olemedkrutt Skrevet 8. april 2009 Forfatter Del Skrevet 8. april 2009 Er fortsatt på jakt etter filmer som gir meg en aha opplevelse, eller får meg til å tenke. Flere forslag? Lenke til kommentar
Montag Skrevet 8. april 2009 Del Skrevet 8. april 2009 The Quiet Earth og Pisma myortvogo cheloveka. Om sistevente ikke får deg til å tenke, er alt håp ute. Lenke til kommentar
Fløyelsbøtte Skrevet 8. april 2009 Del Skrevet 8. april 2009 Memento er vel kanskje et alternativ, hvis det ikke allerede er nevnt. Lenke til kommentar
BadSmile Skrevet 8. april 2009 Del Skrevet 8. april 2009 The Quiet Earth så meget god ut. Skal sjekke ut snarest. Lenke til kommentar
Hrundi V. Bakshi Skrevet 12. april 2009 Del Skrevet 12. april 2009 (endret) Vel, vel... siden ingen har nevnt Contact enda, så får jeg gjøre det da edit; ser at Artificial Intelligence: AI heller ikke er nevnt. Mulig du har sett begge disse, men har du ikke det så er de veldig i tråd med det du spør etter. Endret 12. april 2009 av mjau Lenke til kommentar
bOMS Skrevet 12. april 2009 Del Skrevet 12. april 2009 Cube er en film som absolutt burde sees når man liker scifi-filosofiske filmer. Er en skjult perle som er verd å få med seg. Ellers er Dark City som noen andre har nevnt en herlig film. Brazil er også en film som er verd å få med seg. Den er kanskje litt mindre thriller og mer komedie, men er absolutt underholdende. Ellers så finnes det jo mange andre filmer som kanskje ikke er helt på linje med denne type filmer, men som kan være sebare som Being John Malkovich, The thirtheenth floor og Sången från andre våningen. Lenke til kommentar
PgUp Skrevet 12. april 2009 Del Skrevet 12. april 2009 The man from earth hvis den ikke er nevnt. Lenke til kommentar
blob saget Skrevet 12. april 2009 Del Skrevet 12. april 2009 The Quiet Earth så meget god ut. Skal sjekke ut snarest. Den er faktisk veldig bra, så den burde du absolutt sjekke ut. Kom faktisk over den ved en tilfeldighet, og det er jeg glad jeg gjorde. Lenke til kommentar
calimariae Skrevet 12. april 2009 Del Skrevet 12. april 2009 A Clockwork Orange, Twelve Monkeys, Children of Men, Dark City, i tillegg til Blade Runner, Brazil og The Man From Earth som tidligere nevnt. Lenke til kommentar
Sputnik3000 Skrevet 12. april 2009 Del Skrevet 12. april 2009 Ka med Open Your Eyes aka Vanilla Sky ,,,den får deg til å tenke litt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå