Hotel Papa Skrevet 2. mai 2008 Del Skrevet 2. mai 2008 Heisann Er det lov med sidepipes på bilene i dag? Altså sånn at potta stikker ut på siden av bilen, foran det bakerste dekket. -Evenrud Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 2. mai 2008 Del Skrevet 2. mai 2008 Ikke det? Mercedes minibusser og varebiler og Peugeot boxer har da det. Ta en liten titt på de lille metalldingsen midt på bilen nederste........det er en endestuss. Mulig dette er noe annet men slik forstår jeg det. Lenke til kommentar
eab Skrevet 2. mai 2008 Del Skrevet 2. mai 2008 Dette er regulert av kjøretøyforskriften og eventuell typegodkjenning. Og der er det vel noe sånt som at eksosen skal ut x antall cm bak det bakerste vinduet som er mulig å åpne. Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 2. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2008 Dumme meg som ikke søkte grundigere før jeg opprettet tråd. Men det meste er vel besvart her fra før: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=907378 Antar at jeg kan glemme å sette sidepipes på spacewagonen min =/ Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 2. mai 2008 Del Skrevet 2. mai 2008 Jeg kjørte rundt i en norsk slik en i 1997 og både den og mercedes 310, 312 og 410 jeg benyttet på den tiden hadde det. Ja og for ikke å glemme mercedesen til far min, en 409. Alle disse hadde eksosrør stikkende ut på sida midt på bilen. Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 3. mai 2008 Del Skrevet 3. mai 2008 Dumme meg som ikke søkte grundigere før jeg opprettet tråd. Men det meste er vel besvart her fra før: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=907378 Antar at jeg kan glemme å sette sidepipes på spacewagonen min =/ Lol, på en spacewagon faktisk... og det tør du å si her inne?? Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 3. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2008 Hvorfor skulle jeg ikke tørre det? Når man har en så jalla bil, hvorfor ikke gjøre den enda mer jalla? Skikkelig glad for den jeg Lenke til kommentar
odals_kim Skrevet 3. mai 2008 Del Skrevet 3. mai 2008 Hvis jeg ikke husker feil er det lov med sidepipes så lenge de ikke gjør bilen bredere enn vanlig, og at eksosen stikker minst X antall cm bak bakre dør (regner med at dette gjelder 2 dørs da). At det er ulovlig er nok gamle myter og folk som ikke gidder å spørre BT direkte. Er ikke vanskelig og JEG har hatt det tidligere MED godkjenning på en pickup. Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 3. mai 2008 Del Skrevet 3. mai 2008 Ja, jeg ville hørt med BT for å være sikker Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 3. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2008 Hvis det må X antall cm bak bakerste vindu, så blir det uansett uaktuelt.. Fysisk umulig å få til det, hvis pipsa skal ut foran bakdekket. Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 5. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2008 Hva må til for å få bedre lyd i en spacewagon da? Er ikke ute etter å gjøre den om til en gateracer, for det blir den aldri.. Men tenkte bare på enkel modifikasjon for å lære litt mer om hvordan ting funker osv. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 5. mai 2008 Del Skrevet 5. mai 2008 Drill hull i eksospotta. Det var det noen tullinger som gjorde der jeg bodde før. Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 5. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2008 Kan man ikke bli stoppa for eksoslekasje i kontroller? Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 5. mai 2008 Del Skrevet 5. mai 2008 Du blir hvertfall stoppa pga lyden. Det bråker noe hinsides. Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 7. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2008 Effektanlegg! Hva trenger jeg da? Jeg er helt newbie når det kommet til bil, såeh Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 7. mai 2008 Del Skrevet 7. mai 2008 Effektannlegg er en erstatning for annlegget er der. Det gir mer effekt ved at det ligger mer '' mat'' på innsiden av røret, for å forklare det enkelt. Motoren får da mere ''mat''/ drivstoff og effekten økes- Derfor heter det effektannlegg.. :!: :!: Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 7. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2008 Jeg spurte hva jeg trengte for et effektannlegg, ikke hva det er. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå