Gå til innhold

Problemer med å boote E8500!

Anbefalte innlegg

Hei.

Har fått meg en E8500 nå og får problemer med å få boote maskinen. Jeg har oppdadert biosen til hovedkortet med nyeste versjon (0505) men det hjelper ikke.

Før jeg monterte denne cpu'en hadde jeg en E6600 instalert. Jeg har resat biosen etter jeg instalerte E8500.

Min hardware:

Asus EN8800GT TOP/G/HTDP/512M

Asus P5E-VM HDMI

Cooler Master Real Power M520 520W

Intel Core 2 Duo E8500

Kingston ValueRAM DDR2-667 ECC 1GB (2x512)

Noen tips?

MVh

Mr.Anki

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har ingen maskin med 45nm hovedkort å teste i.

For den fungerer vel ikke på Asus P5B deluxe?

Jo da. P5B Deluxe støtter E8500 fra BIOS 1226. Så de to siste BIOSene (1226 og 1232) skal gjøre susen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

@Vargtass:

Har du virkelig sjekket om det er noen forskjell på å shorte pins (reset) og ta ut batteriet "og vente i minst 10 minutter"?

Dersom du har det og verifisert at det fungerer bedre enn å resette CMOS på den måten som er foreskrevet er du unnskyldt.

I motsatt tilfelle ber jeg deg slutte å villede folk med "hekseråd".

Du kunne like gjerne be trådstarter snu seg rundt tre ganger og spytte til høyre i håp om at det booter.

Her er det noe annet som er problemet dersom trådstarter har flashet med rett bios.

@Mr.Anki:

Du har sjekket om det booter med E6600?

Jeg har opplevd at hk med IGP (som her) etter reset CMOS at du ikke får det til å boote (vel det booter) med "eksternt" skjermkort.

Du må først ta ut skjermkortet, boote inn i bios og endre i rett Bios undermeny for å få hk'et(Bios) til å velge PEG ("eksternt" skjermkort)

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

Det fungerte i alle fall ikke..

Jeg la merke til at PSU'en min ga fra seg et lite blink fra den røde dioden som sitter bak. Dette skjdde når jeg slo på PC-en.

PSU'en jeg har er en Real Power M520.

Hva er dette et tegn på?

Edit:

Question

PSU LED Description(Real Power M700, Real Power M620, Real Power M520)

Answer

Red: If PSU is failed, the LED will light up RED color.

Note: When PSU is at turn-off status, the LED won't light.

Vil det si at det er psu'en som er årsaken? Hvorfor?

Endret av Mr.Anki
Lenke til kommentar

Hmm... Er på Asus sine sider nå.. Og P5E-VM HDMI skal støtte din CPU.. i alle fall med 0505 biosen som du bruker..

Prøvd å plugge annen vifte på CPU-viftekontakten? Kan jo være noe tull med RPM avlesningen på vifta du bruker til din CPU. Og noen hovedkort er satt opp standard til å ikke boote om ikke det registreres noe RPM på CPU-Viftekontakt..

Lenke til kommentar

Prøv med kun en minnebrikke, om det ikke fungere med den første brikken prøv kun med den andre. Mulig det er feil på ene brikken.

Kanskje det har noe med at du her ECC minne å gjøre?

Du kan også prøve å legge inn 403 biosen. Skader neppe å legge inn beta.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...