snik1 Skrevet 2. mai 2008 Del Skrevet 2. mai 2008 Hvor går grensen, når det angår frekvenser på dette kortet med stock vifta? Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 2. mai 2008 Del Skrevet 2. mai 2008 Du justerer opp til du finner artifacts i f.eks ATiTool, så justerer du ned noen MHz, sjekker stabilitet. Lenke til kommentar
snik1 Skrevet 2. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2008 Dette er ikke et ATi kort din luring! Men skal teste riva tuner. ville bare høre med andre om hvor høyt de kunne gå! Er det en sperre i rivatuneren? Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 2. mai 2008 Del Skrevet 2. mai 2008 ATiTool bruker du til å lete etter Artifacts, har ikke sagt noe om at du skal klokke med ATiTool! Lenke til kommentar
snik1 Skrevet 2. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2008 ATiTool bruker du til å lete etter Artifacts, har ikke sagt noe om at du skal klokke med ATiTool! Aaah jeg beklager! Oki! Takk! Lenke til kommentar
Mann_Av_Gull Skrevet 2. mai 2008 Del Skrevet 2. mai 2008 Veldig mange 9800GTX greier 800/2000/2400 ganske greit med standard kjøleren... Lenke til kommentar
snik1 Skrevet 2. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2008 Det lyder tilfredstillende Lenke til kommentar
Dusken Skrevet 3. mai 2008 Del Skrevet 3. mai 2008 ATiTool bruker du til å lete etter Artifacts, har ikke sagt noe om at du skal klokke med ATiTool! Man kan også klokke Nvidia kort feilfritt med ATItool? Eller er andre programmer anbefalt for disse kortene? Lenke til kommentar
Veritas_ Skrevet 3. mai 2008 Del Skrevet 3. mai 2008 Andre, siden du ikke kan forandre shaderhastigheten med atitool, uten at du stiller på core samtidig. Synes og at artifactsbiten på atitool ikke funker med en høyt klokket shader, gir artifacts uansett, selv om ingen er synlig i spill. Selv på mye høyere frekvenser. Lenke til kommentar
Slabbedasken Skrevet 3. mai 2008 Del Skrevet 3. mai 2008 Jeg har aldri klokket før og holder på å bestille inn pc deler til ny monster spill pc, og har lenge vurdert å kjøpe EVGA sitt 9800GTX SSC versjon som ligger på 770mhz og er ferdig klokket slik at jeg slipper å stresse med det. Har somsagt tenkt å prøve å komme inn inn i dette klokke mysterie og se om jeg og får det til, men er det totalt bortkasta for min del å hive ut ekstra på et ferdig klokket kort eller? skal somsagt ha 2 st 9800GTX kort i SLI ;-) Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 3. mai 2008 Del Skrevet 3. mai 2008 ATiTool bruker du til å lete etter Artifacts, har ikke sagt noe om at du skal klokke med ATiTool! Man kan også klokke Nvidia kort feilfritt med ATItool? Eller er andre programmer anbefalt for disse kortene? Synes selv ExpertTool fra Gainward er enkelt og greit. Har da ikke prøvd det på 9800GTX Andre, siden du ikke kan forandre shaderhastigheten med atitool, uten at du stiller på core samtidig. Synes og at artifactsbiten på atitool ikke funker med en høyt klokket shader, gir artifacts uansett, selv om ingen er synlig i spill. Selv på mye høyere frekvenser. Prøvde nå på 8800GT og det kan virke som ATI tool ikke finner minnefeil før du har kjørt opp minnehastigheten mye. Faktisk så mye at 3Dmark låser seg. Så ATiTool var kanskje ikke en sånn god ide. Jeg har brukt det til å grov teste stabilitet mens jeg justerer frekvensene i et annet app. Synes ikke det er noe poeng i å betale 600 kr ekstra pr kort pga at det er klokket noen MHz fra fabrikk. Er i alle fall ganske mye mindre ytelse/kr og du har mest sannsynlig muligheten til å klokke tilsvarende selv uten å betale en krone. Lenke til kommentar
Slabbedasken Skrevet 3. mai 2008 Del Skrevet 3. mai 2008 Hvilket merke burde jeg gå for da om jeg skal gå for et standard kort og klokke det selv? Er det noen merker som utmerker seg på kjøling støy eller generellt sett kvalitet? Eller bare gå for et av de rimeligste? Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 3. mai 2008 Del Skrevet 3. mai 2008 Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel slik at du unngår at en moderator stenger tråden. Vennligst forsøk å tenk på dette neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler. Bruk -knappen i første post for å endre emnetittelen. Tråden bryter også med tre-ords-regelen. (Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men ta gjerne og dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet.) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå