Gå til innhold

Problemer med å boote E8500!

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+6132
Det jeg med sikkerhet kan si er at å vente 1-2 minutter er for lite. Det heter ikke 'beer-breake' for ingen ting. Dette er jeg overrasket at du ikke har fått med deg TL1000S - du er tross en registrert bruker på xs.org.

Hva i all verden har det faktum at jeg er registrert som bruker av xs.org med saken å gjøre? :ohmy:

Skal det liksom være ett kriterie for at man har "peil" liksom? "Me thinks not" :D

Det er da nok av andre brukere der som defintivt "syns", tror og har issues så det holder.

Akkurat som i dette fora.

"Rådet" ditt er *tull* på ett hk hvor det å resette CMOS med jumpers faktisk gjør akkurat det, dvs. resett'er CMOS.

Dersom det er det som er problemet (ved noboot). Det er min ublu mening, men jeg kan selvsagt ta feil. :)

Å ta ut batteriet er en "løsning" hvor det ovennevnte ikke fungerer/reset-pins ikke er implementert, i hovedsak på hk fra "70-tallet".

Forutsatt igjen at det er det som er problemet (noboot settings i Bios, og at en frisk copy av default settings finnes i NVRAM).

Noe jeg tidlig i tråden/første tilsvar konkluderte med ikke var problemet.

At jeg "tilfeldigvis" hadde rett, gjør det da meg til en überbruker?

Nei.

Du må faktisk komme med "bevis" på en situasjon hvor det å shorte pins (CMOS) ikke fungerte kontra det å ta ut batteriet.

Har selv aldri opplevd at reset CMOS via jumpers ikke har fungert, *dersom* noboot skyldes feil setings i BIos, og "load default settings" må til for å pånytt gi boot.

Edit:

Viktig tilleggsopplysning.

Dersom en halv times pause skulle gi ny boot (med eller uten batteri ute) så betyr det 99.99% sikkert at man har ett "RMA-ready" hk. "Pausen" (les:nedkjøling) gjør at det booter igjen, og funker en tid.

(Har hatt noen sånne hk).

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...