Gjest Guest_Undrer_* Skrevet 2. mai 2008 Del Skrevet 2. mai 2008 Velger å poste annonymt.... Mitt dilemma er som følger: Jeg går for tiden på et vekt reduksjons opplegg som som sykehuset i Tønsberg står for, med trening i varmt vanns basseng på jevnlig basis... Ble forspurt av en av legene som står for dette opplegget om jeg var interessert i et kurs som tar for seg vekt tap pluss en god del andre ting i forbindelse med vekttap, som kosthold trening mm... Aberet er at dette kurset blir holdt på Kysthospitalet i Stavern. Jeg har ikke lappen og må dermed belage meg på å bruke offentlig kommuniaksjons middler, i dette tilfellet, buss. Tingen er at jeg vil få en sammenlagt reise tid på 5 timer+ 3 dager i uken i de 12 ukene som kurset varer... Jeg er lite interessert i å måtte ha så lang resie tid bare grunnet dette kurset.... Burde jeg ta kurset, eller burde jeg si nei grunnet at jeg får så lang resie tid i perioden kurset strekker seg over??? Lenke til kommentar
citronen Skrevet 2. mai 2008 Del Skrevet 2. mai 2008 Du har sikkert godt av å komme deg litt ut! Men du sier noe der; Offentlig transport suger! Lenke til kommentar
Skyline1 Skrevet 2. mai 2008 Del Skrevet 2. mai 2008 Syns ikke du burde droppe kurset. Lenke til kommentar
Mirann Skrevet 2. mai 2008 Del Skrevet 2. mai 2008 Selv om det er kjempekjipt med den reisen, så tenk på at det blir bare en liten del av livet ditt. Du kan jo lese en bok eller høre på musikk? Jeg har reist store deler av livet mitt med offentlig transport (pendling) og har bare lært meg til å slappe av på sånne turer. Kommer ingen vei med å stresse Og det kan jo hende du blir kjent med noen på kurset som du kan sitte på med? Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 2. mai 2008 Del Skrevet 2. mai 2008 Ta kurset, du vil helt sikkert få nytte av kurset videre i livet. Husk at litt frisk luft gjør bare godt. Lenke til kommentar
Gjest Op igjen Skrevet 2. mai 2008 Del Skrevet 2. mai 2008 Selv om det er kjempekjipt med den reisen, så tenk på at det blir bare en liten del av livet ditt. Du kan jo lese en bok eller høre på musikk? Jeg har reist store deler av livet mitt med offentlig transport (pendling) og har bare lært meg til å slappe av på sånne turer. Kommer ingen vei med å stresse Og det kan jo hende du blir kjent med noen på kurset som du kan sitte på med? Op som svarer.... Er mulig det du sier her, men jeg kan ikke lese eller høre på musikk, siden jeg da blir reise sjuk . Er også drit kjipt at jeg må opp kl 06:00 hver dag... Er mulig å ta toget, men jeg er null kjent i Larvik, og aner ikke hvor langt eventuellt busstasjonen er unna togstasjonen.... Tenkte jeg skulle høre med NAV om det er en mulighet at de kan ordne med taxi for meg, siden jeg får så lang resie tid med offentlige middler, og at det gjør at jeg ikke har lyst til å delta på kurset... Vet de ikke pleier å gjøre det, men en kan jo alltids prøve... Reise tiden blir uansett 2 timer, enten med buss eller tog+buss combo, og jeg er ikke videre glad i å ta buss, særlig ikke når det er snakk om så lenge som her.... Lenke til kommentar
Timeo Skrevet 2. mai 2008 Del Skrevet 2. mai 2008 Tror det er en glemmesak at NAV dekker taxi-utgifter, så sant du da ikke har en legeattest som viser til at du er for syk til å ta offentlig transport. Hvis du har fått tilbudet om dette kurset og tror selv at det vil være til hjelp for deg med overvekten, og du er i stand til å sitte på bussen, så er det jo ikke så mye å sette spørsmålstegn over. Du får ta med deg en bok og bli klok mens du reiser Lenke til kommentar
LOOM Skrevet 2. mai 2008 Del Skrevet 2. mai 2008 Jeg tror dette er noe du ikke burde gå glipp av. Kropp- og Kostholdslære er noe du kan ta med deg lenge... 12 uker går fort, det kjenner du deg igjen på nå når det nærmer seg skoleslutt også. Ikkesant? Go for it Lenke til kommentar
Snorre Skrevet 2. mai 2008 Del Skrevet 2. mai 2008 Et innlegg som grenset til personangrep er fjernet. Når folk poster her for å få råd om sine problemer skal man ikke kjefte dem vekk igjen. Det burde folk klare å holde seg for god til. Så vennligst hold dere til saken, og vær høflige. Snorre Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå