Gå til innhold

BK: Den skal tidlig krøkes, den som god krok skal bli

Anbefalte innlegg

Jeg våger meg på et bilde til, som kan stå som en representant for den værharde vestlands-kysten.

1/1600s, f/8, 70mm, ISO 320

Samme objektiv som ble brukt i bildet av bukken, men denne gangen brukt på den gode enden.

Litt mekking i PSE, men ingen crop denne gangen.

Tom

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er riktig at det er croppet litt hardt. Grunnen til det er at på denne turen så hadde jeg, i min latskap, ikke med meg andre objektiver enn 70-300mm. Og her kunne jeg ikke gå lengre bakover, da det var bratt nedoverbakke som ville køddet det til.

Får prøve på nytt ved neste korsvei.

Tom

Lenke til kommentar
Du må jo bare få den en 28mm som er liten nok til å få plass i underbuksen, hvis nødvendig. Å forlate huset med kun en telezoom høres ut som en forferdelig skjebne for meg

Jeg kan nok plassere 35mm-en der i mellomtiden. 24mm er faktisk ikke så mye større heller. Men jeg tok med telezoomen i håp om å få noen fler bilder av villsauen på Austevoll. I mangel av sau ble det et tre istedet.

Tom

Endret av tomsi42
Lenke til kommentar
Hvor lyst var det den dagen O_O Lukker på 1600, blender på f/8, damn. Det eneste er vell at kunne ha skrudd ned isoen til 100. Jeg likte bilde^^

Akkurat dette objektivet lar man stå på f/8. Eller f/11. Eller legger det igjen hjemme :hmm:

ISO 320 ble valgt som et kompromiss, slik at jeg ikke fikk for lange lukkertider når jeg zoomet ut til 300mm.

Tom

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...