Gå til innhold

Forskjellen på 175w & 203w?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hei! Lurer på hve forskjellen er på 175w og 203w? Jeg kjøpte en Xbox360 Premium på Siba.no og lurer på hvilken av modellene det er?

203w er vel den "gamle" utgaven mens 175W har falcon hovedkort og 65nm cpu.

Hvis du har kjøpt "Forza og Viva Pinãta" bundlen så er det den gamle utgaven.

Endret av MacBain
Lenke til kommentar

Den gamle modellen med 203 watt produserte mer varme og derfor er det mer sannsynlig å få RROD (at Xboxen streiker og må på reparasjon). Med den nye modellen, 175W, blir det utviklet mindre varme og det er et nytt chipset (Falcon) i den. Det er mindre sannsynlig å få RROD med 175W-versjoner. For å sjekke hvilken du har, kan du bare se på eska. Ved alle strekkodene står det enten 203W eller 175W. Om du har HDMI på din Premium er det også mer sannsynlig at du har den nye versjonen med 175W.

Lenke til kommentar
Hei! Lurer på hve forskjellen er på 175w og 203w? Jeg kjøpte en Xbox360 Premium på Siba.no og lurer på hvilken av modellene det er?

175W boxen trekker mindre strøm og bråker mindre, har den 175W har 360`en også det nye FALCON hovedkortet som er betre kvalitet på enn ZAPHIRE som var det første. Det kommer uansett enda ett nytt hovedkort om en stund, som heter JASPER, det skal være enda betre enn FALCON igjen.

Ser du bak på strømforsyningen, så står det OUTPUT:175W eller 203W.

Du kan også se det på den hvite strek-kode lappen på 360 esken (høyre side som regelt), der står det 175W eller 203W.

Lenke til kommentar

Helt sant. Ingenting å bekymre seg for. Får du problemer pga. kvaliteten, så fikser Microsoft det for deg uansett. Det eneste kjipe, er at du må være uten boxen det dagene el. ukene det tar for at du får sendt en ny box.

...visst 360 din har "klikke problemer" så klikker den nok før 5 år har gått...uansett om 5 år er du muligens mer opptatt av XBOX 720 eller noe og den støtter sikkert 360 spill...så sann sett driter du sikkert like mye i 360`en som du nå gjør i den orginale xbox maskinen.

Lenke til kommentar
Helt sant. Ingenting å bekymre seg for. Får du problemer pga. kvaliteten, så fikser Microsoft det for deg uansett. Det eneste kjipe, er at du må være uten boxen det dagene el. ukene det tar for at du får sendt en ny box.

...visst 360 din har "klikke problemer" så klikker den nok før 5 år har gått...uansett om 5 år er du muligens mer opptatt av XBOX 720 eller noe og den støtter sikkert 360 spill...så sann sett driter du sikkert like mye i 360`en som du nå gjør i den orginale xbox maskinen.

Akkurat like mye som jeg driter i PS2 nå :p Gleder meg til jeg får xbox'en min nå.. Er visst i Trondheim, så er bare en liten flytur til Bergen som gjenstår :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...