Thrillseeker Skrevet 2. mai 2008 Del Skrevet 2. mai 2008 (endret) Hei, tenkte det var på tide å pensjonere min gamle AMD64 3500+, siden Age of Conan kommer snart. Maskina skal brukes litt til spilling, og ellers vanlig bruk som film, bildebehandling osv. Trenger tips til hovedkortet og kommentarer på følgende oppsett så langt: CPU: Intel Core 2 Quad Q6600 2.4GHz ELLER Intel Core 2 Duo E8400 3GHz RAM: 2x Mushkin DDR2 4096MB extreme Performance (totalt 8GB RAM) Grafikk: ASUS GeForce 8800GTS 512MB PCI Ex2.0 Har kikket litt på følgende hovedkort: ASUS Striker Extreme hovedkort socket775nForce-680i SLI, 2x GB-LAN, DDR2, 2xPCIe Men det var visst kanskje litt vrient med RAM og montering av kjøler der... Kunne tenkt meg å overklokke CPU-en litt da en bekjent sa at man kunne gå fra 2,4 GHz til 3GHz kun med stock-kjøler. Gigabyte EP35-DS4 ser også grei ut Endret 2. mai 2008 av Thrillseeker Lenke til kommentar
Arne Skrevet 2. mai 2008 Del Skrevet 2. mai 2008 Jeg skal også oppgradere til sommeren, og da tror jeg at jeg vil gå for en 45nm quad prosessor, for eksempel denne: https://prisguiden.no/product.php?productId=88311 De skal visstnok være veldig overklokkingsdyktige, og det er fire kjerner. Hvilket OS har du? Hvis du har 32-bit os så er det ikke vits i med så mye ram. Lenke til kommentar
Thrillseeker Skrevet 2. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2008 (endret) Skal kjøpe vista. Har rundt 7000 kr å gå for, men den CPU-en så fin ut den. Endret 2. mai 2008 av Thrillseeker Lenke til kommentar
Arne Skrevet 2. mai 2008 Del Skrevet 2. mai 2008 Joda, det var ikke hvilken versjon av windows du skulle ha jeg lurte på. Men hvis du har planer om å bruke 8gb RAM, så MÅ du ha 64-bit, eller så får du bare tatt i bruk litt over 3gb. Lenke til kommentar
Thrillseeker Skrevet 2. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2008 Takker for tips. Planen var å kjøpe Microsoft Windows Vista Prem Norsk OEM DVD,64. Det jeg er mest usikker på er hvilket hovedkort som er ålreit å gå for:/ Lenke til kommentar
Arne Skrevet 2. mai 2008 Del Skrevet 2. mai 2008 Jeg har Asus P5N-E sli, det er kanskje ikke helt nytt, men det funker jaggu meg top! Det har også støtte for 45nm-teknologi hvis du oppgraderer BIOS. Det er 4 (?) SATA-slots og støtte for sli. Kortet er også lett å overklokke med (jeg har klokket min prosessor fra 1,8 til 3,15ghz. Med en god kjøler, for eksempel denne https://prisguiden.no/product.php?productId=76529 pluss denne viften som man monterer på kjøleren: https://prisguiden.no/product.php?product_id=48325 ...så vil du ha gode forutsetninger for å klokke litt, ja. Det blir vel sagt at det er siste steg før vannkjøling. Men hvis du trenger tips til helt nye HK, så er ikke jeg rette mannen å spørre, siden jeg ikke har kjøpt komponenter siden juli i fjor... Lenke til kommentar
Thrillseeker Skrevet 2. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2008 Okay, takker for hjelpen. Lenke til kommentar
Arne Skrevet 2. mai 2008 Del Skrevet 2. mai 2008 Bare hyggelig å kunne hjelpe! Du bør kanskje undersøke litt til ang. HK, som sagt så er ikke jeg helt up to date der. Lenke til kommentar
Thrillseeker Skrevet 2. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2008 Tror jeg går for Gigabyte GA-EP35-DS4, P35, Socket-775. Den støtta også den prossessoren du anbefalte, så får jeg heller leve litt på nudler ei stund:P Lenke til kommentar
Arne Skrevet 2. mai 2008 Del Skrevet 2. mai 2008 Det ser ut som et godt valg, kortet klokker visst veldig bra, og det er faktisk ikke så dyrt (jeg kjøpte mitt p5ne sli for 900kr), og HW.no har heller ikke funnet noen minus ved kortet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå