Lefse Skrevet 4. mai 2008 Del Skrevet 4. mai 2008 (endret) Med CLS-10 så må du nok ha effektforsterker i stereo også. Overslag: NAD T744---2500 CLS-10-----4000 NAD C272---5000 Kabler------500 --------------- Totalt---12 000 --------------- Dette er hvis høyttalerne skal kunne yte sitt fulle potensiale. Endret 4. mai 2008 av Lefse Lenke til kommentar
Devil123 Skrevet 4. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2008 Med CLS-10 så må du nok ha effektforsterker i stereo også. Overslag: NAD T744---2500 CLS-10-----4000 NAD C272---5000 Kabler------500 --------------- Totalt---12 000 --------------- Dette er hvis høyttalerne skal kunne yte sitt fulle potensiale. kunne jeg brukt noen CV høytalere på min gamle gode JVC RX-616RBK?? Da hadde jeg spart ganske mye penger^^ Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 4. mai 2008 Del Skrevet 4. mai 2008 (endret) Du kan, men blir sikkert litt tynt med forsterkerkraft. Kikk bakpå forsterkeren og se om du finner ut hvor mye strøm den trekker. Du kan jo kjøpe VE-5M eller CLS-6M, det er bokhyllehøyttalere fra CV, men da er det kanskje bedre å kjøpe fra et annet merke. Bedre å satse mer på lydkvalitet enn trøkk på så små høyttalere, får ikke mye trøkk allikevel da. Endret 4. mai 2008 av Lefse Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 4. mai 2008 Del Skrevet 4. mai 2008 De høyttalerene jeg linka til kommer også i sort pianolakk utførelse hvis svart er viktig for deg: Link Skal du ha CLS-10 bør du som sagt ha godt med forsterkerkraft. NAD C272/372 er ganske passe egentlig. Men hva med Dali Concept 6? Det er en høyttaler som skal kunne drives i et surroundanlegg basert på T744. Forsterkren vil selvsagt begrense lydtrykket litt, men du vil kunne spille ganske høyt, selv om de ikke hører det flere hus bortenfor. Lenke til kommentar
Devil123 Skrevet 4. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2008 Du kan, men blir sikkert litt tynt med forsterkerkraft. Kikk bakpå forsterkeren og se om du finner ut hvor mye strøm den trekker. Du kan jo kjøpe VE-5M eller CLS-6M, det er bokhyllehøyttalere fra CV, men da er det kanskje bedre å kjøpe fra et annet merke. Bedre å satse mer på lydkvalitet enn trøkk på så små høyttalere, får ikke mye trøkk allikevel da. så jeg vil ikke få noe effekt ut av cv VE-8F ?? hvis ikke, hvordan få god effekt ut av de, og kjøpe ny forsterker uten og overstige 5k? Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 4. mai 2008 Del Skrevet 4. mai 2008 (endret) Hvis du skal drive VE-8 optimalt til totalt 5000, så må du nøye deg med stereo. Du burde legge på en tusenlapp og kjøpe NAD C372, i så fall. Receiveren som jeg har, Cambridge 340r, ble målt til 115 watt i stereo, i en test, og den klarer langt i fra å drive mine VE-8 fullt ut. Endret 4. mai 2008 av Lefse Lenke til kommentar
Technorocker Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 CV VE-8F spiller som bare det!! Bassen er enorm til størrelsen på høyttalerne å være. 5*50 W er ikke alltid lite. Mange av de produktene f.eks. komplett har er oppgitt til 5*100 W og mer, men det er ikke målt seriøst!! En annen ting enn strømforbruk du kan se på er vekta!! er den tung er den som regel bra, eller strømforsyningen er da bra! Hvis du vil ha bra lyd til 5k kan du kjøpe en stereoforsterker og et par gulvstående høyttalere først. Mye mer for pengene enn et billig hjemmekinoanlegg!! Cambridge Azur 540 A er en bra forsterker. Da kan du kjøpe den og VE-8F! Senere kan du bruke høyttalerne som fronter og forsterkeren evt. sm forforsterker(er ikke helt sikker på om den går). det blir da 4894 kr. Stikk innom HIFI klubben for råd og veiledning hvis du har mulighet til dette. Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 (endret) 540A driver nok VE-8 bra, men ikke maksimalt, men skulle nok være en god kombo for det. Stemmer det du sier om vekt og strømforsyning, er mye fanteri på gang der. Endret 26. mai 2008 av Lefse Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå