petter-18 Skrevet 2. mai 2008 Del Skrevet 2. mai 2008 Dette trenger jeg virkelig å vite. Hvis jeg har en hjemmeside, hvordan kan jeg da selge en fil derfra?? Vet noen det?? Lenke til kommentar
Bherserk Skrevet 2. mai 2008 Del Skrevet 2. mai 2008 Lage en nettbutikk der folk kan laste ned en fil etter at de har betalt? Eventuelt at de får en midlertidig kode som de kan bruke for nedlasting? Kanskje det er lettere å bruke istockphoto eller lignende for å selge bilder. Lenke til kommentar
petter-18 Skrevet 2. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2008 Tja, takk, men det er video filer jeg har tenkt da. og skjønner ikke bæra av det siste du sa der Lenke til kommentar
Zimon Skrevet 2. mai 2008 Del Skrevet 2. mai 2008 Tja, takk, men det er video filer jeg har tenkt da. og skjønner ikke bæra av det siste du sa der Enkleste blir jo bare å be folk om å sende deg e-post for å bestille. Evt lage ett "form" for nettsiden hvor de legger inn opplysningene du trenger. Så sjekker du med brønnøysundregisteret / gulesider om opplysninger stemmer. Dette gjør at du kan sende dem en faktura, evt opplysninger om å betale inn til din nettbank hvor du kan sjekke at betaling er utført. Deretter en enkelt FTP oppsett hvor du uplaoder videofilen og sende info til de som kjøper om brukernavn og passord etc for det ftp området. Bare en tanke. Lenke til kommentar
petter-18 Skrevet 2. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2008 Tja, takk, men det er video filer jeg har tenkt da. og skjønner ikke bæra av det siste du sa der Enkleste blir jo bare å be folk om å sende deg e-post for å bestille. Evt lage ett "form" for nettsiden hvor de legger inn opplysningene du trenger. Så sjekker du med brønnøysundregisteret / gulesider om opplysninger stemmer. Dette gjør at du kan sende dem en faktura, evt opplysninger om å betale inn til din nettbank hvor du kan sjekke at betaling er utført. Deretter en enkelt FTP oppsett hvor du uplaoder videofilen og sende info til de som kjøper om brukernavn og passord etc for det ftp området. Bare en tanke. Skjønner ikke helt her, håper du ikke synes jeg er dum, men jeg skjønenr ikke noe :S Hvordan skal jeg få pengene sendt til meg og at filen blir sendt til mottakeren samtidig, uten at det blir noe skurke buisness?? Lenke til kommentar
Zimon Skrevet 2. mai 2008 Del Skrevet 2. mai 2008 Skjønner ikke helt her, håper du ikke synes jeg er dum, men jeg skjønenr ikke noe :SHvordan skal jeg få pengene sendt til meg og at filen blir sendt til mottakeren samtidig, uten at det blir noe skurke buisness?? Om du skal ha en nettside hvor folk kan kjøpe og laste ned samtidig som betaling blir gjennomført så må du sette opp en mer profesjonell web butikk og lage avtaler med kortselskaper som da kan ordne transaksjonen + at det må skriptes slik at når betaling er ok gjennomført så starter nedlastning, eller at man får da opp en fungerende link eller kode. Dette betyr at man må ha ganske så gode kunnskaper for å sette opp noe slikt selv. Slik jeg forstår din kunnskap om slike ting så vil jeg nok da anbefale deg om å kontakte ett firma som lager webshop løsninger for firmaer. Da snakker man om at det koster penger, men da får du det gjort innenfor det du ønsker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå