tomsi42 Skrevet 2. mai 2008 Del Skrevet 2. mai 2008 Jeg våger meg på et bilde til, som kan stå som en representant for den værharde vestlands-kysten. 1/1600s, f/8, 70mm, ISO 320 Samme objektiv som ble brukt i bildet av bukken, men denne gangen brukt på den gode enden. Litt mekking i PSE, men ingen crop denne gangen. Tom Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 2. mai 2008 Del Skrevet 2. mai 2008 Krokete og krøkkete, ja. Jeg syntes dette var ganske kult. Bildet er enkelt og greit, og omgivelsene er også fine i mine øyne. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 2. mai 2008 Del Skrevet 2. mai 2008 Det ble flott og dekorativt med det treet ja,..(synes kanskje det kunne vært med en ørliten tanke mer i overkanten...) RandiA Lenke til kommentar
OscarMike1 Skrevet 2. mai 2008 Del Skrevet 2. mai 2008 Tenkte umiddelbart hvorfor du ikke hadde tatt med mer av bladverket. Litt mer luft. Vet at motivet er stammen, men det var det første som slo meg. Tror faktisk ikke jeg hadde skjønt at det var et tre om du ikke hadde skrevet det Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 3. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2008 Det er riktig at det er croppet litt hardt. Grunnen til det er at på denne turen så hadde jeg, i min latskap, ikke med meg andre objektiver enn 70-300mm. Og her kunne jeg ikke gå lengre bakover, da det var bratt nedoverbakke som ville køddet det til. Får prøve på nytt ved neste korsvei. Tom Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 3. mai 2008 Del Skrevet 3. mai 2008 Du må jo bare få den en 28mm som er liten nok til å få plass i underbuksen, hvis nødvendig. Å forlate huset med kun en telezoom høres ut som en forferdelig skjebne for meg Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 3. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2008 (endret) Du må jo bare få den en 28mm som er liten nok til å få plass i underbuksen, hvis nødvendig. Å forlate huset med kun en telezoom høres ut som en forferdelig skjebne for meg Jeg kan nok plassere 35mm-en der i mellomtiden. 24mm er faktisk ikke så mye større heller. Men jeg tok med telezoomen i håp om å få noen fler bilder av villsauen på Austevoll. I mangel av sau ble det et tre istedet. Tom Endret 3. mai 2008 av tomsi42 Lenke til kommentar
ZoDz Skrevet 4. mai 2008 Del Skrevet 4. mai 2008 Hvor lyst var det den dagen O_O Lukker på 1600, blender på f/8, damn. Det eneste er vell at kunne ha skrudd ned isoen til 100. Jeg likte bilde^^ Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 5. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2008 Hvor lyst var det den dagen O_O Lukker på 1600, blender på f/8, damn. Det eneste er vell at kunne ha skrudd ned isoen til 100. Jeg likte bilde^^ Akkurat dette objektivet lar man stå på f/8. Eller f/11. Eller legger det igjen hjemme ISO 320 ble valgt som et kompromiss, slik at jeg ikke fikk for lange lukkertider når jeg zoomet ut til 300mm. Tom Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå