vargaz Skrevet 2. mai 2008 Del Skrevet 2. mai 2008 Hvor burde jeg lete for å finne en super nintendo? Jeg har sett endel på ebay, men synes prisene varierer så veldig. Hvilken versjon er det jeg skal ha? Noen av spillene koster en formue, mens andre er 10 for prisen av 1. De som er dyre står det at er orginale, hva er forskjellen? orginal / uorginal. Er det noen som har en Super Nintendo som står å støver hjemme? ta gjerne kontakt. Lenke til kommentar
Benbjo Skrevet 3. mai 2008 Del Skrevet 3. mai 2008 Tja, hvis spillene er uorginale er de vel "brent" hvis du skjønner. Altså kopierte. SNES er vel som et samlerobjekt å regne, så koster vel litt. En kamerat av meg prøvde å selge meg sin for noen år siden for 500kr. DUm som jeg var slo jeg ikke til Det hadde jeg gjort nå for å si det sånn. Lenke til kommentar
-kai- Skrevet 4. mai 2008 Del Skrevet 4. mai 2008 Anbefaler å kjøpe en amerikansk (ntsc) konsoll fra ebay.com da den lave dollarkursen gjør det meget billig, og mange fantastiske spill som Final Fantasy, Chrono Trigger og Mario RPG ikke kom til Europa. Maskinen fungerer uten problemer på norske TV som kan vise 60hz. Kan den ikke det fungerer det fremdeles for så vidt, men uten farger. Merk dog at du trenger en strømomformer. Disse får man for 2-400 kroner i bla.a elektrobutikker og Clas Ohlson. Du finner også nært alle spill du vil ha tilgjengelig på Ebay; enten du bare vil ha løs kassett (billigst), komplett og strøkent, eller nytt og forseglet. Ønsker du ikke å gå amerikansk - du vil gjerne ha en lik maskin som du hadde tidligere - kan du kjøpe europeisk (pal) på QXL.no (norsk), Tradera.com (svensk) og Ebay.co.uk (engelsk). Ebay.co.uk har best og billigst utvalg. Man har også Finn.no (norsk), men prisene er ofte absurde her. Lenke til kommentar
Slurt-is Skrevet 4. mai 2008 Del Skrevet 4. mai 2008 Jeg kjøpte en NES med 4 kontrollere og 26 spill i fra ebay.uk, og det kom på ca. 490,- kr. MEN, frakten kom på noe så absurd som 1000,- kr! Så endte opp med å betale omtrent 1500,-kr (+/- 100kr) Nå har jeg bestilt en Super Nintendo, denne gangen i fra Norge. Jeg betalte 500,-kr for selve nintendoen, og ca. 70,- kr pr. spill som ble lagt på. Frakten fikk jeg inkludert i prisen. Så alt i alt så ble det billigere å kjøpe i fra Norge, men så er jo spesielt de første Nintendoene (NES) dyre her i Norge da. Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 4. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2008 1000kr i frakt? hvordan fikk du til det? jeg vet at man klarer å få en bil over i konteiner for 10 000. Men alt annet jeg har bestilt ifra usa er kommet på rundt 100-200kr i frakt. Shit altså, ser at det mest økonomiske er å kjøpe en USA konsoll med masser av spill. Men har jævli lyst på en slik som folk hadde før, utseende, pynte møbel og WAF har endel å si. Må se meg litt rundt, men alle EU konsollene er det samme? finnes det adaptere som gjør at man kan spille USA spill på EU konsollene? Lenke til kommentar
-kai- Skrevet 4. mai 2008 Del Skrevet 4. mai 2008 [...] finnes det adaptere som gjør at man kan spille USA spill på EU konsollene? Ja, men de er ikke så pålitelige. Ikke uvanlig med stygge grafikkfeil, eller at spill låser seg/gir svart skjerm etter noen timer spilling. Ikke utenkelig at det har kommet en ny og bedre med årene dog... Lenke til kommentar
Slurt-is Skrevet 4. mai 2008 Del Skrevet 4. mai 2008 1000kr i frakt? hvordan fikk du til det? Må se meg litt rundt, men alle EU konsollene er det samme? NES, 26 spill, 4 kontrollore + adapter har sit volum og vekt. Og hvis det i tillegg kom toll på det, så er det vel forståelig. Du kan f.eks. ikke kjøre engelske spill på en norsk NES/SNES, men du kan koble fra lockoutchipen i Nintendoen (krever at du skrur opp Nintendoen og tar den litt i fra hverandre, men har gjort det selv og er null stress). Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 4. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2008 Vekten spiller ikke så stor rolle, det er ikke så syke priser. Man kan ikke regne Toll under frakt. Tollen kommer man seg unna når dette blir sendt som gift med value under 1000kr.. Lenke til kommentar
-kai- Skrevet 4. mai 2008 Del Skrevet 4. mai 2008 1000kr i frakt? hvordan fikk du til det? Må se meg litt rundt, men alle EU konsollene er det samme? [..] Du kan f.eks. ikke kjøre engelske spill på en norsk NES/SNES, men du kan koble fra lockoutchipen i Nintendoen (krever at du skrur opp Nintendoen og tar den litt i fra hverandre, men har gjort det selv og er null stress). Man kan spille engelske spill på SNES, men ikke NES. USA-spill fungerer verken på NES eller SNES fra Europa med mindre man bruker adapter/modder. Lenke til kommentar
Leeroymonster Skrevet 5. mai 2008 Del Skrevet 5. mai 2008 Jeg betalte 1100 for min konsoll med én håndkontroll og tre spill (før frakt), som jeg kjøpte på QXL (fra danmark). Og ja, 1000 kr frakt er helt vanvittig. Fra Norge kan man kjøpe en eske til en fast pris og sende så mye man får plass til. Jeg kjøpte en slik til 450 kr eller noe og fikk fint plass til en PS2 ++, og den kan da sendes over hele verden. Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 5. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2008 Besilte en snes fra England. Porto blir på ca. - 25£ Pris for konsollen ink. 30 spill - 60£ Totalt: 85£ ~ 850kr Lenke til kommentar
Leeroymonster Skrevet 5. mai 2008 Del Skrevet 5. mai 2008 Hva med toll? Fins det på brukte varer? Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 5. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2008 Toll? Nei, tror nok ikke det. Sendes vel sikkert som gift. Hva skal jeg evnt fortolle? en 10++år gammel konsoll? Hvilken verdi har den da? hvordan skal man finne ut det? Det er eventuelt moms jeg må betale tror jeg, men det skal jeg alltids klare. Lenke til kommentar
Leeroymonster Skrevet 5. mai 2008 Del Skrevet 5. mai 2008 At den sendes som gift har ikke noe å si. Norge er vel et av to eller tre land som ikke tillater det lenger. Alle som sender til Norge er pliktige til å oppgi verdi utenpå pakken selvom den er merket som gave. Sikkert fordi mange misbruker det. Jeg fikk nylig 3 t-skjorter jeg hadde bestilt, merket som gave, 200 kr i toll og mva. Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 5. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2008 Ok, men uansett så er jo verdien, dvs. kjøpesummen på under 1000kr da.. Tipper han setter value til 50£ og da skal vel dette gå greit? Lenke til kommentar
Leeroymonster Skrevet 5. mai 2008 Del Skrevet 5. mai 2008 (endret) Det gjelder helt sikkert andre regler for brukte varer, men for å få utlevert mine t-skjorter med en verdi på 350kr måtte jeg betale 200kr i toll og moms. Har sagt det før, men det er jo en ganske stor prosentandel mener jeg. Endret 5. mai 2008 av Leeroymonster Lenke til kommentar
Slurt-is Skrevet 7. mai 2008 Del Skrevet 7. mai 2008 (endret) Fikk SNESen i dag, men det var ikke like stilig som jeg hadde håpet/husket på Synes faktisk at NESen er kjekkere, spesielt kontrollen. Endret 7. mai 2008 av Slurt-is Lenke til kommentar
Leeroymonster Skrevet 8. mai 2008 Del Skrevet 8. mai 2008 Å nei, er ikke enig. Syns SNES-kontrollene er utrolig tøffe. Konsollen også egentlig, men bare den europeiske. Er det den europeiske eller den amerikanske utgaven? For den amerikanske utgaven er stygg, og spillene ser rare ut. Lenke til kommentar
Largie Skrevet 8. mai 2008 Del Skrevet 8. mai 2008 Anbefaler de fleste å kjøre en emulator først. Gamle spill som du husker som kjempegøy pleier ikke å være så kult nå i våre GTA4 dager Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå