Kennyak90 Skrevet 2. mai 2008 Del Skrevet 2. mai 2008 Uansett hvilket program jeg bruker, og hva jeg skal brenne så står det at cd'ene ikke er tomme eller at de er skadet. noen som vet hva jeg skal gjøre med der? det begynte nå nylig. Lenke til kommentar
Zink Skrevet 3. mai 2008 Del Skrevet 3. mai 2008 Brenneren trenger kanskje rens, er iferd med å ta kvelden, eller du har en bunke cd-er med feil? Alternativt, sjekk om det ligger en firmware oppdatering enten hos produsenten eller The Firmware Page (siden der er nede ikveld...). NB) Det er like viktig som med BIOS på et hovedkort, at firmware er eksakt til din modell, for at oppdateringen skal bli vellykket. Lenke til kommentar
Kennyak90 Skrevet 3. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2008 Brenneren trenger kanskje rens, er iferd med å ta kvelden, eller du har en bunke cd-er med feil? Alternativt, sjekk om det ligger en firmware oppdatering enten hos produsenten eller The Firmware Page (siden der er nede ikveld...). NB) Det er like viktig som med BIOS på et hovedkort, at firmware er eksakt til din modell, for at oppdateringen skal bli vellykket. kan du forklar mæ litt nermer du? =) litt vanskelli d du sa dær får mæ sidn æ aldri har vært borti det før. Lenke til kommentar
Zink Skrevet 3. mai 2008 Del Skrevet 3. mai 2008 Brenneren trenger kanskje rens, er iferd med å ta kvelden, eller du har en bunke cd-er med feil? Alternativt, sjekk om det ligger en firmware oppdatering enten hos produsenten eller The Firmware Page (siden der er nede ikveld...). NB) Det er like viktig som med BIOS på et hovedkort, at firmware er eksakt til din modell, for at oppdateringen skal bli vellykket. kan du forklar mæ litt nermer du? =) litt vanskelli d du sa dær får mæ sidn æ aldri har vært borti det før. Tja, jeg vet ikke hvilket moment du tenker på, men for å ta det første (og kanskje mest sannsynlige): Laseren som leser/skriver er dekket av støv/nikotin/møkk eller er iferd med å ta kvelden. Prøv å ta av frontdekslet, ha litt sprit på en q-tips (teknisk sådan, ikke likør eller konjakk e.l... ) og puss forsiktig på laseren. Hvis det ikke hjelper, så kan vi ta dette med firmware senere Poenget er at en slik oppdatering (hvis den finnes) forbedrer lese-/skrive-evnen på ymse cd-plater. Men da må man altså enten ta ut brenneren eller f.eks. sjekke i enhetsbehandling hvilken modell dette er. Lenke til kommentar
Kennyak90 Skrevet 3. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2008 Brenneren trenger kanskje rens, er iferd med å ta kvelden, eller du har en bunke cd-er med feil? Alternativt, sjekk om det ligger en firmware oppdatering enten hos produsenten eller The Firmware Page (siden der er nede ikveld...). NB) Det er like viktig som med BIOS på et hovedkort, at firmware er eksakt til din modell, for at oppdateringen skal bli vellykket. kan du forklar mæ litt nermer du? =) litt vanskelli d du sa dær får mæ sidn æ aldri har vært borti det før. Tja, jeg vet ikke hvilket moment du tenker på, men for å ta det første (og kanskje mest sannsynlige): Laseren som leser/skriver er dekket av støv/nikotin/møkk eller er iferd med å ta kvelden. Prøv å ta av frontdekslet, ha litt sprit på en q-tips (teknisk sådan, ikke likør eller konjakk e.l... ) og puss forsiktig på laseren. Hvis det ikke hjelper, så kan vi ta dette med firmware senere Poenget er at en slik oppdatering (hvis den finnes) forbedrer lese-/skrive-evnen på ymse cd-plater. Men da må man altså enten ta ut brenneren eller f.eks. sjekke i enhetsbehandling hvilken modell dette er. men den leser jo cd'ene helt perfekt, da kan det ikke være noe galt med laseren? det er kunn brenningen Lenke til kommentar
Zink Skrevet 5. mai 2008 Del Skrevet 5. mai 2008 men den leser jo cd'ene helt perfekt, da kan det ikke være noe galt med laseren? det er kunn brenningen At den leser bra men ikke skriver, hvorfor kan ikke møkk være tema? Jeg har ikke vært borti ditt problem, men for meg virker det logisk at det bare er et tidsspørsmål før den heller ikke kan lese. Partikler fester seg tilfeldig. Kan du ikke tenke deg at møkk i brenneren kan få skrivelaseren til å tro at partikler tolkes som om det ligger ukjente data på plata allerede? Som nevnt, hvis rens ikke bedrer funksjonen så anbefales oppdatering av firmware. Men du har ikke giddet å gi noen tilbakemelding om hvilken brenner dette gjelder! Det kan jo være flere som har samme problem med samme brenner, og kvitter seg med dette på den måten. Vet vi ikke, men du har bidratt dårlig så langt syns jeg... (skaff deg en ny brenner, de koster nesten ingenting...) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå