tommy_sn Skrevet 2. mai 2008 Del Skrevet 2. mai 2008 Hei! Det hender XP versjonen min henger seg/fryser helt. Er det noen måte å finne ut hva som er grunnen til dette? En eller annen error-log? Hvor finner jeg isåfdall den? Lenke til kommentar
fenderebest Skrevet 2. mai 2008 Del Skrevet 2. mai 2008 Når et system fryser blir det ikke lagret noen feilogg---det beste man kan da gjøre er å kræsje systemet manuellt for deretter å gå gjennom kræsjdumpen for å prøve å finne ut hvorfor systemet er fryst. Lenke til kommentar
p@ge Skrevet 2. mai 2008 Del Skrevet 2. mai 2008 Når et system fryser blir det ikke lagret noen feilogg---det beste man kan da gjøre er å kræsje systemet manuellt for deretter å gå gjennom kræsjdumpen for å prøve å finne ut hvorfor systemet er fryst. hva få man ut av " kræsjdumpen " da ? ( at man har kræsjet den selv ) !!!! i hvertfall ikke hvorfor systemet kræsjer, men, men, mye rare utspill her i gården. Lenke til kommentar
tommy_sn Skrevet 2. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2008 Hvordan kræsjer jeg det manuelt a? Kan en disk-sektor feil være grunn til at XP fryser? Lenke til kommentar
fenderebest Skrevet 3. mai 2008 Del Skrevet 3. mai 2008 (endret) Når et system fryser blir det ikke lagret noen feilogg---det beste man kan da gjøre er å kræsje systemet manuellt for deretter å gå gjennom kræsjdumpen for å prøve å finne ut hvorfor systemet er fryst. hva få man ut av " kræsjdumpen " da ? ( at man har kræsjet den selv ) !!!! i hvertfall ikke hvorfor systemet kræsjer, men, men, mye rare utspill her i gården. Nå må man ikke glemme at man kan konfigurere systemet til å dumpe ut HELE kjerneminnet som gir fullstendig oversikt over alle prosesser og tråder i kjernen ved å bruke kommandoer som !analyze -hang og !locks kan man finne ut hvor systemet har hengt seg opp. Å feilsøke med Windbg er den eneste måten å finne ut nøyaktig hvorfor systemet henger seg opp. Her kan du se hvordan du kan sette opp Windows for kræsjing Sjekk også at Windows er konfigurert for å generere en kjerneminnedump Endret 3. mai 2008 av fenderebest Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå