-Dan Skrevet 2. mai 2008 Del Skrevet 2. mai 2008 Hei! Jeg lurte på om det er en enkel måte å sette opp en liten fil e.l. som kobler opp mot en annen datamaskin i nettverket. Jeg laget en snarvei-fil og skrev inn ipen til den andre datamaskinen i plasseringsboksen. Men da må jeg hver gang skrive inn Brukernavn og passord, og det går ikke ann å lagre brukernavnet og passordet for å slippe å skrive det inn hver gang! Noen som kan hjelpe meg? Tusen takk på forhånd! Mvh. Dan Lenke til kommentar
potet. Skrevet 5. mai 2008 Del Skrevet 5. mai 2008 (endret) Hei! Hvilket operativsystem bruker du? Det er flere måter å gå fram på. Du kan feks bruke funksjonen Administrere nettverkspassord, som ligger inne i kontrollpanelet under brukerkontoer. Men har hatt problemer med å få vista til huske passordene. Du kan også bruke kommandoen net til å koble opp en nettverksresurs som en stasjon. Åpne et kommandovindu og skriv net help use. Da kan du lage en .bat fil som du legger inn under oppstart. Quick and dirty. Vil også anbefale å bruke navnet på pcen du skal koble til og ikke IP-adressen, hvis du har automatiske IP-adresser. Endret 5. mai 2008 av potet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå