Gå til innhold

Spm angående Utorrent.

Anbefalte innlegg

Hey! Et kjapt spørsmål, når jeg skal laste ned(lovelige ting) via torrent med hjelp av Utorrent, er det bra med mange Leechers?

Si at det er 20 seedere og 30 leechere, er dette bedre enn når det feks er 20 seedere og 5 leechere?

Takker for svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

når du laster ned en torrrent laster du ned deler av filen fra andre folk. seedere er folk som har hele filen lagret på dataen sin, mens leechere er folk som bare har lastet ned deler av den. det er ikke dårlig å ha mange leechere, men det går bare fortere på de delene lechere har lastet ned allerede.

Lenke til kommentar

En fil med mange leechere har en tendens til å gå tregere enn en med mange seeders og få leechere.

Fordi alle leechere deler også uansett til de andre leecherne også.

Så det er bra å ha mange seedere og få leechere, men det er ingen lov på at det alltid er slik, noen ganger kan du få helt elendig på en med bare seedere på, en vet aldri helt sikkert, det er helt umulig å si på forhånd. Men min erfaring sier at mange seedere er bra, mange leechere er ikke alltid like bra.

De fleste deler båndbredden sin ut på ganske mange, og de fleste sitter også på ganske elendig linje ut i forhold til inn.

Lenke til kommentar

leechere er folk som laster ned fra seedere. sorry hvis jeg var litt uklar, men det kan være både bra og dårlig og ha en torrent med leechere. hvis det er er veldig mange leechere og få seedere, så vil torrent ofte gå tregere, men hvis det er mange seedere og også en del leechere, så gjør det ikke så mye, fordi du kan laste ned deler av filen fra leecherene også.

Endret av epqr
Lenke til kommentar

Det spørs rett og slett på dataspredningen, altså hvor forskjellig data de forskjellige leecherene har. Om alle har akkurat det samme betyr det at den eneste progresjonen er fra seeders, men om leechers samlet sitter på mer blandet datasett betyr det at alle har flere å laste av og til som igjen betyr høyere samlet throughput på torrenten. Om dette betyr høyere hastighet for deg er helt opp til tilfeldighetene.

Her er to tenkte situasjoner, av de to hadde jeg sannsynligvis valgt den øverste selv om det er flere seeders på den nederste bare fordi antall peers er ofte har mer å si på hastigheten enn seeders.

5 seeders, 100 leechers med 90% completed.

25 seeders, 10 leechers med 1% completed.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...