Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har bestemt meg for Pentax K20D. Jeg vet ikke så mye om det, men regner med at det er sånn passe bra til naturfotografering og dattern min som jeg kommer til å fotografere mest.

Så det blir følgende utstyr:

(Kom gjerne met motforslag hvis du mener jeg bommer helt)

Pentax K20D m/16-50mm F2.8 kit (Er linsen noe bra?)

Pentax AF 360 FGZ Blitz (Holder til familiebilder innendørs?)

Dette ble perverst mye dyrere enn det jeg hadde tenkt meg (EOS 450D kit uten blitz), men jeg fikk igjen på skatten. Jeg regner med at K20D er bedre enn 450D? Selv om 450D er sikkert bra nok for meg egentlig. Men jeg vil ha bedre værtetning og et mer robust kamera.

Tror dere dette blir noe bra eller?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dette ble perverst mye dyrere enn det jeg hadde tenkt meg (EOS 450D kit uten blitz), men jeg fikk igjen på skatten. Jeg regner med at K20D er bedre enn 450D?
Du får ikke noe bedre bilder, bortsett fra at optikken du har valgt vil gi deg et fortrinn da, men du får et langt bedre verktøy. Blitsen du har valgt er også helt fin, eneste ulempen er at den ikke kan vris i taket når du bruker kameraet i portrettstilling. Er dette viktig, bør du kanskje gå opp på AF-540FGZ.

Som jeg har sagt tidligere i andre tråder, er DA* 16-50 et svært godt objektiv, til en gunstig pris sammenliknet med proffoptikken til Canikon. Ikke helt på høyde byggekvalitetsmessig med Nikon 17-55, men også mye billigere. Jeg tror for å være ærlig at du ikke kunne fått en særlig bedre pakke for samme sum med penger, eneste som kanskje matcher er Olympus E-3 med 12-60mm...

Lenke til kommentar

Jeg ville også ha et robust kamera og angrer ikke på at jeg la noen ekstra kroner i det.

K20D med 16-50 er en knallkombo. Kjennes godt ut i hånden og tåler litt vannsprut. Kjekt å slippe å være nervøs hvis det kommer noen regndråper.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...