Trancton Skrevet 5. mars 2003 Del Skrevet 5. mars 2003 Asus P4S8X/LAN/S-ATA Hovedkort S478/P-4 SIS648, ATA/133, ATX, DDR, IE1394, 8X Intel Pentium 4 2.4 GHz Boxed PC533 Socket PGA478, 512kB "Northwood" Sunsway Ultra-ATA133 PCI Kontroller TwinMOS PC2700 DDR-DIMM 512MB CL2.5 Minne 184-P (for DDR-PC333MHz) Enermax Kabinett Vifte 120x120mm Enermax Silent Fan Har et Radeon 9700 Pro skjermkort i tillegg... Hva kan jeg isåfall overklokke systemet til? Jeg har per i dag ingen overklokking. Hvilken kjøling trenger jeg eventuelt for overklokkingen? Lenke til kommentar
akzj0n Skrevet 5. mars 2003 Del Skrevet 5. mars 2003 Boxed vifta duger bra den. Bare til å begynne og stille opp fsben, evnetuelt litt opp med vcore Lenke til kommentar
Mighty Skrevet 5. mars 2003 Del Skrevet 5. mars 2003 Jeg har mye av det samme.. Til vanlig kjører jeg 2.8Ghz. Har da en 80mm vifte i front over harddiske, og 2stk bak i kabinettet, som leder luften bort fra prossessorviften (Står en skjerm på prossessorviften som leder varmen opp fra hovedkortet og bak mot bakveggen) Med nedsatt hastighet på viftene. Skal jeg klokke mere bruker jeg 2vifter i front, en i dør og 2bak. Full hastighet på viftene.. (Bråk) Ikke så veldig stabil på 3,06GHz Sikkert mange andre som klarer mye bedre.... Kjøling er det mange alternativer på.. Vurder støy/pris osv. Lykke til Lenke til kommentar
Trancton Skrevet 5. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2003 Boxed vifta duger bra den. Bare til å begynne og stille opp fsben, evnetuelt litt opp med vcore Hvor mye kan jeg øke den til? Jeg har nada clue på overklokking, hvor mye bør jeg sette FSB'en til, og hvordan endrer jeg vcore? Lenke til kommentar
Mighty Skrevet 5. mars 2003 Del Skrevet 5. mars 2003 Sitter ikke med maskinen, og husker ikke hva jeg stiller det på. Men, du går inn i Bios Press DEL to enter setup mode... !Last ned siste versjon! Prøv deg frem, øk FSB og Vcore litt etter litt og sjekk at maskinen fungerer greit... Lenke til kommentar
Trancton Skrevet 5. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2003 ikke noe fare for at ting blir ødelagt? Hvor mye tror du jeg vil tjene på overklokkingen, altså i ytelse? Lenke til kommentar
Mighty Skrevet 5. mars 2003 Del Skrevet 5. mars 2003 Sjekk denne tråden: Erfaringer med å klokke en P4 2.4? På forumet, under Prosessor og Overklokking... Mange der som har peil... Blir det for varmt kan vel mye gå galt.. Men ta det steg for steg, ikke få panikk når maskinen ikke startet.. Somregel er det bare å slå den av og på noen ganger, så starter den med Default instillinger i Bios igjen. Kan være så heldig at Windows slutter å fungere og du må reinstalere. Lukter det svidd er det ett dårlig tegn.. Ganske generelle svar... men sjekk den tråden Edit: Varierer hvor mye du tjener på det i ytelse.. men jeg har en 2,8GHz til prisen av en 2,4Ghz.. En måte å se det på... Tjener en 2-4tusen poeng i 3DBenchmark Edit: Lenke til kommentar
ThUnD3rM0rPh Skrevet 5. mars 2003 Del Skrevet 5. mars 2003 i merkbar ytelse: ingeting. Jeg syne egentlig at overklokking i dag kun gjøres for spenning eller skryte faktoren. vell det er nå min meining i allefall. Lenke til kommentar
Mighty Skrevet 5. mars 2003 Del Skrevet 5. mars 2003 i merkbar ytelse: ingeting.Jeg syne egentlig at overklokking i dag kun gjøres for spenning eller skryte faktoren. vell det er nå min meining i allefall. Enig Her er den tråden: http://forum.overklokking.no/viewtopic.php?t=92506 Lenke til kommentar
eberland Skrevet 5. mars 2003 Del Skrevet 5. mars 2003 i merkbar ytelse: ingeting.Jeg syne egentlig at overklokking i dag kun gjøres for spenning eller skryte faktoren. vell det er nå min meining i allefall. Kan ikke si meg enig. Min P4 2,4GHz klarer ikke å kjøre rallisport challenge på full oppløsning/full detalj! 1280x1024 er et must !!!! Har 17" LCD og da er det enda mer aktuelt å kjøre denne oppløsningen. Jeg "må" klokke den opp i 2,7-2,8 for at det skal flyte..... Men det er jo alt etter hvilke prioriteringer en har Lenke til kommentar
førstegangsbygger Skrevet 5. mars 2003 Del Skrevet 5. mars 2003 Boxed vifta duger bra den. Bare til å begynne og stille opp fsben, evnetuelt litt opp med vcore Hvor mye kan jeg øke den til? Jeg har nada clue på overklokking, hvor mye bør jeg sette FSB'en til, og hvordan endrer jeg vcore? Sett fsb på 149, en fin start, og du trenger ikke stille vcore. Lenke til kommentar
Trancton Skrevet 5. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2003 Boxed vifta duger bra den. Bare til å begynne og stille opp fsben, evnetuelt litt opp med vcore Hvor mye kan jeg øke den til? Jeg har nada clue på overklokking, hvor mye bør jeg sette FSB'en til, og hvordan endrer jeg vcore? Sett fsb på 149, en fin start, og du trenger ikke stille vcore. Jeg trenger da ikke noe ekstra kjøling? Hva tilsvarer fbs på 149 i ytelse? Lenke til kommentar
eberland Skrevet 5. mars 2003 Del Skrevet 5. mars 2003 Jeg trenger da ikke noe ekstra kjøling? Hva tilsvarer fbs på 149 i ytelse? 18x149=2682 MHz Antall poeng i benchmark og hvilke spill/prog du kan kjøre avhenger av det øvrige utstyret... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå