toretang5 Skrevet 2. mai 2008 Del Skrevet 2. mai 2008 Jeg har installert Thunderbird, og hadde tidligere et annet tilsvarende program installert. Den eneste grunnen til at jeg har det installert, er at jeg ønsker å ha en backup av meldingene som jeg får på min nettbaserte løsning. Jeg ser at i utgangspunktet så importerer programmet kun fra inn-boksen. Imidlertid så har jeg 10-talls mapper som på min nett-løsning som jeg også skulle ha importert i fra. Jeg mistet en gang alle meldingene jeg hadde på min tidligere nettløsning, og det var ikke morsomt. I og med at jeg nå har 7 år med mail på eksisterende løsning, så hadde det vært greit å hatt en lokal kopi. Noen som vet om andre løsninger enn å: 1. Flytte alle meldingene fra mappe XX på nettløsningen til innboksen på nettløsningen 2. Importere via Thunderbird 3. Flytte alle meldingene tilbake fra innboksen på nettløsningen til mappe XX på nettløsningen Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 2. mai 2008 Del Skrevet 2. mai 2008 Bruke IMAP til å laste ned og velg at mapper som du vil laste ned til offline bruk. Det velger du under Verktøy - kontoinnstillinger. Lenke til kommentar
toretang5 Skrevet 2. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2008 Bruke IMAP til å laste ned og velg at mapper som du vil laste ned til offline bruk. Det velger du under Verktøy - kontoinnstillinger. Jeg bruker pop til å laste ned meldingene nå. Det betyr at jeg må endre dette til nedlastning via IMAP, og da vil det fremkomme det alternativ som du viser til? Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 3. mai 2008 Del Skrevet 3. mai 2008 Ja, du må vel legge til en ny konto. POP kan være litt "skummelt" i og med at den kan laste ned fra serveren, hvis du ikke spesifikt sier at du vil beholde en kopi på serveren. IMAP tar også med andre mapper enn innboks, dersom ikke mail-serveren din har noen restriksjoner. Lenke til kommentar
toretang5 Skrevet 3. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2008 Ja, du må vel legge til en ny konto. POP kan være litt "skummelt" i og med at den kan laste ned fra serveren, hvis du ikke spesifikt sier at du vil beholde en kopi på serveren. IMAP tar også med andre mapper enn innboks, dersom ikke mail-serveren din har noen restriksjoner. Ja, det er skummelt. Jeg fant ikke ut at den slettet fra serveren før etter at jeg hadde lastet ned cirka 100 meldinger, så de meldigene må jeg uploade igjen Nå har jeg konfigurert en IMAP konto, og valgt at jeg vil gjøre alle meldinger tilgjengelige i off-line modus. Behøver jeg å gjøre noe mer? Fant ikke noen andre relevante alternativer. IMAP er da konfigurert slik at den ikke fjerner meldinger på serveren, eller "ødelegger" noe av strukturen min på nett-serveren, slik at jeg kan laste ned meldinger uten å bekymre meg om noe? Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 3. mai 2008 Del Skrevet 3. mai 2008 Nei, IMAP laster ingenting fra serveren. Forskjellen fra IMAP og POP er at IMAP styrer direkte på mail-serveren, mens POP laster ned lokalt til PC-en. Offline-muligheten i Thunderbird (og andre mail-klienter) har ingen ting med IMAP å gjøre, det er en feature (gikk tom for norske ord) i Thunderbird. For å sjekke at det fungerer, kan du velge File - Offline - Work Offline. Vil du være 110 %, kan du kutte alle nettverksforbindelse. Får du lest mailen din da, fungerer det. :-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå