CoaX- Skrevet 2. mai 2008 Del Skrevet 2. mai 2008 Hepp! Noen som vet om et program jeg kan bruke for å hente frem igjen data fra C:? Har tenkt å formatere harddisken og installere windows, så lurer jeg på om det er mulig å hente frem igjen data fra samme partisjon som programmet ligger på? Orker ikke tanken på å begynne å skru opp laptopen og koble til en ekstra harddisk.. Lenke til kommentar
hernil Skrevet 2. mai 2008 Del Skrevet 2. mai 2008 Vil du formatere, installere Windows også gjennopprette dataene på partisjonen du formaterer? Det er en veldig risikofylt sport, da det er stor sjanse for at mange av filene du vil ha tak blir overskrevet av Windowsinstallasjonen. Da heller backup av filene du vil beholde, og legg dem inn igjen etterpå. Gjenopprettingsprogram: Recuva (gratis), Get data back (koster). Lenke til kommentar
CoaX- Skrevet 2. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2008 Vil du formatere, installere Windows også gjennopprette dataene på partisjonen du formaterer? Det er en veldig risikofylt sport, da det er stor sjanse for at mange av filene du vil ha tak blir overskrevet av Windowsinstallasjonen. Da heller backup av filene du vil beholde, og legg dem inn igjen etterpå. Gjenopprettingsprogram: Recuva (gratis), Get data back (koster). skulle kanskje forklart hele problemet:) ehm, skulle installere linux inne i windows (ubuntu), men så skjedde noe galt i installasjonen, slik at jeg nå ikke har bootrecord, bios eller windows. Når jeg slår på pcen står det bare "No operating system found". Derfor vil jeg bare formatere alt, og prøve å redde det jeg kan fra harddisken. Har backup av alle mine bilder, 22gb, bortsett fra siste måneden. Disse bildene vil jeg gjerne ha, samt alt skolearbeidet som jeg har gjort siste året. Hadde ikke gjort det på denne måten hvis ikke:) Men leste et sted at en kan formatere hardisken 35 ganger og likevel få tilbake data.. Så kanskje det er håp? Lenke til kommentar
hernil Skrevet 2. mai 2008 Del Skrevet 2. mai 2008 Kanskje et dumt spørsmål, men kan du boote live cd? Lenke til kommentar
CoaX- Skrevet 2. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2008 Kanskje et dumt spørsmål, men kan du boote live cd? aner ikke, kjører ubuntu fra cd nå, så klarer jo boote fra CD-er:) hva er live cd? Lenke til kommentar
hernil Skrevet 2. mai 2008 Del Skrevet 2. mai 2008 Boot fra (live) cd var det jeg skulle frem til, og det klarer du jo. Kan du jo ikke bare koble til en ekstern harddisk (evnt. en minnepenn hvis det ikke er så mye data) og overføre data til den, fra ubuntu. Så formaterer du og legger alt inn igjen. Lenke til kommentar
CoaX- Skrevet 2. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2008 (endret) Boot fra (live) cd var det jeg skulle frem til, og det klarer du jo. Kan du jo ikke bare koble til en ekstern harddisk (evnt. en minnepenn hvis det ikke er så mye data) og overføre data til den, fra ubuntu. Så formaterer du og legger alt inn igjen. er det mulig altså? selv om partisjonene ser sånn ut: https://www.diskusjon.no/index.php?act=atta...t&id=225601 ? og har du en link til livecd? Endret 2. mai 2008 av CoaX- Lenke til kommentar
hernil Skrevet 2. mai 2008 Del Skrevet 2. mai 2008 Nå er jeg langt fra noen linux ekspert, så jeg skal ikke si noe sikkert. Slenger med et par linker, den mest lovende, en løst forum tråd som ligner og et google søk. Håper det hjelper. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå