Gå til innhold

Canon EOS 350D - noen erfaringer?

Anbefalte innlegg

Hei,

jeg har frem til nå kun fotografert med vanlige kompaktkameraer. Har nå i lengre tid hatt planer om å skaffe meg et speilrefleks kamera.

Jeg har veldig lite erfaring innen foto, men ønsker å bli bedre :-)

Min tanke var å begynne litt i det små, og heller oppgradere senere.

Det jeg lurer på er om det er noen som har noen råd/anbefalinger til en fersk fotograf ;)

ser at Japan photo nå selger Canon eos 350D til 2999. Lurer på om dette er et bra kamera å starte med, eller hva mener dere?

Tusen takk for all hjelp :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er sikkert det mest omtalte kameraet i forumets historie, selv om det er andre modeller som selger mest nå. Det er definitivt den modellen som flest av våre medlemmer har hatt, og det burde borge for kvaliteten. Eneste minus er at det leveres med markedets dårligste kitzoom, og er du uheldig kan du få et uskarpt eksemplar. Det er likevel bedre enn kompakt, og objektivet kan du alltids skifte ut senere.

Japan Photo lar deg velge mellom det og Nikon D40. D40 leveres med optikk av bedre kvalitet, og vil derfor teoretisk gi deg bedre bilder rett ut av esken. De ekstra megapikslene har liten betydning i forhold til optisk skarphet.

Jeg hadde lett valgt 350D, spesielt hvis jeg vet at interessen kommer til å vedvare. Skal man dyrke foto som seriøs hobby vil man uansett bytte ut den originale zoomen etterhvert. Selv har jeg kastet den originale fra Canon for lenge siden, og bruker i dag så og si utelukkende et fastobjektiv til små 1700 kroner. Fastoptikk er uten zoom, men mye skarpere enn zoomer i tilsvarende prisklasse.

Lenke til kommentar
Det er sikkert det mest omtalte kameraet i forumets historie, selv om det er andre modeller som selger mest nå. Det er definitivt den modellen som flest av våre medlemmer har hatt, og det burde borge for kvaliteten. Eneste minus er at det leveres med markedets dårligste kitzoom, og er du uheldig kan du få et uskarpt eksemplar. Det er likevel bedre enn kompakt, og objektivet kan du alltids skifte ut senere.

Japan Photo lar deg velge mellom det og Nikon D40. D40 leveres med optikk av bedre kvalitet, og vil derfor teoretisk gi deg bedre bilder rett ut av esken. De ekstra megapikslene har liten betydning i forhold til optisk skarphet.

Jeg hadde lett valgt 350D, spesielt hvis jeg vet at interessen kommer til å vedvare. Skal man dyrke foto som seriøs hobby vil man uansett bytte ut den originale zoomen etterhvert. Selv har jeg kastet den originale fra Canon for lenge siden, og bruker i dag så og si utelukkende et fastobjektiv til små 1700 kroner. Fastoptikk er uten zoom, men mye skarpere enn zoomer i tilsvarende prisklasse.

Tusen takk for et godt svar, tror jeg går for 350D :-)

Lenke til kommentar

Helt greit kamera har det sjøl og har tatt noen bra og mange 1000 dårlige blider med det.(det der ikke kamerates feil)

helt grei til å begynne med og prisen er grei jeg ga over det dobbelte for mitt.

Det er ingen ting å si på bildkvaliteten selv om kameraet er blit noen år gammelt.

Hvis du leter i forumet finner du mye om det kameraet.

Det med opptikken er alerede nevnt.

Lenke til kommentar

Jeg selv har en 350D, og har valgt å beholde den selv etter at jeg kjøpte meg en 30D.

Grunnen til at det kompakt, samtidig som det er kompetent. Kommer sannsynligvis til å gjøre det samme som PMNormal og kjøpe en 28mm f/2.8 fast optikk - slik at det blir skikelig kompakt.

Tom

Lenke til kommentar
Jeg selv har en 350D, og har valgt å beholde den selv etter at jeg kjøpte meg en 30D.

Grunnen til at det kompakt, samtidig som det er kompetent. Kommer sannsynligvis til å gjøre det samme som PMNormal og kjøpe en 28mm f/2.8 fast optikk - slik at det blir skikelig kompakt.

Tom

Har også beholt 350en og jeg har en 28mm, kompakt løsnig når man ikke vil vekke så mye opmerksomhet og i sosiale anledninger.

Har også hvert inne på tanken på å IR-modde 350en.

Lenke til kommentar

Tom

Har også beholt 350en og jeg har en 28mm, kompakt løsnig når man ikke vil vekke så mye opmerksomhet og i sosiale anledninger.

Har også hvert inne på tanken på å IR-modde 350en.

Hva mener du med IR-modde?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...