Nevnarion Skrevet 7. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 7. mai 2008 men andre ting sliter jeg med å huske....feks. hvor lenge har de vært på øya nå? Det er ikke sikkert det finnes noe entydig svar på spørsmålet, all den tid det virker svært sannsynlig at det er to typer tidsregninger - én på og én utenfor øya. let me rephrase: "hvor lenge har de på øya opplevd at de har vært der? dvs antall dager siden de krasja" Flyet styrtet 22. september 2004. Handlingen i denne episoden (Something Nice Back Home) utspiller seg 28.-29. desember 2004, i følge Lostpedia sin tidslinje. Altså har de vært på øya i 99 dager, eller drøye 3 måneder. Lenke til kommentar
Essem Skrevet 7. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 7. mai 2008 Men hvor lenge har de egentlig vært på øya? Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 7. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 7. mai 2008 (endret) Les den siste setningen i innlegget over ditt. Redigert: Eller meinte du med tanke på tidsreiser osb.? Då skal eg ikkje uttale meg. Endret 7. mai 2008 av Torbjørn T. Lenke til kommentar
Essem Skrevet 7. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 7. mai 2008 Jeg mente at det kanskje er litt forskjellig opplevelse av tid på øya og resten av verden. Lenke til kommentar
Nevnarion Skrevet 7. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 7. mai 2008 Jeg mente at det kanskje er litt forskjellig opplevelse av tid på øya og resten av verden. Det kan være, men det vet vi i såfall ingenting om enda. Men det tyder vel egentlig ikke på det, siden når Desmond ringte Penelope så var det jo 25. desember der. Lenke til kommentar
Essem Skrevet 7. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 7. mai 2008 Så hun noe om hvilket år? Lenke til kommentar
Nevnarion Skrevet 7. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 7. mai 2008 Så hun noe om hvilket år? Ikke som jeg husker, men Faraday og de andre fra båten sa seg jo ikke uenige i at året var 2004. Lenke til kommentar
Essem Skrevet 7. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 7. mai 2008 De fra båten gjør jo ikke annet enn å lyve, de vil sikkert ikke avsløre at det er noe spesielt med øya før han de jobber for (Charles Widmore?) får tak i den. Lenke til kommentar
Nevnarion Skrevet 7. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 7. mai 2008 Godt poeng. Men i forrige episode i flashforwardet med Ben og Sayid, så ble det også sagt at det var oktober 2005, så tiden på fastlandet kan ikke ha gått mye fortere. Lenke til kommentar
Mojo Pin Skrevet 7. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 7. mai 2008 Det er vel ingenting overfor på denne siden som handler om episode 10 On topic: Episoden var mer eller mindre unødvendig. Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 8. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 8. mai 2008 Det er mange tidsreiser nå og da, og vi vet øyen er spesiell for å si det mildt. Det er nok en mulighet for at tiden er annerledes på øyen, men jeg aner ikke om den går raskere eller saktere enn verden utenfor. Så vidt jeg husker ringte Desmond fra båten utenfor øyen, og hun dama sa ingenting om hvilket år det er. Når det gjelder Sayid og Ben i år 2005 blir det jo litt verre, men kan de ha reist i tid? Husk Ben våknet opp midt i en ørken uten å forklare hvordan han kom dit. Det eneste som er sikkert med Lost er at ingenting er det så enkelt som det kan se ut. On-topic: Likte Jack enda mindre nå enn før, men ellers er jeg enig i at episoden var ganske kjedelig og unødvendig fyllstoff. Lenke til kommentar
MrL Skrevet 8. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 8. mai 2008 Helt ok episode, men kanskje den dårligste hittil i sesongen. Skjedde litt for lite spennende, men alle serier må vel ha de såkalte "unødvendige" episodene som skal drøye tida. Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 8. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 8. mai 2008 Terminator: The Sarah Chronicles og Farscape trenger ikke hale ut tiden. Lenke til kommentar
Dunedain Skrevet 9. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 9. mai 2008 Terminator: The Sarah Chronicles og Farscape trenger ikke hale ut tiden. Skjønner ikke hva dette har med denne episoden å gjøre.. Men LOST har en innviklet story, så episoden var nok viktig: Claire forsvant med faren, som også er faren til Jack. Aaron blir oppdratt av Kate og Jack, til tross for beskjeden ho fikk i sesong 1. Miles har noen evner. Hurley sier de er døde. Jack ser syner og begynner (?) med piller. Kate får vite at Jack kun er forelsket i henne. Ho nye dama snakker koreansk - hvor/hvorfor har hun lært det? Jin ofrer seg selv for å redde Sun? Vi har jo tidligere sett at Jin ligger død og begravet vekke fra øya. Faren til Jack og Claire dukker opp og ble sett av Miles som ikke har forhold til han. Hva gjorde Kate for Sawyer som hun ikke ville fortelle Jack? Hvorfor ble Jack syk på øya, når de fleste andre blir friske? ..osv.. Lenke til kommentar
krissio Skrevet 9. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 9. mai 2008 Hmm, blir Sawyer og Kate sammen egentlig? Tenker tilbake til sesongfinalen av sesong 3 hvor Jack møtte Kate ved flyplassen og hun måtte tilbake til "han". Vil det si at etter der hvor Jack og Kate er sammen og oppdrar Aron sammen så blir Kate med Sawyer.? Lenke til kommentar
JFM Skrevet 9. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 9. mai 2008 Hmm, blir Sawyer og Kate sammen egentlig? Tenker tilbake til sesongfinalen av sesong 3 hvor Jack møtte Kate ved flyplassen og hun måtte tilbake til "han". Er rimelig sikker på at hu snakka om Aaron. Lenke til kommentar
krissio Skrevet 9. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 9. mai 2008 a-ha, tenkte jeg ikke på ;p Lenke til kommentar
Iguil Skrevet 9. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 9. mai 2008 Synes denne episoden var noe bedritent søppel, som med alle episoder som omhandler Kate og/eller Jack. Lenke til kommentar
DoktorBacon Skrevet 10. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 10. mai 2008 Bedrident søppel er ganske hard medfart. Rolig, absolutt, men må absolutt se på helheten. Den fyller sikkert opp den totale historien på en fin måte. Så ja, jeg likte den, men så er jeg vel den eneste på denne jord som synes Jack er en god og interessant karakter. Lenke til kommentar
krissio Skrevet 10. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 10. mai 2008 I min mening er Jack og Benjamin de beste skuespillerene i Lost ;D Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå