Sargas Skrevet 2. mai 2008 Del Skrevet 2. mai 2008 (endret) Hello Jeg har planer om å kjøpe meg en ny harddisk, på 750gb. Jeg vil gjerne ha noen tips, så kom med de, gjerne både ekstern og intern HD!!! Thx Endret 2. mai 2008 av Sargas Lenke til kommentar
myhken Skrevet 2. mai 2008 Del Skrevet 2. mai 2008 Hva skal du bruke den til? Fordeler med eksterne disker: Du kan flytte dem over til andre pcer Du kan slå dem av, og "trygt" lagre backup på dem Du kan ta dem med ut av huset Bakdeler med eksterne: De har lettere for å gå i stykker, særlig om du flytter mye på dem. Det samme gjelder om de blir for varme over lang tid. Overførings hastigheten er begrenset til USB 2.0 eller Firewire (eller esata). Den krever en ekstra strømforsyning Så har du plass til en intern disk, så slipper du mer ledninger/ekstra strøm utenfor kabinettet, den er mer robust, men kan ikke tas med ut av huset eller til andre pcer uten å skru den ut.... Og interne disker koster vel mindre enn eksterne også, om det betyr noe. Lenke til kommentar
Camron Skrevet 2. mai 2008 Del Skrevet 2. mai 2008 God oppsummering, myhken2. Dersom du bestemmer deg for ekstern, kan jeg anbefale denne: https://prisguiden.no/product.php?productId=75871 Har brukt den selv i et års tid, uten problemer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå