Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Sløsing av politiets ressurser

Beli

Anbefalte innlegg

Forrige helg var jeg på en stor privatfest. (18årsdag) Verten hadde invitert rundt 100 personer til huset sitt.

Da kom det en stor gjeng (fjortiser), og mesteparten utlendinger som ikke var invitert. Det ble bråk, og vi inviterte prøvde og stenge dem ute. Etter en liten stund kom politiet, barnevernet og natteravner.

Vet ikke hvem som ringte politiet. Det kom kommandobil med 5 politimenn. Da de kom gjorde de følgende:

Innvaderte huset

Stilte verten spørsmål

Sa at alle under 18 måtte gå

Tok fra personer drikken

Kastet ALLE ut.

Holdt noen igjen og snakket med dem

Tok alle gjenstander til gjestene som lå igjen i huset

Jeg reagerte kraftig på dette. For det første kommer de til en privatfest og ødelegger en 18årsdag for de som faktisk VAR inviterte! De kunne kastet de uinviterte ut, men hvorfor kaste alle ut? Og hvorfor si at alle under 18 må gå? Det er vel ikke 18årsgrense og feste? I tillegg tar de drikken til folk og heller det ut. UTEN og spørre om leg. Han ene spurte meg om jeg var 18, så sa jeg ja, men han tok kalinka min likevel. Det er ikke 18årsgrense og drikke alkohol heller. Det er 18årsgrense og KJØPE alkohol, men ikke og drikke den. Man straffer isteden de som gir eller selger alkoholen til de under 18. Til sist tok de alle gjestene sine ting som lå igjen i huset. De tok et klesplagg av meg verdt 300kr som jeg nå har mistet.

Men til moralen: Det jeg ikke skjønner er hvorfor politiet bruker viktige ressurser på en privatfest. Det var ingen slåsskamp eller noe, ikke narkotika og ikke noe sex/voldtekt på festen. Jeg var ikke det minste redd. Så det jeg ikke skjønner er hvorfor de bryr seg med og ødelegge en sammenkomst for inviterte gjester og vert når de istedenfor kunne feks patruljert i sentrum og forebygge vold/voldtekt!!! Hvordan går det an å prioritere? Kairo er en av verdens minst kriminelle byer. Jeg tror det kan være fordi de har veldig synlig politi i gatene. I tillegg er det stor voldtektsbølge her for tiden. Er det ikke vitkigere for politiet og være i sentrum og forebygge skader før de faktisk skjer? Da hadde folk i alle fall følt seg tryggere i sentrum.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg aner ikke hva de skulle med det de tok. Jeg har i alle fall ikke fått klesplagget mitt tilbake.

Helt ærlig så det ut til at politimennene kom inn der og moret seg med og kommandere..

Lenke til kommentar

Dra ned til politistasjonen og krev plagget ditt tilbake.

Det at politiet tar drikka til mindreårige er vel ikke noe nytt.

Og det kan være at politiet hadde fått klager på festen av div naboer elns...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...