sånn ca hvor stor strømforsyning du må ha. lykke til!! Lenke til kommentar
Ståle^^ Skrevet 5. mai 2008 Del Skrevet 5. mai 2008 Men i GUDS KNEKTE NEVER er det nødvendig å bruke så helt hinsides enorme mengder med jævla fuckings spørsmålstegn? og ja, banningen er nødvendig. Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 5. mai 2008 Del Skrevet 5. mai 2008 jeg har ett slikt kort, og PC-en min lever godt med 500W strømforsyning. Har ikke hatt noen problemer med mitt system (se specs nederst). eneste du må huske på er at du trenger 4stk 6pin pci-express-kontakter for å drifte skjermkortene. (eller 2stk 6pin og 2stk 4pin hvis du skal overklokke dem) men tror det skal holde lenge med 700w, såfremt du ikke har andre komponenter som spiser absurd mye strøm da... Men du bør jo kanskje kjøpe en forsyning som holder noen år. Ingenting som tyder på at pc-komponenter spiser mindre strøm i fremtiden... Lenke til kommentar
_sindre_ Skrevet 5. mai 2008 Del Skrevet 5. mai 2008 Rettelse: 2*8pin og 2*6pin Ellers må jeg jo si at det meste peker mot at pcer kommer til å bruke mindre strøm i fremtiden, men det er en annen diskusjon. Lenke til kommentar
Mr_Tiger Skrevet 10. mai 2008 Del Skrevet 10. mai 2008 Ellers må jeg jo si at det meste peker mot at pcer kommer til å bruke mindre strøm i fremtiden, men det er en annen diskusjon. javel, kan du begrunne det litt mer eller er det bare noe du trur? Lenke til kommentar
Salt kjeks Skrevet 12. mai 2008 Del Skrevet 12. mai 2008 (endret) Dersom man går fra f.eks. 65nm til 45nm så vil cpu/gpu bruke mindre strøm dersom frekvensen ikke økes. Det blir bedre ytelse/watt forhold. Dette kan tolkes hvordan man selv ønsker. Dersom etterspørselen etter ytelse stiger vil det ikke bli noe særlig mindre strømforbruk, men ellers vil det minke. Endret 12. mai 2008 av grizzlyx Lenke til kommentar
OndGud Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 Poster her siden spm mitt ligner på spm til Marko. Foreløpig vogn Vil psu holde til evt ett 3870x2 til, en harddisk til, 4 gb ram til og evt klokking. Gider ikke finne ut at jeg plutselig ligger på grensa og trenger ny psu når jeg oppgraderer. Lenke til kommentar
Core2Dude Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 (endret) Poster her siden spm mitt ligner på spm til Marko. Foreløpig vogn Vil psu holde til evt ett 3870x2 til, en harddisk til, 4 gb ram til og evt klokking. Gider ikke finne ut at jeg plutselig ligger på grensa og trenger ny psu når jeg oppgraderer. Ja, Thermaltake Toughpower 750W vil holde! Har den strømforsyningen selv og den er konge! Det skal mye til før du knekker 750 kvalitets watt idag! Endret 21. mai 2008 av Core2Duo_Dude Lenke til kommentar
OndGud Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 Poster her siden spm mitt ligner på spm til Marko. Foreløpig vogn Vil psu holde til evt ett 3870x2 til, en harddisk til, 4 gb ram til og evt klokking. Gider ikke finne ut at jeg plutselig ligger på grensa og trenger ny psu når jeg oppgraderer. Ja, Thermaltake Toughpower 750W vil holde! Har den strømforsyningen selv og den er konge! Det skal mye til før du knekker 750 kvalitets watt idag! Alright, høres bra ut. Men kom til å tenke på noe jeg leste her om dagen. At disse dobbel gpu korta trenger 2 stk pcie kontakter. Slik at 2 3870x2 da vil trenge 4 pcie på psu. Tatt meg en tur på thermaltake sin hjemmeside og 750'n ser ikke ut til å ha mer enn 3, mens 850'n og 1000(ikke sjekka fler) har 4(850) og 6(1000). Vil da måtte ta en over 750 uansett hvis jeg skal ha 2 stk 3870x2 i fremtida eller? Lenke til kommentar
Chiobe Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 du kan jo velge en mist strømforsyning, de lar deg velge fritt hvilke kabler du skal ha koblet til. Lenke til kommentar
maximus Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 Da kjøper du en Molex til PCi-E overgang. Lenke til kommentar
OndGud Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 Da kjøper du en Molex til PCi-E overgang. Ganske grønn på detta så kort forklaring/link hadde vært fint. Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 Mist strømforsyninger er ikke i nærheten av f.eks Thermaltake Toughpower, Corsair eller Gigabyte Odin for å nevne noen, det er egentlig et greit billigpower som selges under flere navn og varianter i andre land - f.eks Rosewill. Men pga voldsom opphyping og at mange faktisk tror det er norsk så blir det solgt i bøtter og spann til en langt høyere pris en de burde. Alle Mist power jeg har sett har hatt kondensatorer av tvilsomme merker eller noname kondensatorer - ikke veldig tillitsvekkende for et wannabe high end power. Hvis man har for få pcie kontakter er det bare å bruke molex-pcie overganger. Lenke til kommentar
OndGud Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 Noe slikt? Psu over 750 er jo grådig dyrt(thermaltake ihvertfall) så dissa overgangene virka kjekt. Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 Jepp, en slik en ja.. Thermaltake Toughpower, Corsair (fra 650w+) og Gigabyte Odin blant andre, er forøvrig laget av samme produsent, nemlig CWT, det er noen små forskjeller mellom dem, men kvaliteten er stort sett like god - og kvalitet koster. Lenke til kommentar
OndGud Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 Jepp, en slik en ja.. Thermaltake Toughpower, Corsair (fra 650w+) og Gigabyte Odin blant andre, er forøvrig laget av samme produsent, nemlig CWT, det er noen små forskjeller mellom dem, men kvaliteten er stort sett like god - og kvalitet koster. Skjønner. Ser at 750'n til corsair er i nabolaget når det gjelder pris og har 4 stk pcie så mulig jeg går for den, odin var noe dyrere men man får sjå åssen det ser ut når feriepengene er her. Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 Ellers kan jeg også anbefale OCZ og Fortron Source (Fortron Source lager OCZ GameXstream forresten) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå