Gå til innhold

Hvilken prosessor egner seg best for gaming?

Anbefalte innlegg

Kjøper ny pc, men stusser litt på prosessoren :) har satt opp et bra system med denne prosessoren:

Intel Core 2 Quad Q6700 2.67GHz Socket LGA775, 8MB, BOXED m/vifte

Er dette et bra valg, eller bør jeg gå for dual core istedenfor? :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mulig, men er bare 14 år og har ingen eldre her hjemme som er gode nok til å bygge sammen pcen ;) KOnfigurer og bestiller fra komplett.no, så får jeg den ferdig bygget :)

Liksom, det blir litt stress å kjøpe alt fra komplett, bortsett fra prosessoren som er nøkkelen i systemet :p

Men det jeg egentlig lurte på var om det lønner seg å kjøpe firekjernerprosessor? Feks. om man har en 3.0 gHz Intel Core 2 Duo prosessor, vil ikke den drive spill o.l. bedre enn en

2.67 gHz Intel Core 2 Quad prosessor? :hmm:

Skjønner liksom ikke helt åssen quad prosessoren kan være bedre :roll:

Lenke til kommentar

Du har fire kjerner, og da driver du programmer/spill som tar i bruk fire kjerner bedre. Det er også lett å overklokke.

Men tokjerner er også bra, så du vil nok uansett få en god pc.

Hvis du ikke klarer å bygge en pc, så er det nok lurt å la komplett gjøre det, ja..

EDIT: Ikke fitte kjerner nei...

Endret av Arne
Lenke til kommentar

Riktig. Men husk å bruke antistatisk armbånd og å ikke skru HK rett ned på metallet på kabinettet, men at du har isolering mellom HK og kabinett, slik at det ikke kortslutter.

Det kan kanskje være lurt å lese noen guider og se noen youtube-filmer for å se hva det går i.

Lenke til kommentar

Får vel teste å bygge pc en gang, men denne pcen tror jeg at komplett skal bygge for meg^^ i og med at det er første stasjonære pcen jeg har :p

Forresten, er det mange programmer som krever quad prosessor? Eller er det noe som vil bli mer vanlig etter hvert?

Endret av sjur5
Lenke til kommentar

Til primert speling vil eg anbefalle å kjøpe en 2 kjernes prosessor. Gjerne E8400 eller lavere modeller, som lar seg klokke om du skulle få bruk for det seinare.

Ingen spel per dags dato tar ibruk 4 kjerner, og eg har liten tru på at det kjem noken i år som gjer det heller.

Lenke til kommentar
Til primert speling vil eg anbefalle å kjøpe en 2 kjernes prosessor. Gjerne E8400 eller lavere modeller, som lar seg klokke om du skulle få bruk for det seinare.

Ingen spel per dags dato tar ibruk 4 kjerner, og eg har liten tru på at det kjem noken i år som gjer det heller.

Jeg er enig med PanzerLoco. Det er per idag ekstremt få programmer som utnytter quad'ens multitasking evner. jeg ville sagt at du får mere "bang for your buck" med feks. en E8400.

Endret av Moffe247
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...