Fred7555 Skrevet 2. mai 2008 Del Skrevet 2. mai 2008 (endret) Hei, idag leste mamma en artikkel i avisen om at det var viktig å ta backup, så nå maser hun på meg om at jeg må gjøre det Men jeg har aldri gjort det, og er heller ikke så vedlig data-kyndig at det gjør noe heller. Så, jeg trenger hjelp til hvordan man skal brenne bilder på en cd. Har ca. 200 bilder eller noe, der hvert bilda tar noe med 1 mb. Mamma sier at hun har 700 mb CD-er (de til å spille muskk på), men jeg er veldig i tvil at man kan lagre bilder på en CD-RW Hva heter CD man kan brenne bilder på, og hvor mange bilder får jeg på en sånn? Har bare en cd-skuff, så kan man lage alle bildene i en mappe, også brenne mappen på en CD Har Windows XP SP2 Takk for alle svar Endret 2. mai 2008 av Fred7555 Lenke til kommentar
Arne Skrevet 2. mai 2008 Del Skrevet 2. mai 2008 Joda, det finst sikkert CD-er som holder seg lengre, men som en lettvindt, rask backupløsning (ekstern harddisk ville kanskje være det letteste...), så går det fint an å brenne bilder inn på CD-RW! Det du gjør, er at du åpner et brenneprogram, for eksempel Nero (nå vet ikke jeg hvilket du har, eller om du har) og velger Data-cd. Da kan du velge hvilke filer/mapper du vil brenne. Du må også ha en CD- brenner. Lenke til kommentar
Fred7555 Skrevet 2. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2008 Er det mulig å gå inn på mine bilder, og trykke på "Kopier alle elementer til CD"-knappen på høyre side på "Mine bilder"? Mamma syns det er greiest å ha det på CD'er, så blir vel det istedenfor ekstern harddisk. Så bare å sette CD-RW'en inn å brenne på CD-RW da? Takk for alle svar. Btw. Er det mulig å laste ned Nero? Hadde det før Leftdal formaterte PC-en. Lenke til kommentar
Arne Skrevet 2. mai 2008 Del Skrevet 2. mai 2008 Hvis du har hatt Nero, så har du sikkert en serial eller en cd liggende og slenge en plass. Skulle tro det går an ja, å trykke på "Kopier alle elementer til CD", men dette har jeg ikke prøvt, men det skader jo ikke å prøve da! Du kan laste ned en demo av nero på http://nero.com Lenke til kommentar
Fred7555 Skrevet 2. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2008 Klarte det nå Takk for svarene, var til stor hjelp Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå