sjur5 Skrevet 2. mai 2008 Del Skrevet 2. mai 2008 Kjøper ny pc, men stusser litt på prosessoren har satt opp et bra system med denne prosessoren: Intel Core 2 Quad Q6700 2.67GHz Socket LGA775, 8MB, BOXED m/vifte Er dette et bra valg, eller bør jeg gå for dual core istedenfor? Lenke til kommentar
Arne Skrevet 2. mai 2008 Del Skrevet 2. mai 2008 Kanskje du skal kjøpe den nye 45nm- quadcore prosessoren til Intel? De har lansert tre nye quad-prosessorer med 45-nm-teknologien, en til litt under 2k, en til litt over 2k og en til litt over 3k. Kanskje den til litt over 2k passer til deg? https://prisguiden.no/product.php?productId=88311 Lenke til kommentar
sjur5 Skrevet 2. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2008 Mulig, men er bare 14 år og har ingen eldre her hjemme som er gode nok til å bygge sammen pcen KOnfigurer og bestiller fra komplett.no, så får jeg den ferdig bygget Liksom, det blir litt stress å kjøpe alt fra komplett, bortsett fra prosessoren som er nøkkelen i systemet Men det jeg egentlig lurte på var om det lønner seg å kjøpe firekjernerprosessor? Feks. om man har en 3.0 gHz Intel Core 2 Duo prosessor, vil ikke den drive spill o.l. bedre enn en 2.67 gHz Intel Core 2 Quad prosessor? Skjønner liksom ikke helt åssen quad prosessoren kan være bedre Lenke til kommentar
Arne Skrevet 2. mai 2008 Del Skrevet 2. mai 2008 (endret) Du har fire kjerner, og da driver du programmer/spill som tar i bruk fire kjerner bedre. Det er også lett å overklokke. Men tokjerner er også bra, så du vil nok uansett få en god pc. Hvis du ikke klarer å bygge en pc, så er det nok lurt å la komplett gjøre det, ja.. EDIT: Ikke fitte kjerner nei... Endret 2. mai 2008 av Arne Lenke til kommentar
Patrick de Maar Skrevet 2. mai 2008 Del Skrevet 2. mai 2008 Jeg bygde min første maskin i tolv års alderen. Det er en smal sak, og du lærer fort. Tar du riktige forhåndsregler er det også minimal sjangse for å ødelegge noe. Lenke til kommentar
Arne Skrevet 2. mai 2008 Del Skrevet 2. mai 2008 Riktig. Men husk å bruke antistatisk armbånd og å ikke skru HK rett ned på metallet på kabinettet, men at du har isolering mellom HK og kabinett, slik at det ikke kortslutter. Det kan kanskje være lurt å lese noen guider og se noen youtube-filmer for å se hva det går i. Lenke til kommentar
sjur5 Skrevet 2. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2008 (endret) Får vel teste å bygge pc en gang, men denne pcen tror jeg at komplett skal bygge for meg^^ i og med at det er første stasjonære pcen jeg har Forresten, er det mange programmer som krever quad prosessor? Eller er det noe som vil bli mer vanlig etter hvert? Endret 2. mai 2008 av sjur5 Lenke til kommentar
Patrick de Maar Skrevet 2. mai 2008 Del Skrevet 2. mai 2008 (endret) Det må være en ekstrem minoritet programmer som krever firekjernet prosesskraft, det er derimot noen programmer som støtter det. Allikevell er dette fortsatt ganske få. Jeg antar vi vil se en økning fremover i støtten av firekjerner. Endret 2. mai 2008 av Ryuk Lenke til kommentar
sjur5 Skrevet 2. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2008 Så, hva tror du/dere? Skal jeg satse på quad?=P Lenke til kommentar
PanzerLoco Skrevet 2. mai 2008 Del Skrevet 2. mai 2008 Til primert speling vil eg anbefalle å kjøpe en 2 kjernes prosessor. Gjerne E8400 eller lavere modeller, som lar seg klokke om du skulle få bruk for det seinare. Ingen spel per dags dato tar ibruk 4 kjerner, og eg har liten tru på at det kjem noken i år som gjer det heller. Lenke til kommentar
Moffe247 Skrevet 2. mai 2008 Del Skrevet 2. mai 2008 (endret) Til primert speling vil eg anbefalle å kjøpe en 2 kjernes prosessor. Gjerne E8400 eller lavere modeller, som lar seg klokke om du skulle få bruk for det seinare. Ingen spel per dags dato tar ibruk 4 kjerner, og eg har liten tru på at det kjem noken i år som gjer det heller. Jeg er enig med PanzerLoco. Det er per idag ekstremt få programmer som utnytter quad'ens multitasking evner. jeg ville sagt at du får mere "bang for your buck" med feks. en E8400. Endret 2. mai 2008 av Moffe247 Lenke til kommentar
s1gnal Skrevet 3. mai 2008 Del Skrevet 3. mai 2008 Jeg har hørt at spill som AoC yter en smule bedre med quad enn med dual core.. rykter kan være noe i Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå