Gå til innhold

Hjelp til ny bærbar skole pc

Anbefalte innlegg

Skal ha meg en bærbar skole pc og jeg trenger litt hjelp for å finne den rette pcen for mitt bruk.

Pris: 7 000 kr,- og ned.

Bruk: Office 2007, Internet, noen gamle spill (starcraft, wc3, cs)

Krav: Pcen kan komme med vista eller xp, skal ha ubuntu på den. Nvidia Skjermkort, 2 GB minne, batteri +3 timer (helst så mage timer som mulig), mer en 80 GB harddisk, skjerm skal være 15.4" eller mindre. Ikke mer enn 3 kg.

Disse har jeg sett på:

Lenovo N200

Lenovo N100

Disse pcene har under 3 timer batteri men jeg hadde da tenke å kjøpe 9-celler batteri.

Skal helst kjøpe pcen på komplett/mpx, siden de er i nærheten.

Er disse greie pcer til mitt bruk eller har dere et annet forslag?

Takk!

-Nickern

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Skal ha meg en bærbar skole pc og jeg trenger litt hjelp for å finne den rette pcen for mitt bruk.

Krav: Pcen kan komme med vista eller xp, skal ha ubuntu på den. Nvidia Skjermkort, 2 GB minne, batteri +3 timer (helst så mage timer som mulig), mer en 80 GB harddisk, skjerm skal være 15.4" eller mindre. Ikke mer enn 3 kg.

Disse har jeg sett på:

Lenovo N200

Lenovo N100

Disse pcene har under 3 timer batteri men jeg hadde da tenke å kjøpe 9-celler batteri.

Takk!

-Nickern

Hva med denne: http://www.elprice.no/Product/ProductInfo.aspx?id=31673

Lenke til kommentar

Disse har jeg sett på:

Lenovo N200

Lenovo N100

Takk!

-Nickern

Hva med denne: http://www.elprice.no/Product/ProductInfo.aspx?id=31673

Ja der ser bra ut ja men jeg har noen venner som har den og jeg har merket at det går tomt for strøm veldig fort! og jeg kan ikke kjøpe et større batteri fordi man for ikke tak i større enn 8 celler.

Lenke til kommentar

Skole PC

Snart er skoleåret over, derfor bør du vente med å kjøpe skole PC til nærmere høsten. Da kommer alle de kule mini-PCne også i norske versjoner.

Jeg legger merke til at du ser på maskiner som veier oppunder 3 kg! Om du skal dra på maskinen hver dag til skolen, kommer du til å irritere deg vettet av å ha en murstein i ranselen i tillegg til alle bøkene. Etter en uke eller to kommer du til å angre livet av deg om du ikke er selvpiner eller ønsker karriere som arbeidsufør. Tro meg jeg har testet ut dette selv …

Som du ser av signaturen min har jeg nå en maskin på under 1 kg, og det er den komforten og de misunnelige blikkene som du ønsker deg også (pluss at du blir populær hos jentene). Det er så deilig å vippe ut min lettvekter, og holde det gående hele skoledagen på bateri når andre driver vektløfting og krangler om stikkontaktene.

Min maskin er en full PC, men den er dobbelt så dyr som budsjettet ditt, derfor bør du vente til sommer/høst og de små, lette og billige maskinene som kommer da.

Alle de kule maskinene kommer til å ligge på pluss/minus 3000 kr. Det betyr at for 7000 kan du neste kjøpe både en "skolekompis" og en stasjonær hjemme PC (i alle fall om du har skjerm fra før) ….!

Det er nå min mening.

Tobias

Endret av Tobias Abrahamsen
Lenke til kommentar
Skole PC

Snart er skoleåret over, derfor bør du vente med å kjøpe skole PC til nærmere høsten. Da kommer alle de kule mini-PCne også i norske versjoner.

Jeg legger merke til at du ser på maskiner som veier oppunder 3 kg! Om du skal dra på maskinen hver dag til skolen, kommer du til å irritere deg vettet av å ha en murstein i ranselen i tillegg til alle bøkene. Etter en uke eller to kommer du til å angre livet av deg om du ikke er selvpiner eller ønsker karriere som arbeidsufør. Tro meg jeg har testet ut dette selv …

Som du ser av signaturen min har jeg nå en maskin på under 1 kg, og det er den komforten og de misunnelige blikkene som du ønsker deg også (pluss at du blir populær hos jentene). Det er så deilig å vippe ut min lettvekter, og holde det gående hele skoledagen på bateri når andre driver vektløfting og krangler om stikkontaktene.

Min maskin er en full PC, men den er dobbelt så dyr som budsjettet ditt, derfor bør du vente til sommer/høst og de små, lette og billige maskinene som kommer da.

Alle de kule maskinene kommer til å ligge på pluss/minus 3000 kr. Det betyr at for 7000 kan du neste kjøpe både en "skolekompis" og en stasjonær hjemme PC (i alle fall om du har skjerm fra før) ….!

Det er nå min mening.

Tobias

Jeg har sett på Asus Eee of Hp Mini og OLPC menn jeg liker de ikke for disse grunnene:

1. Har ikke dvd-rom

2. Veldig lite harddisk/flash plass

Jeg har en pc hjemme som er veldig ny så bærbare pcen trenger ikke å være kraftig.

Vekten på pcen skal være så lett som mulig, så jeg bytter ut krav på vekten ned til 2 kg, det takler jeg.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6

Da vil vel en 12-14" være passe. Nesten alle av de har 120GB og oppover med lagring og DVD-rom.

Lenke til kommentar
Jeg har sett på Asus Eee of Hp Mini og OLPC menn jeg liker de ikke for disse grunnene:

1. Har ikke dvd-rom

2. Veldig lite harddisk/flash plass

Jeg har en pc hjemme som er veldig ny så bærbare pcen trenger ikke å være kraftig.

Vekten på pcen skal være så lett som mulig, så jeg bytter ut krav på vekten ned til 2 kg, det takler jeg.

Min Toshiba har selvfølgelig DVD-ROM, men den har du ikke råd til ... :tease:

Den eneste gangen jeg har brukt DVD-ROM er en gang læreren skulle vise film og Thinkpad'en hans gikk tom for strøm ... Du trenger neppe DVD-ROM du heller. Hvis det bare er "kjekt å ha" og dobbler velkta og prisen, er det ikke verd det. Dessuten finnes det standard eksterne CD-drev som du kan kjøpe og koble til en USB-port

Liten HD? Tja, hvor mange tusen bøker har du tenkt å skrive? Du kommer aldri i verden til å klare å fylle HD med Word-dokumenter! Om du skal ha haugevis med torrent-filmer liggende på maskinen så blir det lett litt trangt, men da overfører du bare biblioteket ditt på hjemme-PCn eller kjøper en av de små og kule eksterne harddiskene til noen hundrelapper.

Jeg tror du kommer til å bli kjempefornøyd med en slik mini-PC, og pengene du sparer kan du bruke til 100 liter is, for eksempel :yes:

Jeg ser at du takler 2 kg. Ung og dum er du! Etter et par måneder, og om du kunne byttet til en maskin under 1 kg, hadde du aldri valgt blyloddet igjen!

Tobias

Endret av Tobias Abrahamsen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...