Gå til innhold

Problemer med å boote E8500!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Når du bare putter E6600 inn i oppsettet du akkurat nå prøvde E8500 i så starter det og fungerer fint?

Hold alt identisk bortsett fra prosessor!

Om ja så er det ganske sannsynlig at det er en eller annen bug med prosessor. Tror ikke dette er særlig vanlig da.

Lenke til kommentar
Maskinen starter helt fint opp når jeg setter inn E6600, ingen ting annet er endret.

Kan være at cpu'en er blitt skadet på veien hit. Den lå helt løst i en ekske..

Får ta kontakt med de jeg fikk den fra. :(

Hvis du har prøvd den på 2 forskjellige hovedkort som skal være kompatible, har prøvd med forskjellig RAM og når det funker på begge oppsettene med E6600, så må du jo bare anta at det er noe feil på CPU...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Antistatisk embalasje heter det vel ja. Den lå med antistatisk pose rundt seg løst i esken.

Men det ordner seg vel men en ny..

Hvor fikk du denne fra?

"Rejects" fra "China's-xtreme-clockers-club" etter noen runder med [email protected]? :)

(Det skal komme i "box" fra "offisiselle" kanaler).

Lenke til kommentar
@Vargtass:

Har du virkelig sjekket om det er noen forskjell på å shorte pins (reset) og ta ut batteriet "og vente i minst 10 minutter"?

Dersom du har det og verifisert at det fungerer bedre enn å resette CMOS på den måten som er foreskrevet er du unnskyldt.

I motsatt tilfelle ber jeg deg slutte å villede folk med "hekseråd".

Du kunne like gjerne be trådstarter snu seg rundt tre ganger og spytte til høyre i håp om at det booter.

Her er det noe annet som er problemet dersom trådstarter har flashet med rett bios..

@TL1000S:

Har du virkelig sjekket at det å ta ut batteriet ikke har noen effekt utover å resette cmos med en jumper?

Trådstarter ba om tips til å løse ett problem, ikke en vitenskapelig avhandling. Jeg bruker selv beskrevet metode; noen ganger fungerer den, andre ganger ikke. Vet ikke med sikkerhet om det å fjerne batteriet er til noe nytte, men det skader ikke å prøve.

Det jeg med sikkerhet kan si er at å vente 1-2 minutter er for lite. Det heter ikke 'beer-breake' for ingen ting. Dette er jeg overrasket at du ikke har fått med deg TL1000S - du er tross en registrert bruker på xs.org.

@Anki:

Leste resten av tråden nå, mitt tips er at du har en defekt cpu (som du sikkert nå allerde har skjønt).

Lenke til kommentar

vell.. kjenner deg ikke. knakk pinnen helt nede ved "roten" av sokkelen? men hovedkortet ansees som defekt når ikke alle pinner er intakte.

prøver du å mekke det til blir det sikkert dorlig kontakt, og vil sansynlig vis føre til systemkrash

du kan høre med stedet du fikk kortet fra om de kan ta det inn som garanti/reklamasjon

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...