JenkaRiPS Skrevet 5. mars 2003 Del Skrevet 5. mars 2003 http://www.3dvelocity.com/reviews/gffx5800u/gffx.htm -- Tommy H. Lenke til kommentar
henriksern Skrevet 5. mars 2003 Del Skrevet 5. mars 2003 og jeg som hadde gledet meg til fx Lenke til kommentar
darkfury Skrevet 5. mars 2003 Del Skrevet 5. mars 2003 hvis det er bråket du sikter til har ihvertfall asus lovet meg personlig at deres retailkort kom til å bli langt stillere enn disse referansekortene Lenke til kommentar
brukernamn Skrevet 5. mars 2003 Del Skrevet 5. mars 2003 also, dem som er skuffa over geforceFX bør sjå litt meir på det som heiter directX 9, for viss du ser på 3dmark 03, som alle veit er VELDIG avhengig av at du har directX9 og ikkje 8, så knuser FX 9700pro med 1000 poeng, og det er ganske masse. eg vil ikkje sei at geforceFX er svakere enn 9700pro i forhold til directX9, mens i directX8 som er utvatna, der er det verre... Lenke til kommentar
smygarn Skrevet 5. mars 2003 Del Skrevet 5. mars 2003 stod det 46,5 db?????? :o :o :o det hører jo ikke hjemme NOENSTEDER..... men man skal jo likevel ha FX... let's mod da bastard!! Lenke til kommentar
Dr.X Skrevet 5. mars 2003 Del Skrevet 5. mars 2003 Bare noen nye drivere optimaliserer kortet litt bedre tror jeg detta går bra. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM Skrevet 6. mars 2003 Del Skrevet 6. mars 2003 jeg er enig i hva som blir sagt, kortet "skuffer" i directx 8 applikasjoner hvor det da yter på lik linje med 9700 pro ( noe som er meget bra ) og i directx9 ( 3dmark 03 ) så slår det 9700 pro med 1000 poeng, dette er faktisk temmelig mye, samtidig så måler 3dmark 03 den råe kraften til skjermkortet alene.. kanskje de har nådd et visst punkt i 3dmark2001se som de ikke bryter etter å ha sett at fx havner 1000 poeng over 9700 pro i 3dmark 03 så vil jeg ikke avskrive kortet helt, hvertfall ikke før jeg har sett asus sin gf fx løsning Lenke til kommentar
henriksern Skrevet 6. mars 2003 Del Skrevet 6. mars 2003 hmm, men når directX 9 baserte spill kommer ut vil man uansett ha kjøpt seg ett bedre kort.. da er det bedre med ett kort som klarer _dagens_ spill bedre.. Lenke til kommentar
okidoki Skrevet 6. mars 2003 Del Skrevet 6. mars 2003 Er vel ikke akkurat 1000 poeng GeForce FX slår Radon 9700 PRO med..... litt mer nøyaktig 582 poeng, er ganske stor forskjell der ja..... menmen... Lenke til kommentar
B4d_K4rm4 Skrevet 6. mars 2003 Del Skrevet 6. mars 2003 9700 pro har jeg hatt over et halvt år..Skulle bare mangle om et kort som ikke har kommet ut enda er bedre. 9800pro blir nok enda bedre enn fx igjen. Og d kommer nå. GforceFx er jo en generasjon for sent ute. Lenke til kommentar
Evleos Skrevet 8. mars 2003 Del Skrevet 8. mars 2003 I 9800 er det bare gjort optimaliseringer for AA og slike ting (hvem er det som bruker de uansett?) Ellers er det en liten økning i klokkehastigheter som gir en liten ytelsesøkning. Lenke til kommentar
Don Tomazo Skrevet 11. mars 2003 Del Skrevet 11. mars 2003 Jeg bruker Anti-Aliazing og Anisotropic Filtering da det gir et penere og mer behagelig bilde i AAO (America's Army: Operations) med mitt Asus GF4 Ti4800 SE 8x kort. Hadde tidligere Hercules Radeon 8500LE 128MB DDR, men der ble FPS'en noe for lav. Jeg gleder meg til FX kortene kommer for fullt, både pga. nye Vertex og Pixel shader teknikker OG økt mengde "muskler" generelt sett. De vil da presse prisene på Radeon 9800 Pro som blir mitt nye kort til Doom ]|[... Etter min mening har Radeon bedre bilde og er mer behagelig for øynene, og når 9800 kommer, får ATI FPS'en opp på konkurransedyktig nivå. Kortet er ikke bare "litt bedre", det drar som pokker, spesielt med høyere oppløsning! NVidia er med FX litt for sent ute! For å sitere en del testere: "Basically: They missed a cycle!" Les test av Radeon 9800 her:http://www.sharkyextreme.com/hardware/vide...3211_2106171__1 Hvis du ikke gidder lese hele testen: Radeon 9800 PRO har 24,5% høyere FPS i UT2003 enn 9700 PRO. Dette er ekstremt bra, siden testen er gjort med 4 x AA og 8 x AF. Til info: 9700 PRO er faktisk er bortimot jevngodt med FX kortene i de første testene som er sluppet, men har finere bilde. Mine erfaringer med GeForce og NVidia tilsier kjempefall i FPS når man justerer for penere bilde og/eller øker skjermoppløsningen. Tviler på at alle 3dfx patentene de kuppet til seg hjelper mot GF-syndromet... Jaja... Konkurranse bidrar til fetere grafikk for alle, til lavere priser... Lenke til kommentar
Gabriel_X Skrevet 11. mars 2003 Del Skrevet 11. mars 2003 I 9800 er det bare gjort optimaliseringer for AA og slike ting (hvem er det som bruker de uansett?) Jeg bruker det på ALLE spill - det ser utrolig mye bedre ut. Se f.eks. dette screenshotet (satt sammen av 4 forskjellige da) jeg har tatt fra Rallisport Challenge med hhv. 0, 2 og 4XAA - det er STOR forskjell. http://www.newcharts.com/radeontesten/rsc-...-0-2-0-4xAA.jpg Jeg spiller Rallisport Challenge i 1024x768 med 4XAA og 16XAF - nammenam!!! Lenke til kommentar
Don Tomazo Skrevet 11. mars 2003 Del Skrevet 11. mars 2003 Pent eksempel! Et bilde sier mer enn 1000 ord... Lenke til kommentar
brukernamn Skrevet 12. mars 2003 Del Skrevet 12. mars 2003 syns ikkje eg har lagt merke til den dere bildekvaliteten så voldsomt eg, og eg har i tillegg hatt 5 geforce-kort, kommer ikkje til å bytte til ati om dei har 3 gonger så gode kort. syns nvidia-korta er meir enn gode nok, sjøl om eg seff er skuffa over geforcefx. men alle kort-generasjonene kan ikkje vere gode hos nVIDIA HELLER. geforce3 var forje fiasko, (kan jo nevne ati radeon som vart kraftig knust av geforce2 for dem som trur ati har bare hatt glansdager) og geforcefx er den nye, neste generasjon kan godt hende slår kraftig tilbake.. Lenke til kommentar
DuraN Skrevet 12. mars 2003 Del Skrevet 12. mars 2003 syns ikkje eg har lagt merke til den dere bildekvaliteten så voldsomt eg, og eg har i tillegg hatt 5 geforce-kort, kommer ikkje til å bytte til ati om dei har 3 gonger så gode kort. syns nvidia-korta er meir enn gode nok Da er du dum(ut ifra det du sier iallefall ), og lite objektiv. Se på diverse bildekvalitetstester mellom FX og Radeon 9700, FX har jo mye grellere bilde enn Radeon 9700Pro. Har selv hatt GF2 MX,GF2PRO,GF3,Ati Radeon LE og nå GF4. Jeg skal kanskje vurdere FX 5600 Ultra, men det spørs om det blir 9600Pro istedet Jeg bryr meg dog ikke om bildekvalitet heller, foretrekker ytelse. Men jeg har lyst til å prøve ATi. Noen som vil kjøpe et ferdig voltmoddet Ti4200? Lenke til kommentar
brukernamn Skrevet 12. mars 2003 Del Skrevet 12. mars 2003 syns ikkje eg har lagt merke til den dere bildekvaliteten så voldsomt eg, og eg har i tillegg hatt 5 geforce-kort, kommer ikkje til å bytte til ati om dei har 3 gonger så gode kort. syns nvidia-korta er meir enn gode nok Da er du dum(ut ifra det du sier iallefall ), og lite objektiv. Se på diverse bildekvalitetstester mellom FX og Radeon 9700, FX har jo mye grellere bilde enn Radeon 9700Pro. Har selv hatt GF2 MX,GF2PRO,GF3,Ati Radeon LE og nå GF4. Jeg skal kanskje vurdere FX 5600 Ultra, men det spørs om det blir 9600Pro istedet Jeg bryr meg dog ikke om bildekvalitet heller, foretrekker ytelse. Men jeg har lyst til å prøve ATi. Noen som vil kjøpe et ferdig voltmoddet Ti4200? ja, og eg fikk tyldigvis ikke fram ka eg meinte med at eg ikkje la så godt merke til den forskjellen på ATI og NVIDIA, har ikkje prøvd 9700pro eller geforceFX, men eg har prøvd dei andre, og pointen min var at man går ikkje fra en pc med geforce4 og bort til en med radeon 8500 og seie: WOW! du har jammen masse bedre kvalitet!! Lenke til kommentar
GeCcO Skrevet 12. mars 2003 Del Skrevet 12. mars 2003 I 9800 er det bare gjort optimaliseringer for AA og slike ting (hvem er det som bruker de uansett?) Ellers er det en liten økning i klokkehastigheter som gir en liten ytelsesøkning. ...les en test av Radeon 9800 PRO da, endret mening eller ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå