aklla Skrevet 23. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2008 Med ditt forehavende vil jeg tro det ikke kan skade å ta en titt på den gode gamle Network.vbs orma, fordi den spredde seg selv gjennom shared drives på computer nettverk som LAN. Ormas kode kan man få tak i med googling. skal sette meg ned å lese på det senere i dag Lenke til kommentar
HDSoftware Skrevet 23. juni 2008 Del Skrevet 23. juni 2008 Hva er absolutt det værste jeg veit? Jo, at tullinger lager virus som feier ut og skaper problemer fordi da må jeg installere programmer på min maskin som for det første, stjeler prosessor kraft og resurser, og for det andre i de fleste tilfeller koster penger. Du har sikkert hederlige hensikter får vi annta, men jeg finner det svært mistenkelig at du går ut i disse kanalene med slike forespørseler. Jeg har selv vært hos Norman Antivirus på besøk den gang de holdt til i Dramnen (mange år siden nå) og selskaper som dette har proffe folk med seg som kan sine saker. Problemstillingen du legger frem viser ingen tegn på slik kunnskap som disse gutta normalt besitter og jeg har derfor stor tvil til at du har dette som et oppdrag av disse, enten de heter Norman Antivirus eller hva de måtte hete. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 23. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2008 (endret) jeg er på ingen måte noen ekspert på antivirus eller lignende. jeg har heller ikke sagt at normann eller andre antivirus-selskaper har gitt meg dette oppdraget, jeg har fått oppdrag av noen internt, som ikke har noe med antivirus å gjøre. det er for testing av vår egen antivirus-gruppe, og har ingenting med antivirus-selvskapene å gjøre. dette er KUN internt! edit: har gjort meg ferdig med slike ting privat for lenge siden. HDSoftware: ta dette pr PM hvis det er noe mer, jeg kan forklare mer der hvis det er noe mer. Endret 23. juni 2008 av aklla Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 23. juni 2008 Del Skrevet 23. juni 2008 Spørsmålet er: hvilken garanti har du for at noe slikt kun holder seg internt? Lenke til kommentar
aklla Skrevet 23. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2008 hvis det er viruset du tenker på så har jeg sagt det ett par ganger... det skal KUN spres på spesifikke maskiner, det er halve utfordringen med dette "viruset". hvis jeg ikke kan garantere oppdragsgiver at det kun spres på disse maskinene, så blir ikke testen kjørt. det er ett 20-talls maskiner som skal bli infisert. skulle gjerne også gått i detaljer om hvorfor og hvordan dette kun kan holdes internt, selv om det spres på hele det lokale nettverket, men jeg har ikke lov. Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 23. juni 2008 Del Skrevet 23. juni 2008 Hva er absolutt det værste jeg veit?Jo, at tullinger lager virus som feier ut og skaper problemer fordi da må jeg installere programmer på min maskin som for det første, stjeler prosessor kraft og resurser, og for det andre i de fleste tilfeller koster penger. Du har sikkert hederlige hensikter får vi annta, men jeg finner det svært mistenkelig at du går ut i disse kanalene med slike forespørseler. Jeg har selv vært hos Norman Antivirus på besøk den gang de holdt til i Dramnen (mange år siden nå) og selskaper som dette har proffe folk med seg som kan sine saker. Problemstillingen du legger frem viser ingen tegn på slik kunnskap som disse gutta normalt besitter og jeg har derfor stor tvil til at du har dette som et oppdrag av disse, enten de heter Norman Antivirus eller hva de måtte hete. Hold deg på topic eller hold deg unna. Kranglefanter som deg gjør ikke noe nytte for seg, du får heller opprette en egen tråd om hvor hardt du hater virusmakere. Aklla har vært lenge på forumet, og basert på hans tidligere innlegg virker det troverdig det han nå spør om. I tillegg ville man benytte andre kanaler enn diskusjon.no for å skaffe kunnskap om viruslaging. Det finnes mange gode ressurser rundt om på nettet, og godt er det (fordi det er lærerikt, ikke fordi jeg selv skriver virus) Spørsmålet er: hvilken garanti har du for at noe slikt kun holder seg interntNå skal jo dette bli et custom-designa virus, så da vil man kunne f.eks. la være å scanne en hel IP-range (eller hele mailadresseboka til folk for den saks skyld), men kun fastsatte adresser. Lenke til kommentar
j000rn Skrevet 23. juni 2008 Del Skrevet 23. juni 2008 (endret) Jeg er litt uenig. De fleste virusene gjør liten eller ingen skade, men kan være ganske irriterende. De utnytter sikkerhetshull. At det finnes virus som irriterer gjør at folk MÅ fikse de dårlige systemene sine. Dette gjør at verden blir bedre. Om det ikke hadde vært virus så hadde vi nok hatt adskillig flere sikkerhetshull åpne, og da hadde de blitt utnyttet av "onde" folk til å gjøre ordentlig skade. Desverre har det særlig i de senere år kommet endel virus som er slemme og blandt annet krypterer dokumentene til folk.... Spam er også bra. Det gjør at folk kanskje snart forstår at SMTP er noe dritt som det er på tide å bytte ut... Flamebait? Endret 23. juni 2008 av jorn79 Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 23. juni 2008 Del Skrevet 23. juni 2008 Hehe Kanskje noen etterhvert forstår at HTTP, FTP og SMTP er utdaterte og burde rett og slett byttes ut Lenke til kommentar
HDSoftware Skrevet 23. juni 2008 Del Skrevet 23. juni 2008 hehe, det er SMS også ;-) Zethyr: Jada, skjønner at noen av dere der ute synes temaet er spennende, med en masse fritidsproblemer og en drøm om å lage et virus som sprer seg som olja lyn globalt før et antivirus program stopper det. Greia er at det er nettop det at folk finner det interresant å lage virus, og at det er så enkelt å lage dette selv at vi har en dullion virus der ute, med en vekst på antagligvis hundrevis, eller kansje tusenvis hver dag. Nå er det antagligvis slik at 99,999999% av alle nye virus antagligvis bare er en variant av andre virus og ganske enkelt stoppes av et trdisjonellt antivirus program, så derfor kan man si at disse ikke er problemet, men det er akkurat det de er. Problemet er at jo flere virus som kommer, jo flere signaturer må programmene lete igjennom , og desto tregere blir maskinene fordi alle filer må gjennom den forbaskede scanneren absolutt hele tiden. J0rn: At dette er med på å tette igjen sikkerhetshull i programmer som er enten dårlig skrevet eller fulle av bøggs er antagligvis riktig, men det betyr ikke at det retferdiggjør å lage flere virus. Det er mer en nok bøller der ute som driver med dette og vi trenger ikke flere. Hver eneste gang noen svarer på en slik forespørsel, enten det er legitimt eller ikke så er disse forum helt åpne for alle og kunnskapen om å lage dette blir dermed rimelig lett tilgjengelig, nå også på norsk ;-) Det pussige er at dette liksom er greit for dere, som umiddelbart høgger hodet av folk som vil lage "automatiserte Nordic Mafia spillere". You got flamed ;-) Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 23. juni 2008 Del Skrevet 23. juni 2008 Etter det jeg har forstått, så er dette snakk om å lage eller bruke et virus for å teste et system, og da ser jeg egentlig ikke noe problem med det. Jukseboter i dataspill ser jeg derimot et problem med Lenke til kommentar
j000rn Skrevet 23. juni 2008 Del Skrevet 23. juni 2008 Vi får fortsette offtopic pjattet på IRC serveren din HDSoftware.... LOL! :!: Lenke til kommentar
HDSoftware Skrevet 23. juni 2008 Del Skrevet 23. juni 2008 ok, hvor mange har prøvd seg på å få info om å lage jukseting her på dette forum? Hvor mange tror du kommer til å dukke opp her etter hvert? Hvor mange av dem er egentlig interresert i seriøs programmering? Og til slutt, hvor mange av dem vil finne virus programmer ing interresante når de på dette forumet også får en detaljert beskrivelse i hvordan dette skal gjøres? Men jeg trekker meg ut av denne tråden. Ville bare kommentere det. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 23. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2008 ok, hvor mange har prøvd seg på å få info om å lage jukseting her på dette forum? Hvor mange tror du kommer til å dukke opp her etter hvert? Hvor mange av dem er egentlig interresert i seriøs programmering? Og til slutt, hvor mange av dem vil finne virus programmer ing interresante når de på dette forumet også får en detaljert beskrivelse i hvordan dette skal gjøres? Men jeg trekker meg ut av denne tråden. Ville bare kommentere det. vet ikke om du har lest tråden, men de fleste som prøver å lure til seg info om virus er har ikke som krav at det kun tar spesifikke pc`r. de som evt. kommer med tips om hvordan man infiserer hele verden med virus vil bli oversett av meg ihvertfall. jeg er heller ikke ute etter exploits i windows, men hvordan det kan spre seg effektivt, har også sagt at jeg har admin-rettigheter som kan brukes, gjerne til å legge til/endre saker på pc`n som skal infiseres, hvor mange er det som faktisk sier det som er ute etter tips om ett faktisk virus? etter det jeg kan se her ihvertfall er det ikke mye jeg spør etter som bør implementeres i ett faktisk virus. drev med slikt for noen år tilbake, modifiserte virus og hacket nettverk og pc`r, det var morro den gangen, men kan ikke nå lengre. skulle jeg laget virus nå hadde jeg laget det i c++, ikke VB eller andre script, som også er ett krav fra oppdragsgiver, at det ikke er kompilerte filer(.exe osv) Lenke til kommentar
backup Skrevet 24. juni 2008 Del Skrevet 24. juni 2008 (endret) Tror nok du bør komme med relevante detaljer om LAN'et ditt vil du her komme effektivt videre med spredningsproblemet ditt, fordi den generelle diskusjonen ovenfor her bidrar jo ikke konkret til løsningen du er på jakt etter. Basert på opplysningene du til nu har gitt om LAN'et, som er null og niks, vil jeg si at løsningsdiskusjonen om problemet ditt her er patt, for ikke å si sjakk matt. Endret 24. juni 2008 av backup Lenke til kommentar
aklla Skrevet 24. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2008 hvilken info vil du ha da? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå