KimmyNine Skrevet 2. mai 2008 Del Skrevet 2. mai 2008 Hei. Kjøpte meg nytt lydkort forleden. NT Audio Kontrol 1. Den fungerer utmerket via Guitar Rig 3. Når jeg prøver å ta opp i Cubase så ser det ut til å skje null og niks. Cubase sier den mottat lyd på måleren nede i hjørnet. Noen som kan hjelpe? Lenke til kommentar
Slettmeg01 Skrevet 2. mai 2008 Del Skrevet 2. mai 2008 Hei. Kjøpte meg nytt lydkort forleden. NT Audio Kontrol 1. Den fungerer utmerket via Guitar Rig 3. Når jeg prøver å ta opp i Cubase så ser det ut til å skje null og niks. Cubase sier den mottat lyd på måleren nede i hjørnet. Noen som kan hjelpe? Har du "armert" sporet for opptak? Altså trykket inn den knappen det står "R" på, på sporet? Lenke til kommentar
KimmyNine Skrevet 2. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2008 (endret) Det hadde jeg vist ikke. Men selv om jeg gjør det fungerer det ikke. Endret 2. mai 2008 av KimmyNine Lenke til kommentar
JacobDW Skrevet 2. mai 2008 Del Skrevet 2. mai 2008 Du kan jo prøve å importere en lydfil fra en cd f eks og se om det er lyd da? litt feilsøking bare Du kan jo også sjekke at det er riktig kanal som er routa til sporet Lenke til kommentar
KimmyNine Skrevet 3. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2008 Det første har jeg allerede sjekket, det kommer lyd da. Sistnevnte,hvordan går jeg frem? Jeg er ganske fersk i faget;) Lenke til kommentar
_HKH_ Skrevet 3. mai 2008 Del Skrevet 3. mai 2008 Anbefaler en titt i quick start guide, eventuelt denne guiden: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=651115 Lenke til kommentar
JacobDW Skrevet 3. mai 2008 Del Skrevet 3. mai 2008 Tre hakk over "inserts" på venstresiden finner du inputen. Du kan jo prøve deg frem med de forskjellige alternativene der. Jeg har bare to kanaler inn, så hos meg kan jeg velge mellom left og right. Ellers kan du sjekke på "device" og "device setup" om du har valgt den rette driveren for lydkortet ditt, Lenke til kommentar
KimmyNine Skrevet 4. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2008 Nå mottar Cubase lyd når jeg tar opp. Men effektene fra Guitar Rig ser ikke ut til å bli tatt opp,lyden blir helt clean bare. Lenke til kommentar
JacobDW Skrevet 4. mai 2008 Del Skrevet 4. mai 2008 hvis du huska på å kryssa av på at guitar rig også skulle være vst når du installerte, finner du den under "inserts". Hvis ikke, må du reinstallere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå