Mr.Anki Skrevet 2. mai 2008 Del Skrevet 2. mai 2008 Hei. Har fått meg en E8500 nå og får problemer med å få boote maskinen. Jeg har oppdadert biosen til hovedkortet med nyeste versjon (0505) men det hjelper ikke. Før jeg monterte denne cpu'en hadde jeg en E6600 instalert. Jeg har resat biosen etter jeg instalerte E8500. Min hardware: Asus EN8800GT TOP/G/HTDP/512M Asus P5E-VM HDMI Cooler Master Real Power M520 520W Intel Core 2 Duo E8500 Kingston ValueRAM DDR2-667 ECC 1GB (2x512) Noen tips? MVh Mr.Anki Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 3. mai 2008 Del Skrevet 3. mai 2008 fungerer cpu'en i en annen maskin? Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 3. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2008 Har ingen maskin med 45nm hovedkort å teste i. For den fungerer vel ikke på Asus P5B deluxe? Lenke til kommentar
Vargtass Skrevet 3. mai 2008 Del Skrevet 3. mai 2008 - Sjekket at HK med den biosen faktisk støtter E8500? - Clear cmos, ta ut knappebatteriet fra HK, og dra ut strømkabelen fra psu OG vent i MINST 10 minutter. Starter vifter etc, eller er det helt dødt? Lenke til kommentar
Bza Skrevet 3. mai 2008 Del Skrevet 3. mai 2008 Har ingen maskin med 45nm hovedkort å teste i. For den fungerer vel ikke på Asus P5B deluxe? Jo da. P5B Deluxe støtter E8500 fra BIOS 1226. Så de to siste BIOSene (1226 og 1232) skal gjøre susen. Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 3. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2008 - Info om biosen fra Asus sine sider: P5E-VM HDMI 0505 BIOSSupport new CPUs. Please refer to our website at: http://support.asus.com/cpusupport/cpusupport.aspx. - Skal prøve å vente minst 10 minutter nå straks. Har ikke ventet så lenge før. Viftene og de andre tingene startet opp. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 3. mai 2008 Del Skrevet 3. mai 2008 (endret) @Vargtass: Har du virkelig sjekket om det er noen forskjell på å shorte pins (reset) og ta ut batteriet "og vente i minst 10 minutter"? Dersom du har det og verifisert at det fungerer bedre enn å resette CMOS på den måten som er foreskrevet er du unnskyldt. I motsatt tilfelle ber jeg deg slutte å villede folk med "hekseråd". Du kunne like gjerne be trådstarter snu seg rundt tre ganger og spytte til høyre i håp om at det booter. Her er det noe annet som er problemet dersom trådstarter har flashet med rett bios. @Mr.Anki: Du har sjekket om det booter med E6600? Jeg har opplevd at hk med IGP (som her) etter reset CMOS at du ikke får det til å boote (vel det booter) med "eksternt" skjermkort. Du må først ta ut skjermkortet, boote inn i bios og endre i rett Bios undermeny for å få hk'et(Bios) til å velge PEG ("eksternt" skjermkort) Endret 3. mai 2008 av Slettet+6132 Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 3. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2008 (endret) Det fungerte i alle fall ikke.. Jeg la merke til at PSU'en min ga fra seg et lite blink fra den røde dioden som sitter bak. Dette skjdde når jeg slo på PC-en. PSU'en jeg har er en Real Power M520. Hva er dette et tegn på? Edit: Question PSU LED Description(Real Power M700, Real Power M620, Real Power M520) Answer Red: If PSU is failed, the LED will light up RED color. Note: When PSU is at turn-off status, the LED won't light. Vil det si at det er psu'en som er årsaken? Hvorfor? Endret 3. mai 2008 av Mr.Anki Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 3. mai 2008 Del Skrevet 3. mai 2008 kansje den ene 12v linja er overbelastet. isåfall er det merklig du fikk boota med den andre cpu'en. du har vell en annen psu du kan teste med? Lenke til kommentar
_sindre_ Skrevet 3. mai 2008 Del Skrevet 3. mai 2008 (endret) Du kan alltid sende cpu'en til meg, så skal jeg teste den for deg Men ville testet med P5B-kortet ja. Endret 3. mai 2008 av _sindre_ Lenke til kommentar
Mann_Av_Gull Skrevet 3. mai 2008 Del Skrevet 3. mai 2008 Trådstarter, så du har testet ved å sette tilbake E6600-en? Slik at du er sikker på at hovedkortet er i orden enda? Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 3. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2008 Har prøvd en annen psu nå, dog en 500w. Har en 850w jeg kan prøve. Så prosessoren skal fungere på P5B? Må vel legge inn ny bios der også eller? Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 3. mai 2008 Del Skrevet 3. mai 2008 det er ikke noe stress å legge inn ny bios om du har windows på den. selv får jeg gåsehud når jeg må gjøre det fra windows for jeg ikke har disket stasjon. Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 3. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2008 Kan gjøre det via bios eller? Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 3. mai 2008 Del Skrevet 3. mai 2008 Jepp, asus har et tool i bios, bare å legge biosen på en minnepinne og oppdatere fra bios-verktøyet. Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 3. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2008 Ser at det kun er en Beta tilgjenelig. Burde jeg vente til en ny verjon kommer, eller går det greit? Lenke til kommentar
Mann_Av_Gull Skrevet 3. mai 2008 Del Skrevet 3. mai 2008 Hmm... Er på Asus sine sider nå.. Og P5E-VM HDMI skal støtte din CPU.. i alle fall med 0505 biosen som du bruker.. Prøvd å plugge annen vifte på CPU-viftekontakten? Kan jo være noe tull med RPM avlesningen på vifta du bruker til din CPU. Og noen hovedkort er satt opp standard til å ikke boote om ikke det registreres noe RPM på CPU-Viftekontakt.. Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 3. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2008 Jeg bruker samme kjøer på begge cpu'ene da. Så er vel litt rart om det skulle være feil? Men er det trygt med beta bios? Lenke til kommentar
Mann_Av_Gull Skrevet 3. mai 2008 Del Skrevet 3. mai 2008 Jeg bruker samme kjøer på begge cpu'ene da. Så er vel litt rart om det skulle være feil? Men er det trygt med beta bios? Vanligvis skal det funke greit med beta bios ja.. Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 3. mai 2008 Del Skrevet 3. mai 2008 Prøv med kun en minnebrikke, om det ikke fungere med den første brikken prøv kun med den andre. Mulig det er feil på ene brikken. Kanskje det har noe med at du her ECC minne å gjøre? Du kan også prøve å legge inn 403 biosen. Skader neppe å legge inn beta. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå