Gå til innhold

Jeg liker litt sånn thriller/scifi/filosofiske filmer, anbefalinger?

Anbefalte innlegg

Jeg elsker filmer som Signs, American beauty, The Village, 2001: a space odyssey, Matrix, Alien, The sixth sense, Unbreakable, The Beach, The man on earth, The Butterfly effect, Requiem For A Dream osv.

Så derfor poster jeg her for å få anbefalinger til gode thriller/scifi/filosofiske filmer som jeg kommer til å like, sånne som gjerne får meg til å tenke.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå har jeg ikke sett 1984 (bare lest boken), så jeg kan ikke direkte anbefalle den, men... Gjelder forøvrig også Lord of the Flies.

Ellers kan vel endel klassisk sci-fi som The Forbidden Planet, Metropolis, The Time Machine og The Day the Earth Stood Still anbefalles

Vet ikke helt om du er ute etter samfunnskritiske filmer (de får i alle fall meg til å tenke), men her er nå egentlig Fight Club, Being There, Modern Times, City Lights raskt anbefalles

Lenke til kommentar

Om dere ikke har noe imot gamle sort/hvitt filmer og liker sci-fi kommer dere ikke utenom denne:

SciFi Classics: 50 Movie Pack. http://www.amazon.co.uk/SciFi-Classics-Mov...4977&sr=8-5

Her snakker vi femti sci-fi filmer (på tolv plater, ikke i femti vanlige cover heldigvis) som "Teeangers From Outer Space", "Killers From Space", "Zontar, The Thing From Venus" og ikke minst "Santa Claus Conquers The Martians". Noen av filmene er så dårlige at dere trolig vil skjemmes over å ha dem i samlingen, men andre igjen er så bra at de er verdt prisen alene. Linken er til den amerikanske versjonen (region 1), men den finnes i "vår" versjon også.

Lenke til kommentar
Om dere ikke har noe imot gamle sort/hvitt filmer og liker sci-fi kommer dere ikke utenom denne:

SciFi Classics: 50 Movie Pack. http://www.amazon.co.uk/SciFi-Classics-Mov...4977&sr=8-5

Her snakker vi femti sci-fi filmer (på tolv plater, ikke i femti vanlige cover heldigvis) som "Teenagers From Outer Space", "Killers From Space", "Zontar, The Thing From Venus" og ikke minst "Santa Claus Conquers The Martians". Noen av filmene er så dårlige at dere trolig vil skjemmes over å ha dem i samlingen, men andre igjen er så bra at de er verdt prisen alene. Linken er til den amerikanske versjonen (region 1), men den finnes i "vår" versjon også.

Jeg har hørt at kvaliteten på filmene i disse pakkene er patetisk, det må nevnes.

Lenke til kommentar

Det er gamle filmer, så det er klart kvaliteten ikke når opp til nyere filmer. Men når det er sagt har jeg pakken selv og har sett ganske mange av filmene, og jeg har ingenting å utsette på kvaliteten. Effektene er jo en ting, men selve bildekvaliteten er ikke så dårlig. :p

I tillegg har jeg en lignende pakke med femti skrekkfilmer (Horror Classics: 50 Movie Pack), og også her er kvaliteten ganske bra.

For øvrig er det rart ingen har nevnt The Abyss ennå.

Lenke til kommentar
Jeg elsker filmer som Signs, American beauty, The Village, 2001: a space odyssey, Matrix, Alien, The sixth sense, Unbreakable, The Beach, The man on earth, The Butterfly effect, Requiem For A Dream osv.

Tror Blade Runner passer perfekt for deg, hvis du ikke har sett den enda.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...