Trosterud Skrevet 2. mai 2008 Del Skrevet 2. mai 2008 En kamerat av meg lurer på hvor han kan finne bedre (og rimeligere) høyttalere enn det VW evt. kan levere. Åpningen i metallet i døren er 14,5cm og maks ytre diameter på høyttaleren kan være 17cm. De er tenkt å tilkobles en helt vanlig bilstereo. Lenke til kommentar
Dewil Skrevet 2. mai 2008 Del Skrevet 2. mai 2008 (endret) Blaupunkt kan du jo sjekke ut.. GT serien har muligens noe som passer med litt mere trøkk i, mens in car serien har noe mindre effekt igjen. http://www.blaupunkt.com/no/loudspeakers.asp Endret 2. mai 2008 av Dewil Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 2. mai 2008 Del Skrevet 2. mai 2008 Skal du ha noe som er BRA, så gå for morel, focal, eller seas... Lenke til kommentar
Dewil Skrevet 3. mai 2008 Del Skrevet 3. mai 2008 Skal du ha noe som er BRA, så gå for morel, focal, eller seas... Jepp, de er bra men kanskje ikke like så rimlige som trådstarter vil ha det til.. Lenke til kommentar
..Bjørnar.. Skrevet 3. mai 2008 Del Skrevet 3. mai 2008 (endret) Skal du ha noe som er BRA, så gå for morel, focal, eller seas... Rimeligere enn VW kan skaffe? Dristig.. Pioneers utvalg av høyttalere som passer for -96 til -05 Passat kan jo være verdt en kikk. Pioneer TS-H1703 passer imidlertid også rett inn, med overganger til originale høyttalerledninger og festebrakett til diskanten så den passer i originalhullene om jeg ikke tar helt feil. EDIT: Der sitter det også aktivt delefilter på ledningen osv, så slipper man å finne plass til et passivt et også. EDIT2: For dette er den modellen med plass til tweeter i døra i tillegg til 17cm elementet? Eller tar jeg feil da? Endret 3. mai 2008 av ..Bjørnar.. Lenke til kommentar
Trosterud Skrevet 5. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2008 Skal du ha noe som er BRA, så gå for morel, focal, eller seas... Rimeligere enn VW kan skaffe? Dristig.. Pioneers utvalg av høyttalere som passer for -96 til -05 Passat kan jo være verdt en kikk. Pioneer TS-H1703 passer imidlertid også rett inn, med overganger til originale høyttalerledninger og festebrakett til diskanten så den passer i originalhullene om jeg ikke tar helt feil. EDIT: Der sitter det også aktivt delefilter på ledningen osv, så slipper man å finne plass til et passivt et også. EDIT2: For dette er den modellen med plass til tweeter i døra i tillegg til 17cm elementet? Eller tar jeg feil da? Hehe, Morel hadde jo lekre greier men prisene var jo deretter, og Focal er sikkert bra men de virker jo så høye på pæra at de ikke gidder å opplyse om hverken data eller priser så de ser jeg bort fra.. Hehe, ja, VW har jo faktisk priser på nivå med Morel, og det følger med nye paneler etc.. Blaupunkt ser ut til å ha bra greier og 36 forhandlere på dusinet, men lurer på om ikke Pioneer kan gi et pris/kvalitetsforhold som passer for applikasjonen. Ja, fikk vite etterpå at det er separat diskant i døra. Tror ikke det ligger ledninger eller noe klart for høyttalere bak, det virker som det må legges opp nytt.. Får vel bare bruke kondensator til diskanten da? Takker for alle tips forøvrig, veldig bra! Lenke til kommentar
..Bjørnar.. Skrevet 5. mai 2008 Del Skrevet 5. mai 2008 Pioneers TS-H1703 er jeg rimelig sikker på at det sitter kondensator på diskanten på altså, så når ledningene er trekt er resten kakestykke. Som sagt oppgir Pioneer at adapter til feste av tweetere samt overganger til originale høyttalerkontakter følger med, men det hjelper jo ikke stort om man må legge opp kablingen selv selvfølgelig.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå