Gå til innhold

Lost 4x10 - "Something Nice Back Home"(USA)


Anbefalte innlegg

Her skal det bare diskuteres episoden "Something Nice Back Home", annen diskusjon og diskusjon om andre episoder skal taes i en annen "passende" tråd. Om du poster informasjon om episoden før den er sendt i USA, legg det i en spoiler. Har du ellers innvendiger til hva som bør være med blant informasjonen i førsteposten ta kontakt med trådstarter via PM.

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

Trailer og forhåndstitter:

Spoilertråden

Hovedperson i episoden/Flashforward: Benjamin Linus.

Forhåndsinfo:When Jack's health is seriously compromised, Kate and Juliet must learn to work together in order to save him; and something goes wrong as Sawyer, Claire, Aaron and Miles continue their trek away from Locke's camp and back to the beach. Guest starring are Ken Leung as Miles, Jeremy Davies as Daniel Faraday, Rebecca Mader as Charlotte, Jeff Fahey as Frank Lapidus, Sam Anderson as Bernard, L. Scott Caldwell as Rose and Kevin Durand as Keamy.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har alltid lave forventninger til Jack-episoder, men denne her var meget god etter mitt syn. Ikke mye action kanskje, men samtalen mellom Jack og Hurley, da jack tok ut batteriet av røykvarsleren og da Shephard sr. holdt Aaron fikk jeg skikkelige frysninger. Øya innhenter dem alle, men er de virkelig døde slik Hurley sa? Det er også tydelig at piloten har en helt annen dagsorden på øya enn det Keamey og gjengen han har. Lurer enda mer på hva Miles sine oppgaver på øya er, evnene han fungerer ihvertfall. Overrasket over at Roussau var død, trodde hun skulle klare seg. Der snakker vi ni millimeter under jorda, ikke fot.

 

Ikke action i denne episoden, men her var det lost-nerve. Lurer på hvor Claire har gått og hva som vil skje med henne. Siden Shehpard holdt Aaron, var han da legemslig?

Lenke til kommentar

Digg episode. Lite action med fortsatt bra.

 

1) Miles. Han blir kulere og kulere. Bad guy delux, geniale kommentarer, litt mer "laax" side av seg selv i dag, og evnene hans er syke.

2) Lapidus. Han er jeg sikker på har andre planer. Hva ved jeg ikke. Kanskje han jobber for Penny?

3) Kate. Fy faen som jeg hater den kjerringa.

4) Hurley. Hva faen? "We are all dead" ? Hva skal det bety. Men det kan jo passe med timelooptheorien.

5) Faren til Jack.

Han er nok en "course-Corrector" sånn som teorien sier. Han presser Claire til å etterlate babyen, og stikke et sted, samtidig som han får Jack "gal" Passer genialt med timelooptheorien

 

6) Sun blir nok reddet av Charlotte. Skal ikke forundre meg Jin "ofrer" seg selv for å gi en plass til Sun på helikopteret.

7) Sawyer. Han har forandra seg noe jævlig, men han er fortsatt genial.

 

Alt i alt en bra episode, mye bra skuespill og sterke scener!

Lenke til kommentar

Selv synes jeg det var en utrolig teit episode. Jack er liksom lege, og likevel insisterte han på å være våken under operasjonen? Han av alle bør vite hvor vondt det vil gjøre å bli operert med så lite bedøvelse, så selv om jeg aldri har likt ham begynte jeg å like ham mye mindre nå.

 

Hurley sa til Jack at "You are not supposed to raise him", så jeg tipper han snakker om Aaron. Videre sa han at Jack også ville få besøk snart, og jeg antar Hurley snakket om faren hans.

 

Når det gjelder resten av episoden synes jeg den gikk på tomgang. Jin "avslørte" at hun rødhårete snakker koreansk og forsøker å overtale henne til å la Sun bli med på helikopteret, men ellers skjedde det fint lite av interesse. En av de kjedeligste episodene i sesongen. Claire forsvant, men hva annet kan vi forvente når vi vet Aaron er en av O6, men Claire aldri kom seg bort fra øyen? Ikke at det gjør noe da hun har blitt kidnappet før og det er en sesong igjen. Hun dukker nok opp igjen. Kanskje i denne sesongen, men muligens ikke før i neste så folk tror hun er død og blir overrasket når hun dukker opp igjen.

 

Eneste jeg faktisk likte var når røykvarsleren ble utløst. Med en så tåpelig start (lege insisterer på å bli operert uten bedøvelse?) hadde jeg nesten regnet med at røykmonsteret dukket opp. Bare tenk på det. Røykvarsler. Røykmonster. Hm... :lol:

Lenke til kommentar
Var ikke så mye nytt man ble fortalt nei.

 

Hva var det Hurley sa til Jack? Vanskelig å skjønne ett av ordene han uttalte.

Claire og Jack er halvsøsken ja? Det har vi vel tippet lenge.

 

Det har vi vel visst siden sesong 2 ja. ;)

 

 

Syns episoden var helt grei. Som forventet ble den en litt mer down to earth-episode i forhold til forrige. Men det er helt greit. Syns flashforwardene med Jack var gode. Opplegget med Miles, Sawyer og Claire var også spennende. Var egentlig bare operasjonen til Jack som føltes litt unødvendig.

Når det gjelder Lapidus så tror jeg som flere her at han har en egen agenda.

Lenke til kommentar
Det var jo litt interessant den kommentaren om hvorfor Jack ble syk når alle andre blir friske? Locke var jo lam og satt i rullestol, og hadde ikke en av damene kreft? Sun på sin side kunne jo ikke bli gravid før hun til øyen, så hvorfor ble Jack syk? ;)

 

Har på følelsen at han kun ble syk fordi de skulle fylle ut serien på en måte. Ellers er det jo blindtarmen da :p jeg kan skjønne hvordan øya kan heale Rose og Locke og Jin men ikke hvorfor den ikke healer Jack. Når jeg så dette så kom jeg på Ben. Jack måtte jo operere i ryggmargen til Ben. Hvorfor heala ikke øya Ben? Ben har jo også hatt kontakt med Jacob før.

 

Uansett: Jack måtte opereres OG Ben måtte opereres. Jack fikk jo forresten også sydd igjen noen sår av kate når de krasja på øya.

Lenke til kommentar

Igjen kommer jo greiene med Claire fra første sesong inn i bildet, når hun var hos den "synske" mannen som sendte henne på flyet som han etter alt å dømme visste kom til å styrte. Han påpekte hvor viktig det var at det var Claire som tok seg av Aaron i oppveksten, at han ikke havnet hos noen andre.

Lenke til kommentar

Rimelig grei episode dette her, begynner å bli litt lei av Jack etterhvert, men selve episoden var bra. Vi fikk bekreftet et par spørsmål, i tillegg til at ett par nye spørsmål dukket opp. Jeg er veldig nysjgerrig på dette med Hurley og hans møter med Charlie, og hvorfor Charlie sier at Jack ikke er ment til å oppdra Aaron. Jack er faktisk onkelen hans.

 

Kan ikke si noe annet en at jeg gleder meg til neste episode :)

Lenke til kommentar

Det jeg stussa litt over var da jack sa til Kate om Sawyer. "He chose to stay, I'm the one who came back" Er det øya de har kommet tilbake fra? Og kunne de som var på øya velge om de ville tilbake til sivilisasjonen?

 

Uansett bra episode! Gleder meg til neste.

Endret av Seisi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...