Daily-Drifter Skrevet 6. mai 2008 Del Skrevet 6. mai 2008 Kall meg gjerne fanboy, men GTA 4 får 10/10 på alle punkter av meg. 10/10 betyr at det ikke er rom for forbedringer. DET er det jo. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-uVTr2vDm Skrevet 6. mai 2008 Del Skrevet 6. mai 2008 Kall meg gjerne fanboy, men GTA 4 får 10/10 på alle punkter av meg. 10/10 betyr at det ikke er rom for forbedringer. DET er det jo. 10/10 betyr ikke at et spill er perfekt ;] Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 6. mai 2008 Del Skrevet 6. mai 2008 10/10 synes jeg er litt for mye, 9/10 passer meget godt Det er en del småfeil og et par irritasjonsmomenter med cover systemet og siktingen, så spillet er ikke godt nok til å få en 10. Men 9/10 er jo kjempebra det og da. Lenke til kommentar
archongamer Skrevet 6. mai 2008 Del Skrevet 6. mai 2008 Jeg har spilt ca 50% nå, og jeg begynner å bli sykt forbanna lei denne mobilen som går av i et sett. Klarer jo ikke å la vær å svare heller, så blir jo mer en kaotisk kjøring rundt i byen for å rekke div, avtaler, enn å få nytt en story. Faktisk synes jeg story og denne mobilen er ganske dårlig i forhold til de tidligere GTA, og akkurat her ser ikke jeg hva alle roper så hurra for. Spillet bruker timesvis på å liksom la deg lære, mens det i realiteten ble gørr kjedelig, og noe stort mer enn at du er lurt til LC av din fetter, og må ryddee opp etter han og tjene litt penger på si, har denne mobilen sørget for at storyen er ganske difus for min del. Spiller en time eller to, mens jeg slår av fordi jeg kjeder meg, noe jeg ikke kan huske jeg har gjort i tidligere GTA spill. Kjøringen er ok, men litt for lite bremser og litt for heftig brekk som gjerne gjør kjøringen til en mare. At de har droppet dynamisk kameravinkel er også helt håpløst. At man må gå like sakte som en 99 år gammel dame med handlevogn for å kunne se deg rundt er også et irritasjonsmoment, jeg ikke ser helt hvorfor de har gjort det slik. Skal man jogge eller løpe er man dømt til enten å bremse for å se seg rundt eller svinge hele personen dit du vil se.. ikke bra!!! Spillet ville fått en sterk 7 av 10 hos meg, men noen årets spill blir det ikke, det er jeg allerde sikker på. Lenke til kommentar
-sparks- Skrevet 6. mai 2008 Del Skrevet 6. mai 2008 Kall meg gjerne fanboy, men GTA 4 får 10/10 på alle punkter av meg. 10/10 betyr at det ikke er rom for forbedringer. DET er det jo. Nei, 10/10 betyr at anmelder anbefaler spillet 100%, ikke at spillet er perfekt. Hadde man tenkt slik så hadde bare en liten del av skalaen vært brukbar. Gamer har tidligere sagt at de skal bruke hele skalaen, og derfor finner jeg det underlig at GTAIV ikke får 10/10. Lenke til kommentar
Crazy_Man Skrevet 6. mai 2008 Del Skrevet 6. mai 2008 snip Jeg har hørt noe om at man kan sette telefonen i "sleep-mode" hvordan vet jeg ikke, men det står kanskje i manualen Lenke til kommentar
phax Skrevet 6. mai 2008 Del Skrevet 6. mai 2008 Nei, 10/10 betyr at anmelder anbefaler spillet 100%, ikke at spillet er perfekt. Hadde man tenkt slik så hadde bare en liten del av skalaen vært brukbar. Gamer har tidligere sagt at de skal bruke hele skalaen, og derfor finner jeg det underlig at GTAIV ikke får 10/10. Kaaaaaanskje anmelderen ikke anbefaler spillet 100% da... Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 6. mai 2008 Del Skrevet 6. mai 2008 Jo tydlig det, men argumenten i selve annmeldelsen er fortsatt for dårlig til å sette ned en karatker Lenke til kommentar
Nonsens Skrevet 6. mai 2008 Del Skrevet 6. mai 2008 (endret) snip Jeg har hørt noe om at man kan sette telefonen i "sleep-mode" hvordan vet jeg ikke, men det står kanskje i manualen Det er et eget valg i telefonmenyen. Kjempefint hvis man bare skal gå rundt og 'oppleve' byen uten å bli forstyrret (eller gå glipp av) ting i storymodusen. Ellers så er jeg en av dem som ikke helt skjønte 10/10 anmeldelsene med en gang. Men etter å ha spilt en del timer så trer det mer og mer frem for meg at dette er en 'levende' by som vi aldri har sett i et spill før og at det i seg selv fortjener høy karakter. Ting går sin gang langt på vei uavhengig av deg, og 'småting' som internett og TV-kanalene er jo mange timers underholdning i seg selv for de som ønsker det, men det er jo ikke ting man *må* bruke noe sørlig tid på hvis man ikke vil. Ting som lys/sol og regn (særlig tidlig på morgenen eller om natta) ser jo veldig bra ut selv om det ikke er noen cutting edge grafikk. Tok meg selv i å se på klokken når jeg var i ferd med å starte et snipe-oppdrag sent på natta fra toppen av en høy skyskraper. Resultatet var at jeg med vilje drøyde å påbegynne oppdraget en time til solen stod opp og dermed fikk med meg en spektakulær soloppgang med utsikt over store deler av byen. Det er alle disse småtingene som gjør at GTA4 er et stort spill - totalopplevelsen er av veldig høy klasse. Jeg tror man kan spille GTA4 flere ganger og oppleve mange nye ting man ikke har lagt merke til hver gang. Det i seg selv er rimelig unikt i spillsammenheng. Selv så har jeg gått for å være 'snill' første gang jeg spiller igjennom (lar tvilen komme tiltalte til gode i de settingene der jeg har et valg om å drepe noen eller ikke) og vurderer å være superslem neste gang - sannsynligvis med litt annen utvikling i den videre historien Endret 6. mai 2008 av Nonsens Lenke til kommentar
Essem Skrevet 6. mai 2008 Del Skrevet 6. mai 2008 Jo tydlig det, men argumenten i selve annmeldelsen er fortsatt for dårlig til å sette ned en karatker Man setter ikke ned en karakter, man setter den karakteren spillet fortjener. Selv om mange sider gir 10/10 betyr det ikke at Gamer.no setter den ned. Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 6. mai 2008 Del Skrevet 6. mai 2008 Så må vi ikke glemme hva vi diskuterer? Mangelen på lagrepunkter underveis i oppdragene, kombinert med krevende oppdrag som tar lang tid å spille gjennom samtidig som de avsluttes med vanskelige sekvenser, er det største av disse, og den viktigste enkeltgrunnen til at spillet ikke får full pott. Du er med andre ord enig med meg Lenke til kommentar
Gjest Slettet-uVTr2vDm Skrevet 6. mai 2008 Del Skrevet 6. mai 2008 Lagre underveis i missions hadde blitt altfor lett ^^ Lenke til kommentar
Nedward Skrevet 6. mai 2008 Del Skrevet 6. mai 2008 Lagre underveis i missions hadde blitt altfor lett ^^ Muligens, men det er veldig iriterende når du må f.eks. følge etter en bil uten å bli oppdaget over alle 4 øyene. Da er det fint om man slipper å kjøre over alle stedene du har kjørt for n'te gang. Jeg hadde tenkt meg noe som baserer seg på at oppdrag fåregår i flere deler (som de oftest gjør) og lagrer et slags waypoint for hver del du klarer. Slik at du slipper å gjøre den første, enkle delen tusen ganger for så å plages med den siste. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 6. mai 2008 Del Skrevet 6. mai 2008 Lagre underveis i missions hadde blitt altfor lett ^^ Det er vel ingen automatikk i det? Som oftest er det bare en del av en mission som er vansklig i slike spill, å slippe å gjøre samme lette del uendelig mnge ganger fordi man dør i den vansklige delen er ikke vanskligere, det er bare mer irriterende. AtW Lenke til kommentar
Essem Skrevet 6. mai 2008 Del Skrevet 6. mai 2008 Så må vi ikke glemme hva vi diskuterer? Mangelen på lagrepunkter underveis i oppdragene, kombinert med krevende oppdrag som tar lang tid å spille gjennom samtidig som de avsluttes med vanskelige sekvenser, er det største av disse, og den viktigste enkeltgrunnen til at spillet ikke får full pott. Du er med andre ord enig med meg Det er jo akkurat det jeg sier. Karakteren ble ikke satt ned, den nådde ikke opp. Quoten din understreket bare det jeg sa og ødela det du sa. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 6. mai 2008 Del Skrevet 6. mai 2008 Anandtech ahr en anmeldelse/blogg eller hva man skal kalle det om GTA4: http://www.anandtech.com/showdoc.aspx?i=3297&p=1 AtW Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 6. mai 2008 Del Skrevet 6. mai 2008 (endret) Det er jo akkurat det jeg sier. Karakteren ble ikke satt ned, den nådde ikke opp. Quoten din understreket bare det jeg sa og ødela det du sa. Tja var ikke så lett å forstå hva du mente eller mener her for den sakens skyld, videre så ødlegger du ingenting jeg skriver\mener pga du mener det samme. Det her blir bare surr så om du er intresert i å forklare videre foreslår jeg at vi tar dette på PM Om du ser på det jeg kvotet er det jo tydlig at det er de direkte grunnene, om du da vender på dette til at den mister en karakter eller ikke når opp en karakter må jo bli knakendet likegyldig. Endret 6. mai 2008 av simalarion Lenke til kommentar
Dragoncrest Skrevet 7. mai 2008 Del Skrevet 7. mai 2008 Har nå spilt spillet i mange timer, og har åpnet opp alle øyene/områdene. Spillet er meget bra, men jeg skjønner ikke all denne jævla hypen, det er ikke et 10/10 spill. Byen føles levende og detaljrik på overflaten, men faktumet er at du kan nesten ikke gjøre noen ting. Nesten ingenting er interaktivt og jeg blir mer og mer skuffet over hvor lite jeg faktisk kan gjøre i spillet. Det faktumet at det ikke er checkpoints i lange oppdrag er også jævlig irriterende, det er ikke nødvendigvis at de tidlige etappene i oppdraget er vanskelig, det bare tar lang tid. Det er ufattelig surt å tape et oppdrag helt mot slutten pga at en av gubbene/npcene som er med dør helt på slutten. Slike ting kan drepe et spill for meg. Etter at du begynner å få en kraftig bekjentskapkrets så ringer faen meg også telefonen i ett sett, folk blir grinete fordi du kan ikke gjøre ting med dem, og slik fortsetter det. Og hva skal man egentlig med penger? Jeg har nå flere hundre tusen spenn, men ingenting å bruke det på. Hvorfor ikke la folk faktisk kjøpe seg egne biler eller inventar til de forskjellige boligene? Eller faktisk blåse vekk litt spenn på å kjøpe seg en eget fancy penthouse en eller annen plass? De fleste GTA kloner har faktisk mye flere muligheter på dette området enn GTA IV. Grafikken er pen, men det finnes penere spill ute der. Dialogen er god med god voiceacting og mye dialog. Lyden i seg selv er god imho. Storyen er ganske underholdende, og i mitt tilfelle kanskje det eneste som gjør at jeg spiller videre. Som jeg sa innledningsvis så synes jeg GTA er et godt spill, selv om jeg kanskje ikke gir inntrykk av det. Men jeg tror også hypen har bare tatt overhånd i dette tilfellet, jeg skjønner ikke at anmeldere gir det 10/10, man skulle tro de ikke spilt noen andre spill. Jeg vil faktisk også påstå at både Saint's Row, Crackdown, Bully og til og med Godfather var bedre GTA kloner enn GTA IV, og personlig synes jeg Dead Rising (som jeg også regner som en bastard GTA klone) er milevis bedre enn GTA IV. Jeg ville gitt GTA IV en 7/10, jeg håper på sikt Rockstar slipper mer innhold til spillet, de har et godt utgangspunkt her, det trenger bare mer innhold og interaktivitet. Lenke til kommentar
Essem Skrevet 7. mai 2008 Del Skrevet 7. mai 2008 Bully bedre enn GTA IV? Bully var gøy det, men ikke bedre enn GTA IV. (imo, imho og slikt så ikke dere begynner å gråte) Lenke til kommentar
Akrabra Skrevet 13. mai 2008 Del Skrevet 13. mai 2008 (endret) Ble ferdig med det inatt og jeg er stort imponert ! Beste Gta spillet sålangt og passer best for meg pga det her er mer fiksert på historie og holde deg langs den stien hele tida, aldri vært en free roamer fan! Alt fra lange konge skyte kamper til og lære å kjenne characters osv er det som gjør det så evig bra, du blir knytta til alle på en spesiell måte og det har følelser! Jeg er kanskje en litt overfølsom kar men akkurat det her er viktig i et spill for meg og noe som gjør et spill ekstra mye bedre ! Er garantert den beste historien jeg har vært borti utenom Mgs! levde opp til alle forventninger og jeg gleder meg vilt til Downloadable content og explore online delen fullt ut! me out Endret 13. mai 2008 av Akrabra Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg