Gå til innhold

trenger tips til Lian-Li Pc-A10B

Anbefalte innlegg

Jeg er en av de som nå vurderer å hoppe over på vannkjøling grunna bråket av vifter :blush:

MEN:

Har ikke gjort dette før og vil ha dette enkelt pent og effektiv og STILLE!!!

har følgende maskin: https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=32751

Kan dere fortelle meg hva som bør kjøpes inn?

som sagt før det skal være Stille!!, effektivt, røddig, enkelt å sette opp..

I den rekkefølgen.

Penger er jeg ikke så nøye på men helst ikke over 3000.-

Gi meg noen tips..

(har bygd litt PC fra før)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Å hjelp skal du få;) Hadde du bumpet denne litt før så hadde du fått svar ganske raskt. Har ikke fått med meg at du har spurt.

Et ganske raskt og bra svar så er det slik. Ikke kjøp i norge. Dårlig utvalg og dyrt.

Når du linker den Dual settet til meg så forteller det meg at det gjør ikke noe noe om du må modde hull i toppen for å få inn radiator.

Først tar jeg og lister opp noen utenlanske webshops slik også setter jeg opp et basis oppsett.

Meningen med dette basis oppsettet er slik at jeg anbefaler noe produkter som er billig og bra. Om du liker looket på dem det vet ikke jeg. Men sørf litt på sidene å se om du finner en anna blokk/radiator/tank/løsninger osv. som du liker bedre enn de jeg har listet opp så er det bare å spørre om det er å anbefale eller hvordan det funker.

Nettsider:

http://www.performance-pcs.com Litt dyrere enn andre sider. Men har et enormt utvalg

http://www.sidewindlercomputers.com Billigste? Men begrenset utvalg.

http://petrastechshop.com/ Er en mellom ting mellom de to første.

Oppsett:

CPU blokk: D-tek Fuzion V2 denne og Ek-supreme kriger om å være best pr dags dato.

Tank: Swiftech Denne er meget lett å plasere. Det finnes mangeløsninger. Å svært få av dem er dårlige.

Radiator: Swiftech 2x120mm radiator Denne er blant de beste radiatorene for low-flow vifter. Kun slått egentlig av thermochill. Men den koster det dobbelte og er dobbelt så tykk.

Slange: Tygon 7/16" ID Dette er den slangen jeg har brukt på de 4 siste maskinene jeg har bygd. 4mm tykke vegger slik at den tåler en del og kraftige bøyer uten at den kolapser. Den er også litt mindre enn 1/2" nipplene er slik at det er litt mer jo i å få den over. Men når den er over så sitter den som et skudd. Trenger egentlig ikke klemmer da. Men det er en ekstra sikkerhet. Rundt 10fot vil hold til en loop.

Klemmer: Klemmer Lette å ta på og av. Bruker disse hele tiden selv. Synes de er bedre enn stål klemmer. antall: 12

GPU blokk: Swiftech GPU blokk Blant de beste GPU blokkene. Hvor du ikke også kjøler hele skjermkoret men kun GPU. En fullcoverblokk vil nok gi deg et par grader varmere kort. Men ser bedre ut og vil gi en bedre kjøling overhele koret.

Pumpe: Swiftech MCP350 Meget stille og god pumpe. Dette er 10watt versjonen. Den finnes også i 18Watt. Men den vil bråke litt mer og 10W vil holde lenge. Har selv denne pumpen og vil anbefale denne med en ekstra topp som forbedrer ytelsen til pumpen ganske bra. Pumpe topp

Chipblokk: Swiftech chipblokk Dette skal være en blokk som passer på hk ditt. Helt grei ytelse og kjempe billig.

Ellers så vil jeg anbefale å kjøre 1/2" nipler på hele loopen da dette gir best ytelse og mindre flow motstand enn 3/8".

Slik at på radiator og pumpe toppen må du velge dette.

To alternative måter å sette opp radiator:

Radbox

Innbygging grill

Vifter: Scythe vifter Veldig greit lydnivå forhold til mengde luft som blir flyttet på.

Lenke til kommentar
  • 10 måneder senere...

Hepp... sender inn nytt svar på denna posten ettersom jeg ikke har svart/sett posten din før nå.. var mye bra der som jeg vil tenke på, men nå har je kjørt opp maskina på vannkjøling (oktober 2008), og er nå nede igjen, ettersom den helsikes pumpa er fullstendig r.. kjørt.

Jeg hørte nok ikke nok på svaret over ang. deler, men roper ut igjen på et oppsett som funker bra og funker bra over tid, samt er dønn stille.

Det jeg har av HW er:

KAB: Lian-Li A10B

CPU-kjøler: Swiftech Apogee

GPU-kjøler:Swiftech STEALTH

Pumpe:Eheim 1046

Radiator:MIST 1 x 120

Vanntank:Swiftech MCRESMICRO

Slanger:Primoflex 3/8

nipler: Svarte plast nipler som fulgte med de forskjellige delene.

Kjølevæske: Alphacola blå UV . fant ingen link til den flaska

Det som er no dritt er at jeg først målte tegnet og fant ut hvilken montering jeg skulle ha, monterte alt ihht til bruksanvisninger, og rensa systemet med det alhacool vannet. Bytta det ut etter at testen var ferdig. og satte alt på plass igjen og hadde på vann og tetta alle luker før jeg kjørte ut all lufta(rista snuddde opp ned etc..) sjekka at all lufta var ute, og alt fungerte fint helt til forrige uke... da starta f.. skapet:

Pumpa høres ut som en Lada med rådebank, og klarer heller ikke dytte vannet rundt .. samt at det virker som om det er noe blå/grønn "keramikk" som hopper og danser i slangene.. noen idè?

Det jeg vil ha hjelp til av dere kjølemestere er å finne noe som funker, og som funker over tid , OG er STILLE!

Penger er itte et spørsmål.. (ok da.. holder meg under 2000)

Kjøleblokkene funker(håper je da), men resten er je blank på ettersom dette var mitt 1. oppsett.

Jeg har lagt ved en youtubefilm under hvor dere ser og hører oppsettet samt "rådebanken" på pumpa... mulig litt dårlig lyd men...

Endret av knut ivar berg
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...