Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Får ikke signal fra skjermkortet

Anbefalte innlegg

Kom dessverre ikke på en bedre tittel.

Det hele begynte med at jeg satt å surfa litt på nett med PCen min for et par uker sida. Jeg bestemte meg for å ta en røyk og gikk ned for å gjøre det. Da jeg kom opp igjen var skjermen svart, som om den var gått i dvale. Jeg prøvde å restarte, men det hjalp ikke. Jeg prøvde også å bytte skjerm, men det fungerte heller ikke.

Da kom jeg fram til konklusjonen om at grafikkortet måtte være ødelagt. Derfor bestilte jeg meg et nytt et, som kom idag. Da jeg hadde montert det og starta maskinen kom det opp info om BIOSen til grafikkortet (GeForce 8600GT), men ingenting mer skjedde. Derfor prøvde jeg å restarte, men da var jeg tilbake til start, uten signal fra skjermkortet (virker det som).

Er det noen som har en idé om hva problemet er? Det er egentlig litt krise ettersom jobben min krever at jeg har den PCen oppegående, så jeg er litt fortvila.

Edit: Endra tittel

Endret av Glisevask
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har ingen annen DVI-kabel, men jeg har sjekket for bøyde pinner og finner ingen. Alle ser ut til at de er på riktig plass og sitter godt.

Skjermkortet har ingen egen strømtilkobling, men strømforsyninga lager knitrelyder, selv når PCen er avslått. Det lyder kanskje ikke så bra? Men vil gjerne vite sikkert hva feilen er, så jeg ikke gjør bomkjøp, da økonomien min ikke er verdens beste.

Jeg har dessverre ingen annen PSU å teste med heller.

Lenke til kommentar

Hallo igjen.

Høres ut som strømforsyninga ja. Finnes det en data forretning der du bor, så kan du jo spørre de om du har muligheter for å låne ei der for testing. Her på stedet hvor jeg bor er de veldig behjelpelig med slikt. Det skader neppe å spørre. Kanskje du kjenner noen som har en pc og låne ei strømforsyning derifra.

Lenke til kommentar

Nå har jeg ny strømforsyning i boks, en MIST 500W modulær. Første gang jeg skrudde kom det opp kort info om nVidias BIOS (grafikkortet, tror jeg). Deretter kom jeg til den standard boot-screenen. Deretter skjedde ingenting mer og jeg skrudde av maskina for å restarte. Da jeg restarta så fikk ikke skjermen signal lenger.

Jeg har testet med det gamle grafikkortet også (som jeg jo tror er ødelagt), men inenting funker der heller. Hva er feilen nå? Nå har jeg jo eliminert grafikkort og PSU. Jeg er nå blakk, og får ikke kjøpt inn noe mer, så jeg har en liten krise tror jeg.

Hva kan være feilen?

Lenke til kommentar

Resatt cmos?

Hvis ikke det funker, prøv med evt en minnebrikke, og hvis det fortsatt ikke funker, prøv den andre brikken.

Hvis det fortsatt ikke funker, prøv å koble ut en og en ting av gangen alt som er av cd/dvd-rom, lydkort o.l.

Lenke til kommentar

Har prøvd å resette BIOSen ja.

Jeg har ikke noen CD/DVD-ROM tilkoblet og heller ikke eget lydkort da jeg får tiden bruker det integrerte. Det eneste jeg har er harddisk, grafikkort og trådløst nettverkskort. Har prøvd å koble fra både harddisk og trådløst nettverkskort uten hell. Har også eksperimentert med minnebrikker.

Endret av Glisevask
Lenke til kommentar

Sitter med akkurat samme problem nå, alt starter, og jeg hører harddisken boote. Vifter sviver.

Jeg trodde det var HK'et etter jeg hadde prøvd å bytte ram, cpu og psu.

Men jeg er stygt redd for at det er CPU'en min som har tatt kvelden.

Har hadde den oppe og prøvd med ny kjølepasta og alt.

Men ingenting fungerer. Så nå blir det retur av HK og bestilling av ny CPU.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...