XtaZ Skrevet 2. mai 2008 Del Skrevet 2. mai 2008 (endret) Ja nå har DVD-romen min tatt kvelden Vil ikke lese noen spill eller filmer lengre. Må si den har holdt ut lenge da, siden release, med VELDIG mye bruk så sånn sett så har den gjort jobben sin å at laseren tok kvelden er vel egentlig min skyld. Er ikke første gangen jeg har drept en laser med mye bruk for å si det sånn Men da er spørsmålet: Må den sendes inn til tyskland hvor RROD verkstedet er eller kan jeg bare ta den med på Elkjøp å la de ta seg av den? Kjøpte og med forsikring når jeg kjøpte den men husker ikke om det var 2 eller 3 års forsikring å jeg finner ikke igjen kvitteringen :/ Var det forresten 2 Desember 2005 X360 hadde release i Norge? Takker for svar EDIT: Fant igjen kvitteringen å boxen ble kjøpt 02.12.05 å har 3 års forsikring så hvis jeg ikke tar helt feil så har jeg forsikring fram til 02.12.08? Endret 11. juni 2008 av XtaZ Lenke til kommentar
bernmeister Skrevet 2. mai 2008 Del Skrevet 2. mai 2008 Du svarte vel egentlig på ditt eget spørsmål der Har tenkt å kjøpe 360 selv nå, men etter å ha lest på forumet begynner jeg å bli veldig spektpisk på kvaliteten. Lenke til kommentar
XtaZ Skrevet 2. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2008 Du svarte vel egentlig på ditt eget spørsmål der Har tenkt å kjøpe 360 selv nå, men etter å ha lest på forumet begynner jeg å bli veldig spektpisk på kvaliteten. Hehe ja svarte på en del av det i alle fall Men når det kommer til kvaliteten så må du huske at de nyere maskinene med falcon chip og sånn har mye bedre kvalitet enn launch maskinene å grunnen til at DVD-romen min har tatt kvelden er nok fordi jeg har brukt den forferdelig mye ^^ Men kan selvølgelig bare ha svikta av andre årsaker også. Men uansett så er de nyere konsollene bedre vare Lenke til kommentar
orjanos3.16 Skrevet 2. mai 2008 Del Skrevet 2. mai 2008 (endret) Forsikringen dekker kun uforutsette ytre hendesler som er direkte årsak til feilen på produktet (og tyveri fra egen eiendom). Død dvd-rom er en reklamasjonssak, så denne må til Tsjekkia. Det beste er om du ordner det selv hjemmefra, slik Microsoft ønsker at kundene skal gjøre. Endret 2. mai 2008 av orjanos3.16 Lenke til kommentar
Skrufgreen Skrevet 2. mai 2008 Del Skrevet 2. mai 2008 Har fortsatt launch maskinen min, men er redd for at den en dag skal ta kvelden.. Bruker den lite så kanskje det har noe å si? Skal bytte den til en Elite på EB games når jeg har råd hvis det går så Lenke til kommentar
XtaZ Skrevet 2. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2008 Uff tar vel noen uker det da :S Skal i alle fall prate med Elkjøp å høre hva de sier. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 2. mai 2008 Del Skrevet 2. mai 2008 Garantien er gått ut (unntatt på RROD som har 3 år), men du har ihht. norsk lov 5 års reklamasjonsrett på produktet. Tar du kontakt med MS direkte vil dei nok neppe ta den inn, difor må du snakke med Elkjøp, det er heilt riktig. Dette er ikkje ein forsikringssak, den har du for å dekke skader og uhell som blir påført av andre, ein død DVD-Rom er ein feil i konsollen og dekkes under reklamasjonsretten. Hadde du derimot mista konsollen i bakken og det resulterte i defekt DVD-Rom hadde det vore ein forsikringssak. Lenke til kommentar
XtaZ Skrevet 2. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2008 (endret) Har pratet med Elkjøp å jeg skulle bare ta med boxen så fixa de det Blir vel tur til tyskland det da så da ser jeg ikke boxen på et par uker Men sender de tilbake en annen random box de har reparert isteden for den jeg originalt sender inn så går jeg til sak mot MS! Har hørt historier her på forumet om folk som har fått tilbake andre maskiner enn de de har sendt inn.. Sender de en splitter ny i retur som er like problemfri som den jeg har nå med tanke på RROD å at den ikke riper opp disker så er det også greit ^^ Endret 2. mai 2008 av XtaZ Lenke til kommentar
bernmeister Skrevet 2. mai 2008 Del Skrevet 2. mai 2008 (endret) Fint at det ordnet seg =) De kan prøve å rette produktet 2 ganger før man kan kreve heving eller omlevering(ny xbox). Det skal også skje uten opphold, og jeg mener å huske det er 1 uke som er den uskrevne regelen. Hvis det tar lenger tid en dette kan du kreve å låne lignende produkt mens du venter (om de finner ut at de vil sitte på 360'n din et par mnd) Edit: Du kan sjekke Forbrukerkjøpsloven om det interesserer deg. http://www.lovdata.no/all/nl-20020621-034.html Endret 2. mai 2008 av oslolosen Lenke til kommentar
Snurreleif Skrevet 2. mai 2008 Del Skrevet 2. mai 2008 Har hørt historier her på forumet om folk som har fått tilbake andre maskiner enn de de har sendt inn.. Det var vel det omvendte av mitt problem. På min første sorte pene Xbox, leverte jeg den til Elkjøp fordi den lagde riper i cd-platene den spilte av, så de skulle sende den til Tyskland. 3 uker gikk, og jeg hørte ikke noe, så jeg dro tilbake, og de sa at de ikke hadde hørt noe fra Tyskland og at jeg skulle få med en låne-maskin. Da jeg kom hjem og begynte å spille, merket jeg at det allerede var save-filer på maskinen, og jo da, det var mine savefiler med mitt nick på.. Maskina hadde aldri forlatt lageret deres en gang. (merk, dette er det eneste problemet jeg har støtt på med Elkjøp, ellers har de vært veldig flinke). Lenke til kommentar
The Walking Dead Skrevet 2. mai 2008 Del Skrevet 2. mai 2008 Har hørt historier her på forumet om folk som har fått tilbake andre maskiner enn de de har sendt inn.. Det var vel det omvendte av mitt problem. På min første sorte pene Xbox, leverte jeg den til Elkjøp fordi den lagde riper i cd-platene den spilte av, så de skulle sende den til Tyskland. 3 uker gikk, og jeg hørte ikke noe, så jeg dro tilbake, og de sa at de ikke hadde hørt noe fra Tyskland og at jeg skulle få med en låne-maskin. Da jeg kom hjem og begynte å spille, merket jeg at det allerede var save-filer på maskinen, og jo da, det var mine savefiler med mitt nick på.. Maskina hadde aldri forlatt lageret deres en gang. (merk, dette er det eneste problemet jeg har støtt på med Elkjøp, ellers har de vært veldig flinke). save filene ligger ikke på maskinen! de ligger på hdd som du forhåpentligvis tok av får du ga den fra deg og senere puttet du den på lånemaskinen som du fikk fra elkjøp. Lenke til kommentar
XtaZ Skrevet 2. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2008 (endret) FLOTTE GREIER! Elkjøp her jeg bor måtte plutselig stenge å evakueres nå pga at en vei som går over der har begynt å slå sprekker å kan rase ut! Stengt på ubestemt tid O.o Får ikke levert boxen med det første tydeligvis å ringe den elendige MS kundeservicen å fikse returen selv frister virkelig ikke http://www.gd.no/nyheter/article3512942.ece Endret 2. mai 2008 av XtaZ Lenke til kommentar
Snurreleif Skrevet 2. mai 2008 Del Skrevet 2. mai 2008 Har hørt historier her på forumet om folk som har fått tilbake andre maskiner enn de de har sendt inn.. Det var vel det omvendte av mitt problem. På min første sorte pene Xbox, leverte jeg den til Elkjøp fordi den lagde riper i cd-platene den spilte av, så de skulle sende den til Tyskland. 3 uker gikk, og jeg hørte ikke noe, så jeg dro tilbake, og de sa at de ikke hadde hørt noe fra Tyskland og at jeg skulle få med en låne-maskin. Da jeg kom hjem og begynte å spille, merket jeg at det allerede var save-filer på maskinen, og jo da, det var mine savefiler med mitt nick på.. Maskina hadde aldri forlatt lageret deres en gang. (merk, dette er det eneste problemet jeg har støtt på med Elkjøp, ellers har de vært veldig flinke). save filene ligger ikke på maskinen! de ligger på hdd som du forhåpentligvis tok av får du ga den fra deg og senere puttet du den på lånemaskinen som du fikk fra elkjøp. Jeg snakker om den første xboxen, der ligger vel harddisken i maskina så vidt jeg vet? Ikke at jeg har noe teknisk peiling på sånt. Lenke til kommentar
XtaZ Skrevet 2. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2008 Har hørt historier her på forumet om folk som har fått tilbake andre maskiner enn de de har sendt inn.. Det var vel det omvendte av mitt problem. På min første sorte pene Xbox, leverte jeg den til Elkjøp fordi den lagde riper i cd-platene den spilte av, så de skulle sende den til Tyskland. 3 uker gikk, og jeg hørte ikke noe, så jeg dro tilbake, og de sa at de ikke hadde hørt noe fra Tyskland og at jeg skulle få med en låne-maskin. Da jeg kom hjem og begynte å spille, merket jeg at det allerede var save-filer på maskinen, og jo da, det var mine savefiler med mitt nick på.. Maskina hadde aldri forlatt lageret deres en gang. (merk, dette er det eneste problemet jeg har støtt på med Elkjøp, ellers har de vært veldig flinke). Haha. tabbe xD Hva sa de da når du fortalte de at det var din Xbox du hadde fått tilbake som lånemaskin da og at de aldri hadde sendt den på rep? Lenke til kommentar
Snurreleif Skrevet 2. mai 2008 Del Skrevet 2. mai 2008 (endret) Sitat: "ehm, ja... dette var jo pinlig. Da tar vi rett og slett og gir deg en ny maskin!" Så det gikk jo greit, og den maskinen har jeg den dag i dag, selv om jeg har XBOX360 nå også så klart. (som jeg aldri har hatt feil med hell og lykke). edit: Må legge til at jeg spurte først (når jeg kom tilbake med "låne-maskinen") om de enda hadde hørt noe, men nei det hadde de jo forståelig nok ikke. Endret 2. mai 2008 av NiXx Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 2. mai 2008 Del Skrevet 2. mai 2008 (endret) FLOTTE GREIER! Elkjøp her jeg bor måtte plutselig stenge å evakueres nå pga at en vei som går over der har begynt å slå sprekker å kan rase ut! Stengt på ubestemt tid O.o Får ikke levert boxen med det første tydeligvis å ringe den elendige MS kundeservicen å fikse returen selv frister virkelig ikke http://www.gd.no/nyheter/article3512942.ece Snakk om uflaks, men eg trur ikkje du kjem noko vei ved å ta kontakt med MS sjølv. Reklamasjonsretten er eit norsk fenomen. Endret 2. mai 2008 av Zeph Lenke til kommentar
Bare Chrissj Skrevet 2. mai 2008 Del Skrevet 2. mai 2008 Fikk samme problem på onsdag.. Skulle sette meg ned og kose meg med mitt nyinnkjøpte GTAIV og da er det sinnsykt kjipt å få unreadable disc.. Alle andre spill funka fint.. Regnet med at det var feil med spillet, byttet det dagen etter.. Satt spillet i maskinen, håpet på det beste.. Unreadable disc.. Prøvde noen andre av spillene mine og var mange som ikke fungerte.. Ringte MS og bestile likkiste. Jeg hadde (heldigvis) RROD for 10 mnd siden så MS ordner dette for meg uten kostnad. Dog synes jeg at jeg burde fått plaster på såret for at jeg ikke får spilt GTAIV på noen uker. Lenke til kommentar
The Walking Dead Skrevet 2. mai 2008 Del Skrevet 2. mai 2008 (endret) Fikk samme problem på onsdag.. Skulle sette meg ned og kose meg med mitt nyinnkjøpte GTAIV og da er det sinnsykt kjipt å få unreadable disc.. Alle andre spill funka fint.. Regnet med at det var feil med spillet, byttet det dagen etter.. Satt spillet i maskinen, håpet på det beste.. Unreadable disc.. Prøvde noen andre av spillene mine og var mange som ikke fungerte.. Ringte MS og bestile likkiste. Jeg hadde (heldigvis) RROD for 10 mnd siden så MS ordner dette for meg uten kostnad. Dog synes jeg at jeg burde fått plaster på såret for at jeg ikke får spilt GTAIV på noen uker. er det kun i min by at de har xbox360 på lager? Endret 2. mai 2008 av audi_a8 Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 3. mai 2008 Del Skrevet 3. mai 2008 Var min tur her om dagen, kom fra jobb og skulle sette meg ned å nyte gta4.. men da røyk jammen meg opplagringen i dvd rommen.. klarte ikke å lese noen plater hvor den måtte over 4x.. dvd filmer og slikt gikk greitt.. Så endte opp med å kjøpe en arcade boks i mellomtiden, og så selger jeg bare en andre xboxen når jeg får den fra reparasjon. audi a8: i Tromsø hadde nå de aller fleste xbox på lager på onsdagen. Expert var de eneste som hadde arcade bokser inne.. Lenke til kommentar
Bare Chrissj Skrevet 12. mai 2008 Del Skrevet 12. mai 2008 audi_a8: Vet ikke helt hva du mente med det, men jeg synes ikke det er forsvarlig å kjøpe en konsoll bare for å kunne spille mens boxen min er på service. Da venter jeg heller noen uker til med å spille det. Som nybakt huseier er det en million ting som står på "handlelisten" før en ekstra 360. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå