Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Kan dårlige delefiltre føre til sprengte høyttalere?

Anbefalte innlegg

Sliter med at høyre mellomtone i frontsettet mitt stadig ryker. Spiller aldri så høyt at jeg kan høre forvrengning, og det skjer uansett om jeg setter inn 20W biltema-elementer eller Peerless 80W RMS-elementer. Og alltid høyre element som ryker.

Har bytta til kraftigere forsterker, kraftigere kabling (strøm), nytt batteri foran og ekstra batteri bak ved forsterkerne. (Mindre sjans for spenningsfall og klipping). Eneste som ikke er bytta er delefiltre og diskanter (Lightning Audio).

Og har noen no tips til gode og kraftige komponentsett til ca. 2-3000? (6,5").

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har hørt Focal 165KF, og de spiller i overkant bra, også så bra at jeg ville lagt på de siste 300 kronene, men det kan nok finnes andre alternativer også.

Veit det er banalt, men hvordan er høyre/venstre balansen stilt på spilleren din?.. Mistenker deg for å være langt sprekere på bilstereo enn meg, jeg er ny i denne delen av forumet, så bær over med meg om jeg slenger frempå forslag beyond obvious her ;) Har selv tidligere kommet til skade for å bruke en innstilling på spilleren min som kompenserte for avstander i bilen så høyresiden min spilte marginalt høyere enn venstesiden. Det var nok for frontsettet mitt den gangen, men fant det ut etter første bytte heldigvis.

Endret av ..Bjørnar..
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...