ErickH Skrevet 2. mai 2008 Del Skrevet 2. mai 2008 hei alle sammen! jeg har nettopp kjøpt en pc fra komplett med følgende konfigurasjonen: 1 Antec Nine Hundred sort miditower, Vindu i sidepanelet (Uten Stømforsyning) 1 Corsair Powersupply 550W Bulk, black, ATX/EPS, 120mm fan, 4xSATA, SLI 1 Asus P5E, X38, Socket-775, DDR2, ATX, Firewire, GbLAN, 2xPCI-Ex(2.0)x16 1 Intel Core 2 Quad Q6600 2.4GHz Socket LGA775, 8MB, BOXED m/vifte 1 Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 4096MB CL5, Kit w/two matched CM2X2048-6400 Dimm's 1 Seagate Barracuda 7200.11 500GB, SATA-300, 32MB, 7200RPM 1 XFX GeForce 8800GT 600M 512MB GDDR3, PCI-Express 2.0, 2xDVI,8-layer black PCB 1 USB2 multikortleser 3.5" sort for CF I/II,SM,MMC/SD/microSD,MS,xD (bulk) 1 Samsung DVD-brenner SH-S202H IDE Black OEM 1 Logitech Deluxe 250 Keyboard NO USB Sort OEM 1 MS COA Label Windows Vista Home Premium Norsk 1 MS Win Vista Home Premium Norsk DVD 32bit 1 MS MANUALS Win Vista Home Premium Norsk, Komp 1 MS ROYALTY Vista Home Premium En,No,Sv,Fi,Da 1 Samsung 22" LCD Syncmaster 226BW TCO99 Black, 1680x1050, 2ms, VGA/DVI, 1000:1 Jeg er veldig fornøyd med pcen! det eneste minuset er at viften bråker ganske heftig! lurer derfor på om noe her på forum vet en løsning på det? Mener å ha hørt at det fins noe program som kan redusere støy elns......håper det ikke blir noe for avansert greie:S Takk for all svar! Har vært en drøm hvis viften kan "slappe litt av" Hilsen Erick Lenke til kommentar
sorix Skrevet 2. mai 2008 Del Skrevet 2. mai 2008 Jeg har erfaringer med at BOX vifter til CPU'n støyer stadig vekk, jeg(for min del for å løse problemet) kjøper meg en ny CPU vifte i stedet som jeg har lest skal være veldig støyfri, så langt så bra! Jeg er litt usikker på om det er denne viften som støyer men sannsyneligheten er stor sånn sett, vanligvis følger det med et par programmer med på hovedkort CD-en, en del av disse styrer vifte hastigheten vanligvis. Nummer 3 blir kansje litt mere vanskelig, om du vet åssen man kommer inn i BIOS(F2\DEL er vanligtaster i oppstarten) kan du også styre viftene på hvor stor rpm(hvor fort) dem skal gå! lykke til og håper noe av dette hjalp! Lenke til kommentar
Opelduude Skrevet 2. mai 2008 Del Skrevet 2. mai 2008 (endret) Det er jo viftestyring på det kabnettet du har, skal være en bryter hvor du kan velge: Low, medium og high Det som bråker der er nok skjermkortet ditt, kjenner en som bytta det grafikkortet mot et annet et for det bråka mer en alle de andre viftene på kabinettet. Endret 2. mai 2008 av Gryterett Lenke til kommentar
Dusken Skrevet 2. mai 2008 Del Skrevet 2. mai 2008 jeg vil også tro det er Skjermkort vifta di som stikker av med støyen her. Skjermkortet har en såpass liten kjøler at den sliter å få unna varmen. Kjøp en ny kjøler eller prøv å få til å styre vifta manuelt. Sjekk også viftene i kabinettet hvor man kan stille high, medium og low. Lenke til kommentar
ErickH Skrevet 2. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2008 Det er jo viftestyring på det kabnettet du har, skal være en bryter hvor du kan velge: Low, medium og highDet som bråker der er nok skjermkortet ditt, kjenner en som bytta det grafikkortet mot et annet et for det bråka mer en alle de andre viftene på kabinettet. what? er du sikker på det? ble ganske overrasket....sjekket så kabinett og fant ingen bryter..... Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 2. mai 2008 Del Skrevet 2. mai 2008 Det er en kabel med en bryter på alle fire viftene som fulgte med kabinettet. Lenke til kommentar
ErickH Skrevet 2. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2008 Det er en kabel med en bryter på alle fire viftene som fulgte med kabinettet. hvor skal den kabelen være da? finner bare en kabinett som er firkantet....:S Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 2. mai 2008 Del Skrevet 2. mai 2008 I de Antec 900 kassene jeg har sett (og det er en del...) så går det en svart kabel fra hver vifte med en liten bryter med tre trinn på - det er det på din også, medmindre Antec har gitt ut en ny revisjon uten Antec TriCool vifter - noe jeg tviler på. Lenke til kommentar
ErickH Skrevet 4. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2008 I de Antec 900 kassene jeg har sett (og det er en del...) så går det en svart kabel fra hver vifte med en liten bryter med tre trinn på - det er det på din også, medmindre Antec har gitt ut en ny revisjon uten Antec TriCool vifter - noe jeg tviler på. takk for svar! må jeg åpne kabinetten for å nå bryter eller? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå