Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

bmw 735 i Når ble den produsert

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kom 735i i 77 også?

I linken din, Fisk1, kan det jo virke som det, men hva med det de har skrevet her, da (under Models)?

Hepp, ser ut som jeg var litt kjapp der ja!

Den siste BMW 735i'en jeg kan finne er E38, som ble produsert frem til 2001. Men det er flere forskjellige alternativer innenfor denne motoren, alle er bensin-V8'ere, men tydeligvis med litt forskjellig konfigurasjon. Forskjellen er antall HK og NM.

Så, hvis man ser på det slik, kan man si at BMW 735i ble produsert fra 1979 til 2001, ser det ut som.

Lenke til kommentar
Kom 735i i 77 også?

I linken din, Fisk1, kan det jo virke som det, men hva med det de har skrevet her, da (under Models)?

Hepp, ser ut som jeg var litt kjapp der ja!

Den siste BMW 735i'en jeg kan finne er E38, som ble produsert frem til 2001. Men det er flere forskjellige alternativer innenfor denne motoren, alle er bensin-V8'ere, men tydeligvis med litt forskjellig konfigurasjon. Forskjellen er antall HK og NM.

Så, hvis man ser på det slik, kan man si at BMW 735i ble produsert fra 1979 til 2001, ser det ut som.

Var vell rekke 6'er de første årene før de laget en V8 utgave

Lenke til kommentar

Spørsmålet er vel enkelt og greit om den 7-serien som produseres i dag lages i 735i-versjon, evt om den bare produseres med denne motorkonfigurasjonen i Tyskland?

735i selges i alle fall ikke i Norge nå. Den går fra 730i til 740i. Jeg sjønner ikke hvorfor BMW skulle la vær og importere slike til Norge, da måtte det nesten hatt med avgifter å gjøre, men når de importerer modeller opp til 760i så kan ikke det være tilfellet. Derfor kan man være ganske sikker på at BMW ikke lager 735i nå lenger.

Altså, kameraten din tar feil.

Edit: Da har jeg vært inne på BMW sin internasjonale webside og dette er de modellnavnene som 7-serien kommer med:

730i - 730Li

740i - 740Li

750i - 750Li

760i - 760Li

730d - 730Ld

745d

Endret av rublings
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...