Tord93 Skrevet 6. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2008 Skrivefeil hos Amentio. E8400 og Xeon E3110 er akkurat samme prosessor og begge opererer på 3GHz. Det spekuleres da i at Xeon modellene er noe bedre "kvalitetssikret". Jeg kan da ikke finne de på lager noen steder, så om du ønsker maskinen snart er E8400 det beste valget. Jeg tror nok jeg går for den Xeon'en, er jo 100-200kr billigere, og hvis jeg kjøper den blir det akuratt 8000kr med alt det andre og frakt . Skal ikke kjøpe nytt utstyr før etter konfen som er 24.mai. Også gjelder det da og prøve og få overtalt denna broren min til og legge inn ca 8000kr i kontoen sin, for han sier visst at jeg bruker for mye penger på PC når jeg bare har bygd èn uten og oppgradere den :S . Og det var i Oktober en gang jeg bygde den... Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 6. mai 2008 Del Skrevet 6. mai 2008 Ifølge Wikipedia har ikke Xeon E3110 støtte for Hyper-Threading http://en.wikipedia.org/wiki/Xeon#3100-series_.22Wolfdale.22 "The 3100 series, codenamed Wolfdale (product code 80570) dual-core Xeon (branded) CPU, was just rebranded version of the Intel's mainstream Wolfdale featuring the same 45 nm process and 6 MB of L2 cache. Unlike most Xeon processors, they only support single-CPU operation. They use Socket T (LGA775), operate on a 1333 MHz front-side bus, support Enhanced Intel Speedstep Technology and Intel Virtualization Technology but do not support Hyper-Threading. There is currently only one representant in this class named E3110." Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 6. mai 2008 Del Skrevet 6. mai 2008 Noe ikke E8400 heller har. HT er vel ventet tilbake med Nehalem. Lenke til kommentar
Tord93 Skrevet 7. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2008 (endret) Altså. Nå blir jeg forvirret her, er den greia noe man må ha? vet ikke helt hva det er uansett.. Burde jeg gå for Xeon'en eller E8400? Må spørre igjen siden jeg ble litt forvirra. Edit: Skal bare brukes til gaming (Crysis, CSS, HL2 etc.) og litt lett klokking. 500MHz til 700MHz, kanskje 4GHz en gang. (må jeg stille inn volten hvis jeg klokker ca 500MHz mer enn stock?) Endret 7. mai 2008 av Tord13 Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 7. mai 2008 Del Skrevet 7. mai 2008 Gjentar meg selv: E8400 og Xeon E3110 er akkurat samme prosessor og begge opererer på 3GHz. Det spekuleres da i at Xeon modellene er noe bedre "kvalitetssikret". Jeg kan da ikke finne de på lager noen steder, så om du ønsker maskinen snart er E8400 det beste valget. Anbefaler E8400 om du ønsker maskinen nå, da det bare er den som finnes på lager hos norske nettbutikker. Lenke til kommentar
Tord93 Skrevet 7. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2008 Gjentar meg selv: E8400 og Xeon E3110 er akkurat samme prosessor og begge opererer på 3GHz. Det spekuleres da i at Xeon modellene er noe bedre "kvalitetssikret". Jeg kan da ikke finne de på lager noen steder, så om du ønsker maskinen snart er E8400 det beste valget. Anbefaler E8400 om du ønsker maskinen nå, da det bare er den som finnes på lager hos norske nettbutikker. Ok, takker for svar Ble bare litt forvirret.. Da blir det vel en av dem.. Blir kanskje E8400, for Xeon'en kommer ikke inn før i juni en eller annen gang på Amentio. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå