Gå til innhold

[GTA]Hvordan fungerer egentlig autolagringen?

Anbefalte innlegg

Tjoheisann! :)

Kanskje litt tåpelig spørsmål, men.. Hvordan fungerer egentlig autolagringen?

Den autolagrer på 2 forskjellige måter, har jeg funnet ut.. Tror jeg! Den ene gangen så blir skjermen svart og så står det noe slik som "Sikker på at du vil overskrive Nico's Rampage 24/12/2012 13:37", hvor jeg da må bekrefte ved å trykke (A), og andre ganger snurrer bare den der runde lagringslogoen i øverste, venstre hjørne og det står "Saving content", eller noe..

Hva er liksom forskjellen? Blir det lagret like "godt" på begge måter (om det er lov å formulere seg så dumt!?).. ?

Er det at det bare står "Saving content" i hjørnet en like fullgod lagring som når jeg går og legger meg på sengen i Safehouse?

Jeg lagrer en del, og når et mission går skeis så starter jeg ikke opp igjen fra sykehuset.. eller, jo, jeg gjør jo det, men så snart jeg står der utenfor så loader jeg på nytt, men da velger jeg alltid et av de "Safehouse -savegamene".. Er det nødvendig? Kan jeg bare gå på den nederst på lista (den autosave -sloten), i tilfellet jeg har klart noe i mellomtiden som bare ble "Saving content -lagret"? Aldri liksom helt stolt på den "puslete" lagringen der.. hvorfor autolagres det på 2 forskjellige måter? Og fungerer begge like godt ved en load?

Takker :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når du lagrer manuelt blir skjermen svart og du blir spurt om du virkelig vil overskrive. Autolagringen skjer etter missions, og ja, det funker like bra som den manuelle lagringen. ;)

Endret av bjeil
Lenke til kommentar

1. Du får bare opp "overskrivnings-bekreftelse" på autolagringen dersom du har gått ut av spillet en gang evt. lastet nytt spill. Dersom det skal autolagres flere ganger i en session trenger du ikke å bekrefte flere ganger enn første.

2. Autolagring er i hovedsak ment som en forsikring (dersom spillet skulle kræsje), hvor mange ganger har du ikke i tidligere gta spill dradd deg i håret pga du døde (som forøvrig ikke er farlig lengre) på vei til å save. Autolagring tar kun 1 slot (nederste) om du saver i hus, vil kunne velge mellom de resterende save-slotsa. I tillegg mener jeg å huske at når konsollen kræsja og jeg reloada autosave, var ikke bilene som sto parkert utenfor der lengre.

Lenke til kommentar

Ah... takker meget for svar! :)

Det forklarer nok en del ja.. for, ofte så begynner jeg jo på nytt (altså starter en tidligere load), og andre ganger autosaver den flere ganger før jeg loader.. så, det nok som du/dere sier at den autolagringen resettes når jeg loader et tidligere spill..

Takk igjen! :thumbup:

Lenke til kommentar

Forstår egentlig ikke hvorfor du gidder å loade. Jeg er glad det går an å "replaye" missions. Du taper kanskje litt penger om du dør, men hva så. Har jo ikke akkurat så stramt budsjett. Eneste en bruker penger på er våpen. Foretrekker forøvrig å dø fremfor å bli busta, da du beholder våpen når du dør.

Endret av bjeil
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...